recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første android tablet. budget. hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Første android tablet. budget. hvilken?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Nexus er Googles "eget" bud på en tablet. Asus producerer kun hardwaren. Altså får du den rene Android oplevelse på Nexus enheder, hvorfor Google også direkte kan holde dem opdateret så snart en ny Android version er frigivet.

... men kun indtil en vis grænse. 

Nexus 3 (Samsung Galaxy Nexus), som kom på markedet i USA i november 2011, har ikke fået nogen opdatering siden juli 2013. Den holdt altså kun godt 18 måneder før det var slut med opdateringer. 

Til sammenligning har Apples Ipad 2 får alle opdateringer siden den kom på markedet i marts 2011 og har også udsigt til at få den næste.

ja det er også lidt det min "bekymring" går på mht android--- det virker som om Apple servicere lide bedre.
Nu prøver jeg at finde en brugt 2013ér. Dem jeg har kontakt til sælger pga de har fået Ipads :( sååå ved sku ikke rigtigt... men det skal jo prøves :)
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 09:35
der er noget android L på vej... hvad sker der så med Nexus 7 og kit kat?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 09:57
Du køber bare en billig droid, der skal gøre det ud for en mini. Så går der 4-5 måneder og så er du endnu mere glad for din æblemini og køber en til af dem.

Der er ikke noget at gøre, skal du have en android mini der opleves lige så lækker som en æblemini, så koster den cirka det samme som æbleminien.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du køber bare en billig droid, der skal gøre det ud for en mini. Så går der 4-5 måneder og så er du endnu mere glad for din æblemini og køber en til af dem.

Der er ikke noget at gøre, skal du have en android mini der opleves lige så lækker som en æblemini, så koster den cirka det samme som æbleminien.

Klaus

hhmm ja ok det var da en udmelding.
Er du bruger af både ipad og android? ingen pluser til android mener du?

i div. test står der meget om det begrænsede app udbud i googleplay forhold til apples store, så man reelt står med en tablet og mangler de samme apps som man havde på sin ipad..

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 13:10
Jo, masser af plusser til android, bare ikke de billige.
Ulempen ved æbletablets er at de koster mange penge, men de er også gode til deres jobs. Driodtablets fås i mange prisklasser, men der er ingen genveje til en ordentlig oplevelse - ej heller selvom operstivsystemet er android.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, masser af plusser til android, bare ikke de billige.
Ulempen ved æbletablets er at de koster mange penge, men de er også gode til deres jobs. Driodtablets fås i mange prisklasser, men der er ingen genveje til en ordentlig oplevelse - ej heller selvom operstivsystemet er android.....

Klaus

nej ok så det er Nexus der er "kodeordet" mht android tablets kan jeg forstå?

Så bliver jeg ikke skuffet i forhold til min ipad mini
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1021
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

hhmm ja ok det var da en udmelding.
Er du bruger af både ipad og android? ingen pluser til android mener du?

i div. test står der meget om det begrænsede app udbud i googleplay forhold til apples store, så man reelt står med en tablet og mangler de samme apps som man havde på sin ipad..

Du kan næppe finde mange apps til iOS som ikke også findes til Android med tilsvarende funktioner.

Naturligvis er der forskel på brugerinterfaces, brugervenlighed og for nogle spils vedkommende tidspunktet for tilgængelighed - men selve funktionaliteteterne findes formentlig i 99 % af alle tilfælde til begge. Eneste undtagelse i iOS' favør skulle være musik-apps (spille, ikke lytte), hvor Android har nogle tekniske begrænsninger. 

Og du kommer alligevel aldrig igennem dem alle. Eksemplevis er der p.t. over 1,2 mio. apps til iOS - mere end 5.000 var i 2013 kamera-apps, hvoraf de fleste kunne det samme. 

Til Android er der p.t. over 1,3 mio. apps To forskere fra Columbia Uni., som gennemgik sikkerheden i 880.000 Android-apps (fra marts til november 2013), kunne dog samtidig konstatere, at hver fjerde gratis-app var en kopi af en anden.  

Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1021
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Mini formatet kan jeg godt lide så har kigget på LG G pad 8.3,
men også stødt på meget billigere alternativer som:

ACER ICONIA TAB A1-830 og ASUS Memo Pad HD 7 16GB

kan disse sammelignes med Ipad mini specs? eller er de ringere?

Jeg har selv Asus-modellen - den er okay men heller ikke mere. Skal man blot surfe, se film, tjekke mail og læse bøger er den dog helt fin. Kan sikkert også bruges til nogle spil. Har kun prøvet Asphalt, det kører fint. 

Ingen opdatering til KitKat 4.4.4, men jeg er tvivl om hvorvidt det har den store betydning. Jeg kan praktisk taget ingen forskel mærke på min Moto G i opdatering fra 4.4.2 til 4.4.4 

Men LG G Pad 8.3, som min bror har, er ren luksus i den sammenligning. Alt er bedre, hurtigere, flottere og den ekstra pris er godt givet ud (den var på tilbud til 1.395 for kort tid siden - Asus har været nede i 795 kr. (kun lyserød)). 

Specs er bedre end iPad Mini, i hverty fald den gamle. Jeg synes også skærmen har en bedre størrelse - 7" wide på Asus'en er altså lige i underkanten.

Redigeret af longjohn2 - 05-August-2014 kl. 13:35
Til top
sdamdam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2012
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sdamdam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 13:38
Jeg har en LG G Pad 8.3 som jeg er vældig tilfreds med.

I Udseende og materialer minder den lidt om en iPad Mini (2). Ydelsen vil jeg faktisk også mene er på højde med den lille iPad (hvis ikke bedre).

LG har opdateret G Pad'en til Kitkat, og har for nylig desuden opdateret deres egen software til den, så den nu har udover LG's roste "Knock on"-funktion nu også har "Knock code".

Jeg overvejede også Nexus 7 (2013) før jeg købte min G Pad, men valgte sidstnævnte af 3 årsager.
1. Skærmen er lige lidt større i en marginalt større indpakning (kan stadig holdes i en hånd).
2. Der er mulighed for at udvide hukommelsen (til musik/film/billeder) med et microSD-kort.
3. Den er lidt lækrere at se på. :-)
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 13:51
ja prisen har jo en betydning.... 
1.395 kr for LG Gpad... så havde jeg sku også nappet den..

Heller måske mere og mere til Asus memo HD7 pga prisen.

som sagt har vi apple ipad air og en mini,,, så den android skal som sådan ikke "konkurrere" med disse.. 

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 14:04
Hvad er så formålet med at købe en Android tablet ?

Du vil med garanti blive skuffet hvis du tror en Android tablet bare er en billigere iPad, og derfor blot kan købe så billigt som muligt. Og du vil med garanti sammenligne når nu du allerede har både iPad og Mini. Så bliver du som KlausDM er inde på endnu blot en Apple bruger der "selvbekræfter" at iPad er det eneste der duer, fordi du køber en Android alene udfra pris. 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 15:11
Jeg har både en ipad air og en lg g pad 8.3, og kan sige, at den eneste "dårligere" ting ved "android" tablet'erne opstår når, du skal se film eller youtube video med bluetooth headphones/speakers, lyd og billede kommer simpelthen ud af sync og det er ret irriterende! Ipad/iOS klarer det uden problemer.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu