recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første android tablet. budget. hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Første android tablet. budget. hvilken?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Hvad er så formålet med at købe en Android tablet ?

Du vil med garanti blive skuffet hvis du tror en Android tablet bare er en billigere iPad, og derfor blot kan købe så billigt som muligt. Og du vil med garanti sammenligne når nu du allerede har både iPad og Mini. Så bliver du som KlausDM er inde på endnu blot en Apple bruger der "selvbekræfter" at iPad er det eneste der duer, fordi du køber en Android alene udfra pris. 

formålet er en tablet mere, da vi mangler en tablet mere..

Jamen det er da muligt jeg bliver skuffet, men nogle gange skal man jo prøve tingene af for at blive klogere.

men hvis man sammenligner specs. på de android mod ipads,, så bør man jo ikke blive skuffet. Så det må være på software-delen android halter??

Jeg ved ikke om man kan sammeligne det med MAC og PC.... her er jeg da PC mand :)
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Jeg har både en ipad air og en lg g pad 8.3, og kan sige, at den eneste "dårligere" ting ved "android" tablet'erne opstår når, du skal se film eller youtube video med bluetooth headphones/speakers, lyd og billede kommer simpelthen ud af sync og det er ret irriterende! Ipad/iOS klarer det uden problemer.

ok ja det er da et kæmpe minus... men hvordan fungerer det med chromecast... lige så godt som airplay?
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 15:23
Lige mine ord Spawn. Hvis du vil ha' en android tablet, som er bedre end din ipad mini, så er Nexus 7 2012 el. 2013, som jeg skrev tidligere, helt klart at foretrække frem for de billigere tablets.
Her får du en betydeligt bedre og hurtigere tablet til en fhv. fornuftig pris !
Det siger jo også sig selv, hvis man bl.a. kigger på specifikationerne for cpu, ram, lagerplads,skærm og opløsning.
I øvrigt så fatter jeg ikke at folk vil se film på en så lille skærm og ligeså så ser jeg ikke noget hos android's software, som halter specielt. Begge platforme har deres plusser og minusser.

Redigeret af Roland - 05-August-2014 kl. 15:27
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Lige mine ord Spawn. Hvis du vil ha' en android tablet, som er bedre end din ipad mini, så er Nexus 7 2012 el. 2013, som jeg skrev tidligere, helt klart at foretrække frem for de billigere tablets.
Her får du en betydeligt bedre og hurtigere tablet til en fhv. fornuftig pris !
Det siger jo også sig selv, hvis man bl.a. kigger på specifikationerne for cpu, ram, lagerplads,skærm og opløsning.
I øvrigt så fatter jeg ikke at folk vil se film på en så lille skærm og ligeså så ser jeg ikke noget hos android's software, som halter specielt. Begge platforme har deres plusser og minusser.

men på specs.. ligner en Asus Memo HD7 og nexus 7 (2012) MEGET hinanden.. faktisk identiske.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 15:37
her er bla hvad der skrives om asus MEMO:

ASUS chose to build an updated version of the tablet that turned into the original Nexus 7: the 7-inch MeMO Pad. In many senses, the new MeMO Pad HD7 is the true replacement to last year's Nexus 7. It features a similar 1280 x 800 IPS panel, very similar dimensions, and in many cases it offers similar performance. The biggest improvement? Price
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 15:39
Du kan også roligt købe en Memo Pad HD7, ydelsesmæssigt ligger den og Nexus 7 2012 ret tæt på hinanden, her blot en af flere anmeldelser der sammenligner lidt; 

Redigeret af Jakabov - 05-August-2014 kl. 15:39
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

men på specs.. ligner en Asus Memo HD7 og nexus 7 (2012) MEGET hinanden.. faktisk identiske.

Jo men nu er en nexus 7 2012 jo også en 2 år gammel model der er afløst af en 2013 udgave med opdaterede hardware specs. 

Uanset om det hedder nexus eller iOS devices bliver gamle modeller jo ikke ved at være tidssvarende. En iPhone 4 er heller ikke tidssvarende idag og hvis din eneste oplevelse af en Apple device idag var en iPhone 4 med iOS7, så ville du hurtigt blive skuffet over performance, lag osv. og tænke "det der Apple iOS noget er da noget skrammel" 

Samme med Android - hvis du køber de billigste devices får du også en billig oplevelse

Asus Memopad HD7 er selvfølgelig en funktionel device (der findes andre dårligere devices), men heller ikke meget mere. Den er også ved at være outdated på hardware specs, og var allerede ved lanceringen for mere end 1 år siden en "økonomi tablet" på specsene. 

Der er et stort spring fra Asus Memo Pad HD7 til LG G Pad 8.3" der rigeligt er prisforskellen værd. Eller for den sags skyld Nexus 7 2013

Redigeret af spawn - 05-August-2014 kl. 16:11
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

men hvis man sammenligner specs. på de android mod ipads,, så bør man jo ikke blive skuffet. Så det må være på software-delen android halter??

Jeg ved ikke om man kan sammeligne det med MAC og PC.... her er jeg da PC mand :)

Du kan ikke sammenligne hardware specs direkte mellem Android devices og iOS devices (udover skærm opløsning)
Det er 2 forskellige OS der udnytter hardwaren forskelligt, og der er (også indenfor Android) mange forskellige cpu/gpu producenter. En quad-core fra Qualcomm er ikke detsamme som en Quad-core fra Mediatek osv.  

Du får heller ikke samme oplevelse med iPad 2 som du gør med iPad Air.

Skulle jeg vælge en Android tablet idag, ville et af mine minimumskrav være at den enten havde fået KitKat eller at jeg med sikkerhed vidste at KitKat var på vej til den. LG'en og Nexus 7 2013 har fået KitKat, jeg ved ikke hvad status er på den front for Memo Paden

Redigeret af spawn - 05-August-2014 kl. 16:20
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 16:34
Andre nævner forskellen mellem jellybean vs kitkat som detaljer.
Hvis OS betyder så meget for android tabs vil jeg slet ikke ofre så meget da de jo så forældes hurtigere ens ipads.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 17:05
formålet med at købe eks. den lidt dyrere Nexus 7 2013 er jo netop at være sikret opdateringer  Wink

forskellen mellem jelly bean og kitkat er nok minimal - men når jeg køber nyt grej foretrækker jeg det nyeste - det gælder både på hardware og software fronten. Ligesom jeg ikke idag ville købe en 2 år gammel Nexus 2012, ville jeg heller ikke købe en device med "gammel" software. 

Men dit valg kan selvfølgelig være anderledes - og jelly bean er sådan set ok, du skal bare ikke gå længere tilbage. 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 17:23
Jeg har lige købt min tredje Tablet. En Samsung Galaxy Tab S, 10,5 "
Det er den vildt hurtigste model, jeg har set indtil nu og med en helt utrolig flot skærm og tilmed med HD opløsning.

Og så kan man logge ind hver for sig i familien hvis man har brug for det.

Man kan også opdele skærmen, så man kan arbejde med flere ting samtidig.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Jeg har både en ipad air og en lg g pad 8.3, og kan sige, at den eneste "dårligere" ting ved "android" tablet'erne opstår når, du skal se film eller youtube video med bluetooth headphones/speakers, lyd og billede kommer simpelthen ud af sync og det er ret irriterende! Ipad/iOS klarer det uden problemer.

Hov stop lige.

Det er ikke Androids fejl at lyd og billede er ude af sync.
Jeg har på 4 af mine enheder ikke oplevet dette og på kones 2 er det heller ikke et problem.
.....
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu