|
Første android tablet. budget. hvilken? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
formålet er en tablet mere, da vi mangler en tablet mere.. Jamen det er da muligt jeg bliver skuffet, men nogle gange skal man jo prøve tingene af for at blive klogere. men hvis man sammenligner specs. på de android mod ipads,, så bør man jo ikke blive skuffet. Så det må være på software-delen android halter?? Jeg ved ikke om man kan sammeligne det med MAC og PC.... her er jeg da PC mand :)
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
ok ja det er da et kæmpe minus... men hvordan fungerer det med chromecast... lige så godt som airplay?
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Lige mine ord Spawn. Hvis du vil ha' en android tablet, som er bedre end din ipad mini, så er Nexus 7 2012 el. 2013, som jeg skrev tidligere, helt klart at foretrække frem for de billigere tablets.
Her får du en betydeligt bedre og hurtigere tablet til en fhv. fornuftig pris ! Det siger jo også sig selv, hvis man bl.a. kigger på specifikationerne for cpu, ram, lagerplads,skærm og opløsning. I øvrigt så fatter jeg ikke at folk vil se film på en så lille skærm og ligeså så ser jeg ikke noget hos android's software, som halter specielt. Begge platforme har deres plusser og minusser. Redigeret af Roland - 05-August-2014 kl. 15:27 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
men på specs.. ligner en Asus Memo HD7 og nexus 7 (2012) MEGET hinanden.. faktisk identiske.
|
|
![]() |
|
her er bla hvad der skrives om asus MEMO:
ASUS chose to build an updated version of the tablet that turned into the original Nexus 7: the 7-inch MeMO Pad. In many senses, the new MeMO Pad HD7 is the true replacement to last year's Nexus 7. It features a similar 1280 x 800 IPS panel, very similar dimensions, and in many cases it offers similar performance. The biggest improvement? Price |
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Du kan også roligt købe en Memo Pad HD7, ydelsesmæssigt ligger den og Nexus 7 2012 ret tæt på hinanden, her blot en af flere anmeldelser der sammenligner lidt;
Redigeret af Jakabov - 05-August-2014 kl. 15:39 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Jo men nu er en nexus 7 2012 jo også en 2 år gammel model der er afløst af en 2013 udgave med opdaterede hardware specs. Uanset om det hedder nexus eller iOS devices bliver gamle modeller jo ikke ved at være tidssvarende. En iPhone 4 er heller ikke tidssvarende idag og hvis din eneste oplevelse af en Apple device idag var en iPhone 4 med iOS7, så ville du hurtigt blive skuffet over performance, lag osv. og tænke "det der Apple iOS noget er da noget skrammel" Samme med Android - hvis du køber de billigste devices får du også en billig oplevelse Asus Memopad HD7 er selvfølgelig en funktionel device (der findes andre dårligere devices), men heller ikke meget mere. Den er også ved at være outdated på hardware specs, og var allerede ved lanceringen for mere end 1 år siden en "økonomi tablet" på specsene. Der er et stort spring fra Asus Memo Pad HD7 til LG G Pad 8.3" der rigeligt er prisforskellen værd. Eller for den sags skyld Nexus 7 2013
Redigeret af spawn - 05-August-2014 kl. 16:11 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Du kan ikke sammenligne hardware specs direkte mellem Android devices og iOS devices (udover skærm opløsning) Det er 2 forskellige OS der udnytter hardwaren forskelligt, og der er (også indenfor Android) mange forskellige cpu/gpu producenter. En quad-core fra Qualcomm er ikke detsamme som en Quad-core fra Mediatek osv. Du får heller ikke samme oplevelse med iPad 2 som du gør med iPad Air. Skulle jeg vælge en Android tablet idag, ville et af mine minimumskrav være at den enten havde fået KitKat eller at jeg med sikkerhed vidste at KitKat var på vej til den. LG'en og Nexus 7 2013 har fået KitKat, jeg ved ikke hvad status er på den front for Memo Paden Redigeret af spawn - 05-August-2014 kl. 16:20 |
|
|
|
![]() |
|
Andre nævner forskellen mellem jellybean vs kitkat som detaljer.
Hvis OS betyder så meget for android tabs vil jeg slet ikke ofre så meget da de jo så forældes hurtigere ens ipads. |
|
![]() |
|
formålet med at købe eks. den lidt dyrere Nexus 7 2013 er jo netop at være sikret opdateringer
![]() forskellen mellem jelly bean og kitkat er nok minimal - men når jeg køber nyt grej foretrækker jeg det nyeste - det gælder både på hardware og software fronten. Ligesom jeg ikke idag ville købe en 2 år gammel Nexus 2012, ville jeg heller ikke købe en device med "gammel" software. Men dit valg kan selvfølgelig være anderledes - og jelly bean er sådan set ok, du skal bare ikke gå længere tilbage.
|
|
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Jeg har lige købt min tredje Tablet. En Samsung Galaxy Tab S, 10,5 "
Det er den vildt hurtigste model, jeg har set indtil nu og med en helt utrolig flot skærm og tilmed med HD opløsning. Og så kan man logge ind hver for sig i familien hvis man har brug for det. Man kan også opdele skærmen, så man kan arbejde med flere ting samtidig. |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Hov stop lige. Det er ikke Androids fejl at lyd og billede er ude af sync. Jeg har på 4 af mine enheder ikke oplevet dette og på kones 2 er det heller ikke et problem. |
|
.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |