Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
|
Sendt: 23-Oktober-2005 kl. 22:13 |
Splifen skrev:
Nå Lars nu har du snart haft skærmen i et par dage skal vi snart have lidt flere indtryk ![](smileys/smiley4.gif) ![](smileys/smiley32.gif) |
Jeg bruger mere tid på at vise den frem, end på at kigge på den selv ![](smileys/smiley36.gif)
I går viste jeg den for en kollega der igennem længere tid har snakket om fladskærm, men syntes de generelt var for dårlige. Nu har han også bestilt en PX5.
I dag viste jeg den frem for et par, hvor manden syntes den var ret lækker. Men konen syntes vist ikke så godt om den. Så med mindre de bliver enige senere, efter at have set nogle flere skærme, så køber de nok ikke lige den skærm.
Så viste jeg den frem for endnu en kollega, som ikke går i tanker om at købe fladskærm - men det gør han nu.
Så det er min tid gået med ... 2-1 indtil videre ![](smileys/smiley2.gif)
Jeg syntes stadig det er en lækker skærm, og den gør sig flot på en væg. Den sorte pianolak giver den et mere eksklusivt look. Billedet er flot. Har selvfølgelig de effekter som plasma skærme har, f.eks. at billedet lever lidt hvis man ser den for tæt på. Men de ting kendte jeg på forhånd.
DVD er flot. Her kan man godt se at skærmen har mere opløsning at arbejde med, sammenlignet med lillebror PX4 som jeg havde stående før. Til almindelig TV ser man ikke HD-displayet så meget. Jo, undertekster og den slags står mere skarpt, men ved almindelig TV er forskellen imellem PX4 og PX5 noget mindre.
Så havde parret der kom forbi et memory kort med billeder på. Så fik vi også prøvet funktionen med slideshow af digital billeder. Den fungerer fint. En nem måde lige at se billederne igennem på, eller vise feriebilleder for familien.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 23-Oktober-2005 kl. 22:31 |
Der er gået en stor sælger tabt i dig
|
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
|
Sendt: 23-Oktober-2005 kl. 22:36 |
Stampe skrev:
Der er gået en stor sælger tabt i dig ![](smileys/smiley2.gif) |
Nej da, han lever i bedste velgående her - jeg sidder og får helt lyst til at bestille sådan en fladskærm (men stuen skal desværre møbleres helt om )
/Lars
|
Redaktør, recordere.dk
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 00:16 |
Hej Alle
Jeg har forresten lige opdaget en pudsig ting, som jeg skal have forsket lidt mere i senere.
Jeg syntes signalet fra min recorder - en Pioneer DVR-720H - var noget dårligt på en plasma skærm. De fleste optagelser laver jeg i SP mode, men den var ikke nær så god som den plejede. Det var som om recorderen og fladskærmen ikke var den bedste sammensætning.
Så (gen)opdagede jeg et setup inde i recorderen, hvor man indstiller hvilken TV-type der benyttes. Denne stod til CRT (Billedrørs TV) og da jeg skiftede den over på PDP (Plasma TV) blev billedet fra recorderens egne optagelser gode igen.
Det jeg skal have prøvet de næste dage, er hvordan en Sony recorder ser ud på en plasma skærm - sammenlignet med Pioneers modeller der øjensynlig er lavet specielt til brug på denne skærmtype.
Nå, det har ikke så meget med selve skærmen at gøre - men emnet her er jo ligeså meget for at samle sammen på mine erfaringer med skærmen.
/Lars
|
|
Splifen
Bruger
Oprettet: 20-Juli-2005
Point: 152
|
Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 16:58 |
Lars skrev:
[Jeg syntes stadig det er en lækker skærm, og den gør sig flot på en væg. Den sorte pianolak giver den et mere eksklusivt look. Billedet er flot. Har selvfølgelig de effekter som plasma skærme har, f.eks. at billedet lever lidt hvis man ser den for tæt på. Men de ting kendte jeg på forhånd.
|
Hvor langt skal man væk før billedet er perfekt?
Hvordan er denne skærm i forhold til det tidligere fælleskøb på LG skærm?
Redigeret af Splifen
|
Det kan jo smutte det skidt og det gjorde det så..
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 17:06 |
Splifen skrev:
Hvor langt skal man væk før billedet er perfekt? |
På en 42" skærm er det vel en 2-3m. Grænsen er lidt flydende.
Splifen skrev:
Hvordan er denne skærm i forhold til det tidligere fælleskøb på LG skærm? |
Jeg har set flere dårlige plasma displays. Hvis der f.eks. var en lodret linie, så stod den og levede i zig-zag mønster ned af skærmen.
Den slags har PX4 og PX5 ikke, og de er helt ens på det punkt.
Der hvor PX5 adskiller sig fra PX4 er på opløsningen. Det ses mest ved DVD, hvor de store Hollywood film lavet til biograf har flere detaljer.
/Lars
|
|
Splifen
Bruger
|
Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 17:21 |
Jeg sidder lidt mere end 5 meter fra skærmen det er vel ok
Jeg lagde ikke rigtigt mærke til det fænomen da jeg var ude i eletriccity, men jeg stod nok i en rigtig afstand... men jeg sybtes til gengæld at de lcd skærme jeg så var meget uskarpe
Redigeret af Splifen
|
|
SteenF
Ny bruger
Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 9
|
Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 21:47 |
Lars skrev:
dag viste jeg den frem for et par, hvor manden syntes den var ret lækker. Men konen syntes vist ikke så godt om den. Så med mindre de bliver enige senere, efter at have set nogle flere skærme, så køber de nok ikke lige den skærm. |
Hej Lars
Lige en kommentar til den om manden og kone, hvor jeg tror jeg representerer den ene part.
Jeg synes helt korrekt det var en lækkert skærm og var klar til at skrive mig på en omgående. Synes at de faciliteter den indeholder er hvad jeg forventer til en skærm 30.000, så LG's er mit første valg pris/kvalitet.
Men det som gik galt, var at konen troede at en plasma skærm generelt viste meget bedre fjernsynsbillede end et billedrørs TV.. og det gør det jo desværre ikke. De skærme hun havde set tidligere i butikker, var blevet præsenteret med billeder fra kilder af højere kvalitet og så ser det jo fantastisk ud.
Selv om Lars satte en flot DVD film på, og billedet stod noget bedre (dog ikke med afspilleres Plasma-indstilling), så var det ikke helt med til at overbevise om at Plasma skærme er det som skal ind i stuen. Hvordan overtaler med en kone til at forstå at et ellers udemærket velfungerende TV apparat, absolut skal udskiftes med et plasma apparat til 20.000 uden at TV-billeder fremstår dramatisk meget bedre?
Jeg tror 'vi' lige tygger lidt på det og det bliver ikke fordi vi vælger en andet Plasma end LG. Tror bare ikke 'vi' er klar til plasma endnu.
Iøvrigt tak til Lars for en tålmodig og saglig fremvisning.
/Steen
|
bonzen
Junior bruger
Oprettet: 02-December-2004
Point: 20
|
Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 18:18 |
Hej Lars
Er der stadigvæk plads på fælleskøbet til første levering?
Vil billedet være ok, hvis man har antenne på taget ? eller er det bedre med en LCDskærm...
Er det muligt at se skærmen LIVE, hvis man bor i KBH?
mvh.
/A
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 18:53 |
bonzen skrev:
Er der stadigvæk plads på fælleskøbet til første levering? |
Ja, få pladser.
bonzen skrev:
Vil billedet være ok, hvis man har antenne på taget ? eller er det bedre med en LCDskærm... |
Både Plasma og LCD har det bedst med gode TV-signaler. Antenne på taget er fint, blot signalet er ok uden for meget grums i billederne.
bonzen skrev:
Er det muligt at se skærmen LIVE, hvis man bor i KBH? |
Det tror jeg ikke. Skærmen er helt ny, og første rigtige sending kommer først til landet der hvor fælleskøbet slutter.
Men du kan evt. kigge på LG 42PY10 som den erstatter. Den vil jeg tro du kan se i Fona og Electric City.
/Lars
|
|
Splifen
Bruger
|
Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 19:24 |
Hej Lars jeg var i eletriccity i dag igen.. ![](smileys/smiley1.gif) for at se på LG 42PY10 og LG px3rv det var den sidst nævnte jeg personligt syntes der var bedt billede på kan det passe????
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 19:41 |
Splifen skrev:
Hej Lars jeg var i eletriccity i dag igen.. for at se på LG 42PY10 og LG px3rv det var den sidst nævnte jeg personligt syntes der var bedt billede på kan det passe???? |
Både og. Der er tale om forskellige generationer, og hver generation af TV bliver bedre. PX3 og PX4 (samme TV) er en nyere generation en PY10, som står skarpt og klart på trods af at det kun er et standard plasma.
Men så behøver du ikke være bekymret for PX5, da den udnytter den forbedrede teknik som blev introduceret med PX3/PX4.
I princippet er PX5 det samme som PX3 / PX4, men med det bedre højopløselige display, pænere kabinet (syntes jeg) og kortlæser for memory cards med fotoalbums og MP3 jukebox.
Nu har du set PX3. Jeg har haft mulighed for at se PX4 (samme som PX3) ved siden af PX5, og her vinder PX5 pga. den højere opløsning i billedet. På TV er de bedre detaljer mindre synlige, men DVD står meget flottere.
/Lars
Redigeret af Lars
|
|