|
Føtex annulering af ordrer |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
||
Nej absolut ikke tilfældigt. Men fordi Føtex selv skrev at man sparede 5000 kr.
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Hvis du ser en vare angivet med en besparelse på 5000,- Kontra en vare (i samme produktklasse til samme nogenlunde samme pris), hvor der ikke er angivet nogen besparelse - hvilken ville du så vælge, (forudsat at du ikke har indgående kendskab til produkterne)? Lur mig om ikke du ville vælge den vare, hvorpå der står Spar 5000,- Så forbrugeren gør bare det ganske almindelige, og rammer tilfældigt ud fra besparelsen, som Føtex i øvrigt selv angiver der er på handlen. Kom nu lidt realistisk ind i det her, i stedet for de der fjollede fordomme. Og tænk yderlig over, at ikke alle besidder den samme viden om tingene. Det skal ikke belaste dem i dette tilfælde. Redigeret af Kandersen - 17-Oktober-2016 kl. 22:52 |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Netop.. Hvis man tænker lidt over det, så er det sgu mystisk at sådan en sag her overhovedet kommer frem. Lad os antage at 10% af dem der havde bestilt, de klager. Det er ca. 15 personer. 15 personer, som Føtex kunne have valgt at levere varen til havde måske kostet dem omkring 60.000.- Den pris synes jeg er billigt sluppet, for en fejl, hvor de risikere at skulle levere til alle. |
|||
![]() |
|||
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
||
Du har fuldstændig ret... Fra 2011 til 2016... i7 2600K 3.4GHz til i7 6700K 4.0Ghz - ca. 30% højere ydelse... Fra 1994 til 2000: fra i486 DX4 100Mhz til Pentium III 850MHz, ca. 10x cpu kraft Fra 2000 til 2006: fra pentium III 850MHz til Core 2 Duo E6700 2.4GHz, ca. 8x cpu kraft Fra 2006 til 2012: Core 2 duo E6700 til i7 3770K, ca 5-6x cpu kraft |
|||
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|||
![]() |
|||
||
Pas på med at drage den konklusioner. I samme periode har producenterne haft fokus på "grøn" energi. Dvs det gjaldt ikke nødvendigvis om at gøre maskinerne hurtigere på processoren, men derimod billigere i drift. Oven i det er der mange andre områder der er udviklet mere. Når det er bærbar, så er det primært strømforbrug, skærme, bus, interface/skærmkort af alskens slags.
Så selvom du har en ældre bærbar med en hurtig processore, (core 2 duo). Så får du ikke nødvendigvis en væsentlig hurtigere ved at købe en nyere bærbar (nyere processor). Du får derimod en overall bedre/hurtigere maskine. Det er derfor man sagtens kan slippe afsted med at smide fx en SSD i en ældre bærbar i dag. Klart, den udretter ikke mirakler, men det puster virkelig nyt liv en en ellers rigtig kedelig dræbende sag. |
|||
![]() |
|||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||
Ja jeg kører stadig på en gammel i7 fra 2008. Har alle dage været clocket fra 2,66-4,00ghz, og en periode til 4,2ghz dengang jeg var imun overfor blæserstøj
![]() Den gør det satme fint, med SSD og gfx af nyere dato klarer den de nyeste bil-simulatorer til UG. Men jaja, den bruger lidt strøm...ssshhh ![]() i7'eren blev ellers sådan kritiseret for dårlig spille ydelse da den kom, men jeg vidste jo godt det ville ændre sig i takt med softwaren blev skrevet til og udnytte den ![]() Aldrig har jeg haft én platform hvor der har været så mange opgraderinger af gfx igennem, der er jo trods alt sket lidt på den front siden 2008. Før i tiden holdte et setup max 2 år hvis det skulle bruges til seriøs gaming, trods det blev overclocket alt hvad skidtet kunne klare ![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |