|
Fullhd lærred?? Noget der hedder det? |
Besvar |
Forfatter | |
kennethp
Bruger Oprettet: 29-December-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 97 |
Emne: Fullhd lærred?? Noget der hedder det? Sendt: 06-September-2010 kl. 16:38 |
Hej alle sammen.
Jeg har netop forespurgt en forhandler vedr. anbefaling af lærred til min beskedne hjemmebio. Jeg har angivet nogle krav i en mail, og svaret fra forhandleren, er at jeg skal vælge X, fordi den billigere Y ikke er et fullhd lærred. Og her tænker jeg så, er det ikke noget fuldstændig sludder? Det kan da kun være op til projektoren om der er fullHD. At et billigere lærred ikke kan vise et fullHD signal ligeså flot som et dyere lærred, er vel en helt anden snak. Nå men så vil jeg meget gerne spørge jer om hvilke lærreder i kan anbefale mig ud fra samme krav som forhandleren. < ="utf-8">Lærredet skal bruges i en hjemmebiograf, projektoren er endnu ikke købt, men tankerne ligger hen i retning af; BenQ6000, Optoma Hd82 eller Panasonic ae4000, men jeg vil lige vente og se om der skulle komme noget interessant her til efteråret. Budgettet ligger på 5-6000 kr. inkl. moms,( EDIT: nu villig til at gå op til 8.000) og jeg ville gerne have noget med automatisk selvoprulning, eller motor (som helst ikke skal sige alt for meget, og gerne med trigger så den kan aktiveres fra projektor). Rummet har mulighed for blive mørklagt. Jeg har mulighed for at billedet kan blive op til 210 cm bredt, eller hvad der svarer til 95", Kan i give et fornuftigt svar? Tak for hjælpen. Jeg har selv overvejet at få "Diplomat" lærredet i motoriseret udgave 95", siger det nogen noget?
|
|
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 10-September-2010 kl. 15:02 |
ALLE lærreder i 200 cm bredde kan vise full HD og 4k hvis det skulle være,
det hele handler om afstanden du selv sidder i, om du kan udnytte opløsningen.
samt om projektoren rent faktisk står skarpt nok til at du kan se hver eneste pixel.
PS: ville hellere have fast lærred selv, ikke noget er blaffer rundt når konen henter mere slik :-)
og så er det i øvrigt billigere Redigeret af TommyBoy - 10-September-2010 kl. 15:08 |
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
|
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Sendt: 10-September-2010 kl. 17:46 |
Et rullegardin fra IKEA kan også "vise" full HD.....
|
|
kennethp
Sendt: 11-September-2010 kl. 01:13 |
Ja det ville jeg nu også mene. Jaja de kan ikke lyde lige kloge hver gang.
Nu ser jeg på hivisions tabtension motorlærred.
|
|
Aim
Guld medlem Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
Sendt: 11-September-2010 kl. 10:15 |
DEt er projektoren der viser full'hd, og har intet med lærred at gøre.
|
|
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
|
Firebird
Guld medlem Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
Sendt: 12-September-2010 kl. 17:10 |
Min væg kan også vise Full HD, men, min skærm er sgu noget bedre til det...
|
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 12-September-2010 kl. 22:11 |
Historien om "full HD" lærreder kommer basalt set fra Stewart. Stewart har en særlig belægning på deres lærreder, som giver en øget gain. I de tidligere versioner var denne belægning grovere end på de nuværende, og i mindre størrelser kunne det give nogle interferens-problemer med høj opløsning, som resulterede i et mindre skarpt billede. Derfor lavede de en forbedret version, som de så markedsførte som forberedt til full HD. Det pudsige er at den gamle Stewart ikke er ringere på dét punkt end mange lærreder der sælges som "full HD", "1080P ready" eller whatever, fordi der ikke er nogen egentlig standardisering af dette overhovedet, det var bare Stewart der selv valgte at markedsføre at deres gamle duge havde et issue, fordi deres kvalitetskrav generelt er ret høje. Så kort sagt er det et ret tomt argument at bruge. Alle lærreder kan levere 1080P, men der er væsentlig forskel på hvor skarpt et 1080P billede det er man får.
|
|
kennethp
Sendt: 12-September-2010 kl. 22:18 |
Jeg takker for svar Otto, og alle jer andre!
Sjovt argument, fra en, som jeg læser det, fornuftig forhandler. Otto, arbejder du også i Københavns området? Og kunne du evt. være interesseret i at sammensætte en projektor/lærred/kalibrerings pakke til mig? |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10461 |
Sendt: 13-September-2010 kl. 09:24 |
Det et på 50 cm bredde eller mindre for den sags skyld også.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |