|
Fylder Windows 10 mere end 8.1? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10477 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Juli-2015 kl. 13:52 |
Jeg kan se at der efterhånden er en del der har installeret testversionen af Windows 10. Måske der er en der kan svare på om den fylder mere end Windows 8.1?
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har begge to i en virtuel maskine. Windows 8.1 fylder 20,71 GB, Windows 10 fylder 8,83 GB.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10477 |
Lyder rigtig godt. Jeg har nemlig bestilt en bay trail PC med en disk på kun 32 GB. Den har Windows 8.1, som jeg så med fordel kan opgradere til 10. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Det skal lige siges at Windows 10 er en frisk installation fra 10. juli, og Windows 8 er over et år gammel.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
OK, så kan jeg bedre forstå det. Jeg har netop installeret Windows 8.1 Pro 32bit på en PC og hentet samtlige opdateringer til dato. Det hele fylder kun 14,7 GB. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Cyberguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
[/QUOTE] OK, så kan jeg bedre forstå det. Jeg har netop installeret Windows 8.1 Pro 32bit på en PC og hentet samtlige opdateringer til dato. Det hele fylder kun 14,7 GB. Flemming[/QUOTE] "Kun" 14,7 GB ? For mig er det en fuldstændig vanvittig størrelse for et styresystem. Er der nogen der har nogen anelse om, hvad alle disse GB bliver brugt til ? Når man sammenligner med f.eks. XP, så er det jo grundlæggende de samme funktioner, men med mere sikkerhed indbygget i Windows 7 og 8, men når dette skal gøre +10GB ekstra i forskel, mener jeg der er noget der er gået fuldstændig galt for Microsoft
|
|
![]() |
|
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Alle der har Windows 8.1 kan gratis opdatere til det nye Windows.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det er alle med på! Det er ikke det spørgsmålet går på... M.v.h. |
|
![]() |
|
Jeg er fuldstændig enig. "Kun" skal ses i relation til de 20,71 GB som Brixen nævner. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
De tal jeg nævnte var selve filen med den virtuelle maskine.
Men det passer meget godt. C:/WINDOWS fylder 18,4 GB i Windows 8.1. Hvordan pokker kan det blive til så meget. ISO filen fylder 4,09 GB.
Redigeret af Brixen - 20-Juli-2015 kl. 12:18 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Ting fylder bare mere nu, da harddisken er større, så vil man ikke gøre så meget ud af komprimerer.
Windows 10 og Windows 8 har jo langt flere funktioner indbygget end Windows XP, så det vil også fylde mere. Når du vælger at tilføje funktioner bliver du ikke længer bedt at indsætte mediet som i XP, da mediet ligger på disken. Så har du en klar adskillelse af 32 ofg 64 bit os, så mange DLL ligger i 2 udgaver, 1 til 32 bit og en til 64 bit.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Det er også fuldstændig ligegyldigt hvad det fylder. Hovedsagen er, at det der kører, at det er optimeret. Og disse ting er ikke sammenlignelige med, hvor meget windows fylder.
Fylder det for meget, så er disken for lille. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |