recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - G20 og billede indstilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketG20 og billede indstilling

Besvar Besvar Side  <1 19202122>
Forfatter
Besked
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af zakdk zakdk skrev:

.........og man kan også se i SETUP hvor mange timer fjernsy har kørt

WinkWinkWinkWinkWinkWinkWink
Hvor kan du se det?
Mvh
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af martinrunge martinrunge skrev:

Hej,Har netop købt et G20, og i HD ser det formidabelt ud, men jeg kan også tilslutte mig koret med uskarpt SD billede. Jeg havde et Pioneer 4270 før, og fx tvavisen og deadline så super ud i SD - specielt via Yousee boksen. Men på G20 synes jeg det i bedste fald ser ret sløret ud...Er der fundet en løsning på dette? Kan se at SD visningen ellers roses mange steder i forskellige anmeldelser, men jeg synes da det ser decideret elendigt ud. Slet ingen skarphed.mvhMartin

Underlig så forskellige tilbagemeldinger man får vedr. SD
Da jeg i sin tid fik mit PX80 var jeg fortvivlet.......nogle timer
Finjustering frem og tilbsge ½ time...siden har jeg været super tilfreds
Noget andet:
En kendsgerning er at f.eks. You See jvf. Rasmus Larsens test
sender i en "ikke for godt" kvalitet, for at sige det mildt

Indstillinger: du må igang med finjusteringer, læs de mange indlæg
E.L.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 16:15
YouSee har så svaret på Lettens (en bruger på flatpanels.dk) henvendelse vedr. den angivelige dårligere kvalitet i forhold til andre udbydere.

"Svar fra Yousee: 
I mailen henviser du til en test i Flatpanels.dk, hvor de har testet billedkvaliteten af tv-udbydernes distribution af HD-kanalen. 

I testen ligger YouSee en smule lavere end nogle af konkurrenterne i bitraten på DR HD. 

Problemstillingen vedr. billedkvalitet er kompleks, og de enkelte programleverandører bruger ikke den samme teknologi. 

Nogle af de andre HD udbydere bruger statistisk multiplexing, hvor der sker en løbende fordeling af bitrater mellem programmer i samme multiplex. Hvis et givet program kortvarigt har brug for en højere bitrate (f.eks. ved hurtige klip mellem kameraer), hentes den ekstra bitrate fra andre programmer. 

YouSee´s DVB-C encodere bruger en lidt anden teknologi, nemlig CBR (Constant Bit Rate). Vi kører her med en næsten konstant bit rate på vores HD kanaler, nemlig 12 Mbit. 

Gennem statistisk multiplexing vil man typisk opnå nogen lidt højere bitrater i test, men YouSee vurderer, at en constant bit rate på 12 Mbit er meget fin. DR HD bliver på DTT nettet sendt i 8 Mbit. 

Noget helt andet er så, at bitraten ikke giver hele sandheden om billedkvalitet. MPEG encodere er meget forskellige. De nyeste og bedste af slagsen laver væsentlig pænere billeder på en lavere bitrate, end "gamle" gør ved en højere.

YouSee bruger nye encodere fra Grass Valley og Cisco, og de betragtes generelt som state of the art i branchen. 

Konklusionen er altså, at YouSee fortsat vurderer, at 12 Mbit er en meget fin opløsning på DR HD, hvor vi ikke går på unødig kompromis mellem kvaliteten af kanalen og pladsudnyttelsen af vores øvrige kanaler. 

Og endnu engang tak for din henvendelse. Vi arbejder altid på at optimere kvaliteten af vores produkter, og alle input er velkomne. "
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 16:30
Så var det jo rart at høre hvad Rasmus Larsen siger
E.L.
Til top
zakdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-April-2006
Sted: dk
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 02:02
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Hej,Har netop købt et G20, og i HD ser det formidabelt ud, men jeg kan også tilslutte mig koret med uskarpt SD billede. Jeg havde et Pioneer 4270 før, og fx tvavisen og deadline så super ud i SD - specielt via Yousee boksen. Men på G20 synes jeg det i bedste fald ser ret sløret ud...Er der fundet en løsning på dette? Kan se at SD visningen ellers roses mange steder i forskellige anmeldelser, men jeg synes da det ser decideret elendigt ud. Slet ingen skarphed.mvhMartin

Underlig så forskellige tilbagemeldinger man får vedr. SD
Da jeg i sin tid fik mit PX80 var jeg fortvivlet.......nogle timer
Finjustering frem og tilbsge ½ time...siden har jeg været super tilfreds
Noget andet:
En kendsgerning er at f.eks. You See jvf. Rasmus Larsens test
sender i en "ikke for godt" kvalitet, for at sige det mildt

Indstillinger: du må igang med finjusteringer, læs de mange indlæg

.......................værsgo
press V- on the TV and press 0 (zero) three times on the remote to get into the service menu
Press 2 to get in to SRV-TOOL; Press OK; Navigate to bottom right hand cell with directional buttons; Hold Mute for a few seconds..Smilie
VU+SOLO2-Panasonic Viera TX-55AS640E/,Q Acoustics 2020,2010, 2000C-BK sub XLS200-DF MK2/SD-40Bose Ipod Speaker/Ipod Classic/
Til top
zakdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-April-2006
Sted: dk
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 02:03
Originally Posted by robmac65 View Post
My settings set using eye one, these are for my set and may not look the same if set on someone elses set.
Professional 1
contrast 36 clicks from left
brightness 31
colour 27
sharpness 4

rgain 0 (needs adjusting)
ggain -8
bgain -5
rcut 0 (needs adjusting)
gcut +1
b cut +2

Gamma 2.4??? shows as 2.1 on eye one.
Ran out of time to do further was booted out by the missis babys bed time Thumbs Down
Try this next time mate,leave the Green Gain at default just adjust the Red & Blue and the Green should fall into line.ThumbsUp
VU+SOLO2-Panasonic Viera TX-55AS640E/,Q Acoustics 2020,2010, 2000C-BK sub XLS200-DF MK2/SD-40Bose Ipod Speaker/Ipod Classic/
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 07:34

press V- on the TV and press 0 (zero) three times on the remote to get into the service menu
Press 2 to get in to SRV-TOOL; Press OK; Navigate to bottom right hand cell with directional buttons; Hold Mute for a few seconds..Smilie

Det var måske smart samtidig lige at advare andre om, at man i service-menu'en kan ødelægge tv'ets indstilling så meget, at man ikke får TV'et tilbage til brugbare indtillinger, og TV'et vil skulle på værksted. SÅ PIL IKKE VED NOGET !!

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 23:04

Underlig så forskellige tilbagemeldinger man får vedr. SD Da jeg i sin tid fik mit PX80 var jeg fortvivlet.......nogle timer Finjustering frem og tilbsge ½ time...siden har jeg været super tilfreds Noget andet: En kendsgerning er at f.eks. You See jvf. Rasmus Larsens test sender i en "ikke for godt" kvalitet, for at sige det mildt Indstillinger: du må igang med finjusteringer, læs de mange indlæg

Press 2 to get in to SRV-TOOL; Press OK; Navigate to bottom right hand cell with directional buttons; Hold Mute for a few seconds..Smilie <!-- / message --><!-- sig -->

Så fik jeg min 46"G20 i Silber

Instil videre godt tilfreds, nogle kanaler er elendige f.eks Canal 9

Spørgsmål

Hvordan får man tekstbilledet delt ½ billede og ½ tekst ? pip eller fap hvad det nu hedder ?
Hvordan får man man sin favoritliste frem, efter at have lavet en selv
Jeg er på You See kabel
E.L.
Til top
Hrbenja Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2009
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 23:28

Jeg er på You See kabel

Tryk "i" eller pil op og derefter blå knap et par gange.

Redigeret af Hrbenja - 09-Juni-2010 kl. 23:29
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 23:33

Hvordan får man tekstbilledet delt ½ billede og ½ tekst ? pip eller fap hvad det nu hedder ?
Jeg er på You See kabel
Mens du er på TTV trykkes på knappen til splitscreen. Og det hedder PAT (pic and tekst)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvordan får man tekstbilledet delt ½ billede og ½ tekst ? pip eller fap hvad det nu hedder ? Hvordan får man man sin favoritliste frem, efter at have lavet en selv Jeg er på You See kabel

Mens du er på TTV trykkes på knappen til splitscreen. Og det hedder PAT (pic and tekst)

Hej Kampus
Tak

Men jeg kan ikke lige se hvilken knap du mener..Pat knappe er ikke på f.betjeningen
Hvilken farve har splitscreen ?
E.L.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 14:22
Splitscreen knappen er med TV skærm symbol, med den ene halvdel i sort

Samme knap bruges osse til pic and pic (PAP), hvor du deler skærmen mellem et tunersignal og et ext signal.

Redigeret af Kampus - 10-Juni-2010 kl. 14:24
Til top

Besvar Besvar Side  <1 19202122>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu