recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gamer pc til maks 20.000kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gamer pc til maks 20.000kr

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af TroldenA TroldenA skrev:

Er det fint at køre med Stock køler til man vil oc?

Hej.

Jeg så før jul på YouTube en Intel 8700K der nemt blev overclocked til 5.0 GHz.

Jeg ved intet om vandkøling. Men som jeg ser hans part liste, har han valgt et Kabinet med plads til en vandkøler og en vandkøler som ikke koster ret meget mere end dit eget forslag.

Så jeg vil foreslå at du fra starten beslutter dig for, om du nu eller i fremtidem vil have mulighed for at OverClocke?
Og så finde ud af hvad det vil koste ekstra?
Det vil være dumt senere at skulle skifte både kabinet og køler.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 02-Januar-2018 kl. 14:15
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 14:19
Jeg ville vælge er billiger Asus z370 bundkort. Strix er fine men dyre. Jeg er ikke sikker på ser er køler med til Intel K serie mere.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 14:20
Jeg er selv efter mange intel år skiftet til ryzen, værd at overveje.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 14:34
Når jeg ser på din liste ser det sku lækkert ud. Jeg ville dog prioritere pengene lidt anderledes på nogle få områder med henblik på at kaste pengene efter en reelt højere ydelse/gaming performance:

Jeg kan tilslutte mig koret der siger, spar lidt af pengene på bundkort og CPU’en – Men jeg syntes dog du skal forblive på en I7 og ikke gå ned på I5 da flere og flere spil med tiden får physics der faktisk udnytter minimum 8 cores til noget reelt (Star Trek Bridge Crew som et eksempel). Jeg er enig i at du skal have en stor M2 SSD til OS og spil, men ser nu ingen grund til at det skulle være nødvendigt med SSD som lager til film og musik og den slags (Der er jo ingen der skal se en lagret film i 24 gange hastighed eller den slags). Jeg ville holde mig til de 16 GB ram (du vinder intet på ydelsen ved flere, da spil ikke benytter så meget som 32 GB eller bare de 16).

Køb et mindre dyrt/liret bundkort, hvis du alligevel ikke skal overclocke minutiøst – ydelsen er den samme, det er chipsettet der er det afgørende for ydelsen, så du vinder ikke andet end designet (og ubrugte tilslutninger), hvis du kun overclocker moderat eller slet ikke – og smid så i stedet de sparede penge efter et Geforce GTX 1080 Ti 11G i stedet for et GTX 1080, så kan du slå anti-aliasing fra og i stedet køre en endnu højere Dynamic Super Resolution (Fra nu DSR), som forbedrer både anti-aliasing kvaliteten og detaljegraden i rendered helt ekstremt. Som altid på en gaming computer er og forbliver det grafikkortet der meget hurtigt definerer den højeste overlægger, så det er det sidste sted man skal gå op komprimis. Et 1080 er rigtigt hurtigt nok til en 1440p skærm den dag i dag - uden DSR - men skal du have en 4K skærm på et tidspunkt eller ønsker du at forbedre kvaliteten på en 1440p skærm betydeligt allerede i dag med DSR, så må du ikke snyde dig selv på det punkt.

…Og så køb naturligvis en monitor med GSync, ellers snyder du også dig selv ved mismatched imellem GPU og skærm. Til en freesync monitor vil du stå dig bedre med et AMD RX Vega 64 eller ligefrem bare et RX Vega 56, selv om det er lavere ydende og du ikke kan komme op i samme DSR og senere 4K luftlag som med Geforce GTX 1080 Ti 11G – som forbliver min anbefaling som den vigtigste komponent i dit systemm, hvis det handler om spil og visuel ydelse.

Edit: Hvis du ikke er bekendt med på hvad DSR gør for den visuelle kvalitet, så se denne sammenligning
(Bemærk detaljegradsforøgelsen i siv og træer plus den bedre AA):
https://images.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/destiny-2/destiny-2-render-resolution-interactive-comparison-002-200-percent-vs-100-percent-1920x1080.html

Redigeret af TBC1 - 02-Januar-2018 kl. 14:48
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Reached Reached skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du vælger et bundkort til næsten 5000kr - performance står simpelthen ikke mål med prisen, find et til omkring 2000kr i stedet, og brug pengene på nogete lir.

Til gengæld ville jeg stik imod de råd Kevin og Hampenberg giver vælge at beholde I7'eren og de 32GB ram - specielt hvis du bruger Photoshop til billedredigering, det bliver du klart gladest for i længden!

Hvis han bruger den til Photoshop osv. Så ja, så er det et godt valg med I7 og 32Gb men er det til gaming så glem det og gå efter en I5 og smid pengene efter grafikkortet og G-sync!
Det er der du får gaming performance.

(red.)
Vil lige tilføje at ja du får en bedre cpu i en I7, men ren gaming performance så giver det mere bang for the buck ved at spare på cpu og smide alt i grafikkortet og G-sync.
Hvis du ikke vil overclocke så køb en billig Z370 Chipset bundkort. Det du får ved de dyre bundkort er flere muligheder ved O.C. 

Mht. Køling.  Hvis du ikke vil rode med O.C. så brug bare stock køleren. Ja du vil få en mere lydløs computer med aftermarket kølere, og den du har lagt i kurven er også et af de bedre, men har du et budget at holde dig indenfor så læg pengene hvor det rykker. Du kan altid eftermontere en god køler.

Ram. Samme som køling, så kan det eftermonteres meget nemt og hurtigt, men du vil ikke få gavn af det ved gaming.

At gå Ryzen vejen kan jeg ikke anbefale, men det er kun ud fra en vens erfaringer.
Han endte i noget frygteligt bøvl med driver kompaltiet og skulle flashe bundkort osv.
Jeg indrømmer gerne at jeg er Nvidia / intel mand. Har været i AMD lejren og jeg vender aldrig tilbage. Der var konstant bøvl med deres drivere og software. 

Redigeret af KevinL - 02-Januar-2018 kl. 15:35
Til top
sHOIKAW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Marts-2010
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sHOIKAW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Hvorfor vælger du en skærm med AMD FreeSync, når du har et GeForce kort? Det virker ikke sammen.

Du skal have M2 systemdisk, og helt droppe gammeldags roterende diske imo. Al lager på SSD diske. Bid i æblet og køb en Samsung EVO 850 1TB til lager og en Samsung EVO 960 256 GB til system.

Hvad mener du lige her?

Det virker da perfekt sammen, jeg er klar over at han ikke kan benytte "Freesync" men MG279Q er jo stadig en klasse skærm med IPS panel, 2K opløsning samt 144Hz og personligt at det ikke vær at kaste flere penge efter en dyrere skærm med "G-Sync"

Her er mit udkast dog lidt mere budgettet, men vil vælge og få et GTX 1080ti fremfor GTX1080:

Redigeret af sHOIKAW - 02-Januar-2018 kl. 15:36
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 16:15
Her er mit bud.
Man kan kræse om hver enkelte del og finde den lille ting der ville give 1 fps mere osv. Men her er du inden for 20.000,- og du vil få en super fed gaming rig.
Det er med henblik på Gaming uden O.C.
Du ville godt kunne O.C. på dette build, men andre dele ville være at fortrække.

Jeg har lagt en køler i kurven selvom jeg ikke mener at det er nødvendigt, men der var ingen box kølere med til nogen af de CPU'er.

AF skærm var der ingen tvivl om at jeg ville vælge ASUS 279Q (IPS) eller deres 278 (TN).
Men eftersom ASUS  279Q koster 6100 så er der ikke plads i budgettet.

Jeg lader mig ikke selv lokke af farver lys og alskens teenager kabinetter der lyser som et diskotek, og deraf rager det mig hvad farve tingene har.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 16:23
Mht I5 vs I7, er det korrekt at en nyere I5 i 99% af tilfældende er alt tilstrækkeligt, hvis du vil spare nogle penge der (fokus: spil). Du BØR dog som KevinL også påpeger gøre noget ved den kombination af GPU og skærm. (det er for dumt med et Nvidia kort til skærm en skærm med freesync). Det holder simpelt hen ikke og er spild af penge i forhold til prisdifferencen op til en skærm med GSync. Så kan man lige så godt købe en god skærm uden adaptive sync. Du kommer jo med den kombination til at skulle indgå det kompromis at låse dig fast på en bestemt frekvens, f.eks. 60, 75, 120 eller 144 fps og så bruge Vsync i spillene (tilfører lidt latency), hvis du ikke tilpasser skærm og GPU til hinanden. Og så risikerer du at du ikke udnytter GPU kræfterne fuldt ud til flere fps i ét spil og samtidig oplever du tearing i andre spil, særligt når du begynder at benytte dig af DSR er det jo ikke alle spil der kan holde f.eks. bare 75 eller 120 fps. Så GSync til Nvidia kort og Freesync til AMD kortene - Alt andet er tosset da det virkeligt gavner fluidity med muligheden for adaptive sync.

EDIT: Jeg tilslutter mig således Kevin L's liste ovenfor og er også enig med Steve Jones om skærm nedenfor - hvis der skal bruges flere penge.

Redigeret af TBC1 - 03-Januar-2018 kl. 11:22
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 17:51
Husk der er ikke Stock cooler med K serien, som flere skriver.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Tilslutter mig denne liste - dog ville jeg skrotte den OEM licens of istedet købe en gode hos en af de mange sælgere på ebay, som er langt billigere.

Dernæst ville jeg vælge et 1070Ti.

Herudover ville jeg gå ned i en samsung 850, som er en SATA3 disk. Har selv en 950 (m2) pro og 850 Pro (Sata 3) og der er ingen real world forskel at spille på de to.

Med de sparede penge ville jeg absolut kaste mig ud i en lækker skærm. Fx. 

ASUS ROG SWIFT PG27VQ 

Den kan du også beholde når du skal upgrade i fremtiden. 

Jeg sparer ikke en krone på følgende ting, da det er noget jeg beholder hver gang jeg skifter indmad:

Kabinet
Skærm
Tastatur
Mus
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 01:08
Oprindeligt skrevet af sHOIKAW sHOIKAW skrev:

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Hvorfor vælger du en skærm med AMD FreeSync, når du har et GeForce kort? Det virker ikke sammen.

Du skal have M2 systemdisk, og helt droppe gammeldags roterende diske imo. Al lager på SSD diske. Bid i æblet og køb en Samsung EVO 850 1TB til lager og en Samsung EVO 960 256 GB til system.

Hvad mener du lige her?

Det virker da perfekt sammen, jeg er klar over at han ikke kan benytte "Freesync" men MG279Q er jo stadig en klasse skærm med IPS panel, 2K opløsning samt 144Hz og personligt at det ikke vær at kaste flere penge efter en dyrere skærm med "G-Sync"
Save

Jeg mener at han ikke kan udnytte FreeSync. Jeg er naturligvis klar over at skærmen fint vil virke ellers Smile

Jeg har det omvendt. Jeg ville ikke købe en skærm uden G-Sync. Jeg forstår ikke helt prioriteringen at bruge 5k på bundkort, men ikke købe en skærm med G-Sync.
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu