|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
|
Så vidt jeg kan se, så bliver ATI kort meget varmere end Nvidia og derfor vil også larmer mere? Mht. 7.1 lyd, så har de nyeste bundkort det indbygget ik? |
||
![]() |
||
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
|
Når der for alvor kommer mange spil som kan udnytte fire kerner (hvilket er svært at forudsige) vil der til den tid være en 4 kernet processor, som er langt bedre end den i dag. Så køb hellere efter behovet i dag, og den E8500 (har selv E8400) er virkelig en bang for the buck processor ![]() |
||
|
||
![]() |
||
Nuno ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() |
|
Det geniale (og desværre ikke så ofte opdaterede) site hardwaretidende.dk anbefaler flerkerne cpuer til spil:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/08/07/13/9961667 (Nederst) Deres Guide til sammensætning af PC: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/08/07/14/9109982 Jeg ville også droppe de 8GB ram og holde mig til 4GB. |
||
Pio 5090H, Pio BDP-320,Arcam DV-79, Arcam AVR-350, Audiovector S3 Signature, SC-signature center og KX baghøjtalere.Blue Heaven kabler. RP2 (Openelec)
|
||
![]() |
||
poloeater ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
|
Jeg mener ikke på nogen måde det er seriøst at "ødelægge" ydelsen på en gamer PC med en Pentium Dual Core. Læs nogen benchmarks og bliv klogere. |
||
![]() |
||
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
|
En ide om hvilket budget du har ville hjælpe med at begrænse feltet af muligheder.
Personligt ville jeg vælge en Core i7 processor, for eksempel en 920 model på 2,66 GHz til lige over 2.100 kr. oversat til en MHz pris på 0,78 kr. Processoren og bundkortet bliver dyrere men der er mange fordele ved de nye Core i7 processorer. Core i7 processorer er det der kaldes native quad core, hvilket betyder at de fire kerner befinder sig på et enkelte stykke silicium hvorimod Core 2 Quad processorene er lavet ved at sætte at stykker silicium med hver to kerner sammen. Dette betyder at de er hurtigere i kommunikation mellem kerner. Desuden har de indbygget kontroller til RAM og understøtter DDR3. FSB er blevet afskaffet til fordel for QPI (Quick Path Interconnect) som er betydeligt hurtigere, og faktisk hurtigere end AMDs HyperTransport 3.0. I stil med rådene ovenfor ville jeg nøjes med 4 GB RAM, dog i en sådan konfiguration at der senere kunne opgraderes til for eksempel 8 GB. |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Det er vigtigt at holde sig for øje at det ikke er CPUen der får det hele til at køre når man spiller, men grafikkortet. Et hurtigt grafikkort sammen med en forholdsvis langsom CPU kører fint (relativ) mens det modsatte bare ikke gør det.
Et langsomt grafikkort reddes ikke af en hurtig CPU, og sådan har det altid været. Grafikkortet er det der skal bruges penge på og dernæst kan man købe en CPU efter som pengene er til. Siger ikke at man kan gå for langt ned, men en E8400 er et godt valg sammen med et hurtigt Geforce eller ATI kort. Hvad man foretrækker er en smagssag, man skal ikke være religiøs i sit valg, men kigge på hastighed og pris. Hvad kan du få for pengene i et begrænset budget. Faktisk er et spil flydende hvis man har over 30 frames, men de fleste vil nok gerne have mere. Men det gør at det kan være rigtig svært at se forskel på et spil i praksis. Altså, hvis det flyder godt og uden problemer, opdager man ikke et skift til noget endnu bedre. Man ved det er bedre og kan måle det er bedre, men man ser det ikke. |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Det der med at ATIs kort støjer mere tror jeg afhænger af mere end strømforbrug, fx hvor heldi ATI har været med deres kort med hensyn til køling.
Jeg har et overclocket HD 4830 kort, kører ca som et HD 4850. Det støjer ikke. Sådan et kort drosler ned for clockfrekvensen ved idle, fra ca 700 MHz til 160 og hukommelsen fra 1000MHz til 260MHz. Når nu man spiller fx Crysis, går det straks op til fuld speed, men jeg kan ikke høre en forøgelse i støj fra min PC. Men det betyder ikke at et HD 4870 kort ikke ville gøre det. Men det er nok en indikator. |
||
![]() |
||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
|
Tak for alle de informative og gode svar Der var een der spurgte til budgettet -og jeg har egentlig ikke en grænse som sådan, gider dog ikke bruge mere end 8-10K, men vil gerne gøre det billigere. Jeg kan forstå, at der ikke er noget at hente ved 8gb ram, men at 4gb gør det godt nok til spil. Jeg bruger ingen tunge programmer eller lign. så cpu´en skal bare være god til spil (og alm. pc brug hvilket de fleste nye cpu´er er). Jeg er med på, at til spil, er det grafikkortet det er den væsentlige faktor. Som jeg har forstået det, så: 1) et godt og hurtigt grafikkort fx gtx 260/280 el. HD4850/4870 2) En fornuftig cpu fx E8400/8500 4) Fra 4gb gode og hurtige ram fx Kingston HyperX eller lign. 5) et fornuftigt bundkort, strømforsyning osv. Fx asus og ? Nogen der kan anbefale en god, stabil og støjsvag strømforsyning? Tænker selv ca. 650W. Tak igen... Boggie
|
||
![]() |
||
poloeater ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
|
400w bør kunne gøre det. Antec har nogen gode, støgsvage
og billige løsninger med kabinet incl. strømforsyning. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for tippet. Måske 400W er lidt i underkanten hvis jeg senere vil opgradere lidt, måske med gfx i SLi eller andet. |
||
![]() |
||
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
|
Det ser fint ud. Bundkort, der kan helt klart anbefale Asus - de er klippe stabile og har et rigitg godt ry. Mht strømforsyningen bør du gå efter Corsair. Har selv en 520 w udgave, men er ret sikker på at den også fines som 650 w. Jeg mener dog at 520 w er rigeligt, sålænge du ikke kærer med to grafikkort. (Link til Corsair strømforsyninger) |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
De ser fine ud. Vil en 650W kunne trække 2 gfx kort? (med samme opsætning af cpu, ram osv.) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |