|
Garanti efter ombytning grundet defekt |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Ham_Der_Hansen
Bruger Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-August-2023 kl. 10:54 |
Hej med jer kloge hoveder.
Jeg er blevet lidt usikker på gældende regler/lovgivning og håber nogen kan gøre mig lidt klogere. Jeg købte den 03.01.2022 en Soundbar, som nu desværre er defekt. Jeg har været igennem support hos den pågældende producent, og fået oplyst at enheden er defekt og skal ombyttes/reperares. De henviste til forhandleren af produktet. Forhandleren har jeg nu været i dialog med, og de sender en ny Soundbar (samme model). Alt er gået super hurtigt, og uden problemer - tak til producent og forhandler for det. Jeg håber naturligvis at det nye produkt holder lidt længere :-) Hvordan er det med det nye erstatingsprodukt følger det den oprindelige garanti, eller vil der være ny garanti på Soundbaren?
På forhånd tak. |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4669 |
Funktioner
Tak(1)
|
Garantien gælder fra leveringen af den nye, og du skal ha en kvittering med dato på den.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Ham_Der_Hansen
Funktioner
Tak(0)
|
Munch, tak for hurtigt svar, har allerede modtaget kvitteringen på den ny vare, som dog ikke er landet endnu.
Så indtil videre, spiller det forsat :-) |
|
Munch
Funktioner
Tak(1)
|
Super! Du kan læse mere her:
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Ham_Der_Hansen
Funktioner
Tak(0)
|
Fedt, tak for det :-)
Som tidligere skrevet, har jeg intet modstand oplevet fra hverken producent eller sælger. Jeg var bare i tvivl om mine rettigheder i forhold til den nye erstatningsvare. Håber den nye model holder lidt længere. Så tak for du gjorde dig tid til at svare og sende links. |
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Selvtak
|
|
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så vidt jeg husker kan garanti være noget der følger købsdato på det første produkt.
Reklamationsretten følger produktet. Det vil sige at nyt produkt er altid er lig med ny reklamationsretssperiode. Klaus
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Kan også være at med en ny reklamationsperiode på 2 år, der gælder for ombyttet produkt. Betyder de første 6 mdr er egentlig garanti, hvis det var tilfældet ved køb af det første produkt. Med andre ord, starter garanti og reklamation forfra ved ombytning.
|
|
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
Garanti er noget sælger eller producent tilbyder ud over den lovbestemte reklamationsret.
Om der kommer ny garanti på et ombyttet produkt, er op til sælger eller producent. Klaus
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved godt hvad du mener, men der bruges ordet garanti om en ret til 2 års reklamation. Så vidt jeg husker er de første 6 mdr ikke kundens bevisbyrde, det er de resterende 18 mdr.
|
|
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved godt at mage fejlagtigt bruger ordet “garanti” om reklamationsret. Men uanset, hvor tit det bliver brugt, er det forkert og er med til at skabe endnu mere forvirring om begreberne! Klaus
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er faktisk lavet om til at formodningsreglen gælder 1 år. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |