recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - garanti/reklamtion ved tysk import -onkyo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketgaranti/reklamtion ved tysk import -onkyo

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Think-T-wice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Emne: garanti/reklamtion ved tysk import -onkyo
    Sendt: 26-September-2008 kl. 22:44
I forbindelse med at jeg kigger lidt efter reciever på nettet, har jeg set at flere herinde har handlet hos tyske Mediaran.de.

Jeg har skrevet til dem hvordan de forholder sig ved reklamtion/updates osv.. De henviser til at jeg skal rette henvendelse til Onkyo.dk for evt udbedring.

Dette forstår jeg ikke, troede ikke de ville røre import med en ildtang?

Er der nogen som bidrage med info vedr dette?

Dialog fra mail:

spørgsmål fra mig:Hvilken garanti er der tilknyttet?
svar: warrantytime is 2 years.

spørgsmål fra mig: Hvem betaler fragt i tilfælde af jeg skal  sendt til rep og retur ved evt defekt
svar: contact onkyo denmark. i think you can handle your warranty with them

spørgsmål fra mig: Bliver min vare samlet op af evt ups for transport til rep?
svar: no, you have to send/bring it to an onkyo repair service

spørgsmål fra mig: hvordan med software update, klare i den
svar: also contact onkyo denmark


Teksten er tilpasset lidt, men det lyder da som en mærkelig garanti, eller sagt på anden vis, man er fuc.... hvis der sker noget eller?

Kan nogen afklare reglerne for dette?

På forhånd tak

Mvh

Think-T-wice
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 12:25
"contact onkyo denmark. i think you can handle your warranty with them"

Lyder betryggende
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 12:47

Oprindeligt skrevet af Think-T-wice Think-T-wice skrev:



Jeg har skrevet til dem hvordan de forholder sig ved reklamtion/updates osv.. De henviser til at jeg skal rette henvendelse til Onkyo.dk for evt udbedring.

Du vil IKKE kunne få service eller updates igennem den danske importør, på noget som helst andet end dét der er købt igennem dem. Så køber du i Tyskland, skal du selv håndtere transport frem og tilbage i tilfælde af rep.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 13:18

Oprindeligt skrevet af Think-T-wice Think-T-wice skrev:

Jeg har skrevet til dem hvordan de forholder sig ved reklamtion/updates osv.. De henviser til at jeg skal rette henvendelse til Onkyo.dk for evt udbedring.

Dette forstår jeg ikke, troede ikke de ville røre import med en ildtang?

Der findes ikke noget Onkyo.dk, og der er derfor ingen officiel dansk service-afdeling for Onkyo i Danmark.

Der er derimod en importør, som yder en god service, men selvfølgelig kun på produkter som de selv har solgt og tjent på. Hvis de skulle reparere produkter købt i udlandet, skulle de betale det af egen lomme, og det hænger jo ikke sammen.

Det er iøvrigt altid forhandleren der er ansvarlig for reklamationer, uanset hvilke aftaler de måtte have med "baglandet". Det er det samme i hele EU, så den tyske forhandler her må have misforstået noget helt basalt. Det er dem der skal sørge for reparationen, og du skal sende varen ned til dem.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 14:06

Du kan læse lidt om dine rettigheder på www.forbrugereuropa.dk

 



Redigeret af Sandal - 27-September-2008 kl. 14:06
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Think-T-wice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 08:22
Hej alle

Tak for jeres indput, hvilket bekræftede min egen konklusion.

Jeg kan dog ikke forstår, hvorfor man ikke få gratis Onkyo service, f.eks ved fejl og opdateringer, uanset hvor man har handlet, da andre selskaber jo blot giver regning videre til producent.
F.eks Nokia,,

Men jeg tror ikke den sælger er helt med på den, det fremgår jo af svar.

Tror sku at hvis jeg skal handle at det bliver igennem Dk forhandler.. intet bøvl.

Mvh

Think-T-wice
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 09:33

Oprindeligt skrevet af Think-T-wice Think-T-wice skrev:

Hej alle

Tak for jeres indput, hvilket bekræftede min egen konklusion.

Jeg kan dog ikke forstår, hvorfor man ikke få gratis Onkyo service, f.eks ved fejl og opdateringer, uanset hvor man har handlet, da andre selskaber jo blot giver regning videre til producent.
F.eks Nokia,,

Men jeg tror ikke den sælger er helt med på den, det fremgår jo af svar.

Tror sku at hvis jeg skal handle at det bliver igennem Dk forhandler.. intet bøvl.

Da jeg købte min Onkyo 805 ringet jeg osse og forhørte hvordan og hvorledes med garanti.  Jeg fik af vide jeg skulle sende den direkte til Onkyo i tyskland!. 

Det ville jeg ikke have noget problem med, da det jo ikke tager mere end en dag mere at sende til tyskland, de 300-500kr det sikkert koster er stadig givet godt ud. 

Da købet fra tyskland jo gjorde man fik den 3500-4000 kr billigere derfra.  Så jeg har intet problem hvis uheldet skulle være ude en dag, med at sku sende den derned.     

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu