|
Garmin vs. Navigon |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
Kurt
Bruger Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
Sendt: 21-April-2007 kl. 12:26 |
Jeg har også været rundt for at se på de forskellige muligheder. Mit valg er mellem en MIO c710 eller Navigon 7000Te - Mio'en har blåtand det har Navigon ikke, til gengæld har Navigon bedre kortdækning (flere lande) og en bedre skærm. Jeg har en tomtom via min PDA d.d. virker ok - men vil gerne have en permanent gps i bilen. Jeg har bestemt mig for Navigon 7000Te som jo efterhånden er nede i 3000 Kr - men der er jo også en 7100 på vej. Skal have den købt inden sommerferien /Kurt |
|
j_mil
Bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Sendt: 02-Maj-2007 kl. 20:44 |
Garfield
Bruger Oprettet: 04-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
Sendt: 20-Maj-2007 kl. 16:23 |
|
|
j_mil
Bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Sendt: 21-Maj-2007 kl. 22:22 |
Jeg mente sådan set heller ikke den test er dækkende, men giver trods alt et overblik over hvad der findes på markedet. Jeg har faktisk aldrig haft en navigator i hånden, som ikke kunne navigere. Efterhånden er de alle baseret på det samme chipset og kortmaterialet kommer enten fra Teleatlas eller Navteq, så de basale engenskaber burde være de samme. Jeg havde aldrig hørt om Navigon før en kollega gjorde opmærksom på at det er stort navn i Tyskland. Efter at have søgt på navnet, har jeg fundet ud at den er temmelig udbredt og folk er glade for dem, især brugervenligheden bliver rost. En anden ting jeg tjekker er producentens hjemmeside, det er vigtigt at man kan få support på produktet. Prøv bare at chekke, hvor godt kortmateriale dækker, det nærmest umuligt at finde ud af selv fra nogen af de kendte, også her er Navigon en positiv overraskelse. Efter at have haft en hånden, er jeg stadig positiv og må kostatere at der er andre end TomTom og Garmin (som jeg selv bruger), der kan lave navigatorer. // JM
|
|
Garfield
Bruger Oprettet: 04-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
Sendt: 21-Maj-2007 kl. 23:46 |
Man kan nu godt se forskellige testresultater m.ht.t. at finde diverse adresser, som der testes på, selvom 2 forskellige mærker af GPS bruger samme kortmateriale. Så selve behandlingen af kortdata er hovedessensen. Man kan selfølgelig godt bruge ovennævnte "gennemgang" af de forskellige GPS´s finesser til noget - det kan som du selv siger - blot ikke stå alene. |
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |