recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Generende Tysk  DVB-T kanal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGenerende Tysk DVB-T kanal

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 19:54

Det vil være besværligt, anvend en STB med PVR. Så vil du også kunne optage i HD, og i bedre kvalitet i øvrigt end en EH57 vil kunne gøre det. jeg bruger ikke længere en Recorder, kun PVR.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
thenndk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Denmark
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:11

Hvad skal sådan en STB med PVR hedde ?

Mvh Torben

Pana TH-42PX70E
Pana DMR-EH57
Sharp LC-40LU705S
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:25

En sådan er Sagem DTR 94.160 HD eller Sagem DTR 94.250 HD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
thenndk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-September-2006
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 09:14

Tak for det, de lyder rigtig lækre, men er mere end jeg vil ofre så lad mig lige spole lidt tilbage, håber du er tålmodig med mig.

Jeg har koblet min recorder til TV via AV1 og HDMI1, kan jeg så koble en simpel STB på via AV2 og HDMI2, og så stadig optage fra Kabeltv, men selvfølgelig ikke fra STB'en og hvis, hvordan styrer jeg så den opsætning ?

Mvh Torben

Pana TH-42PX70E
Pana DMR-EH57
Sharp LC-40LU705S
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af thenndk thenndk skrev:

Tak for det, de lyder rigtig lækre, men er mere end jeg vil ofre så lad mig lige spole lidt tilbage, håber du er tålmodig med mig.

Jeg har koblet min recorder til TV via AV1 og HDMI1, kan jeg så koble en simpel STB på via AV2 og HDMI2, og så stadig optage fra Kabeltv, men selvfølgelig ikke fra STB'en og hvis, hvordan styrer jeg så den opsætning ?

Det kan aldrig blive billigere  end med en billig STB - evt blot en 250 kr MPEG-2 model.

Det dur ikke at sætte filtre ind i coax kablerne -  allerede før november kan du forvente at flere kanaler kommer via antennen og den nuværende MUX 1 bytter kanal flere steder i landet pr. 1 november.

At radioamatøre kan lege med filtre er noget andet - men det er IKKE noget man spare penge på.  

Har man kabel - så få en digital boks og betal regningen - det ender med at være det billigste.

I det hele taget forstår jeg ikke, at man kan være ret uvidende om et område og så tro man kan 'være smartere end verden' .  

Lars

PS!  Jeg har (digitalt)kabel, men har tilsluttet div. STB'er når jeg lige ska se hvordan det går med DTT.   

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu