|
genskin/reflektioner i skærmen |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Ja, det er lidt sjovt hvad LCD og Plasma angår. Plasma er til de mørke timer og LCD til de lyse timer på dagen. Der er jo også en pæn grænse for, hvor meget en plasma celle kan lyse. En LCD celle er jo blot en slags ventil, der lukker mere eller mere op for det baggrunds lys bag billedet. Så her kan der komme et gevaldigt smæk på.
![]() |
||||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
||||
![]() |
||||
Mikael nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Maj-2012 Sted: Kbh Status: Offline Point: 130 |
|||
Ja, deyt har du ret i, men har heller ikke haft et plasma tv før, så ved heller ikke rigtig hvad jeg skal forvente. Men håber da på på det bedste. men det er nok blandet hvad angår når jeg ser tv i lys og mørke.
Men tak for svar i hvret fald :)
|
||||
![]() |
||||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
|||
Hvis solen aldrig står direkte ind i din stue, men blot er over huset eller i siderne, vil det ikke være det store problem. Jeg har kun forårs og efterårs solen lige ind et par timer, men ellers er jeg ikke generet af den og mit plasma tv placering i forhold til dette. Så det kommer lidt an på hvordan du bor i forhold til solen i dagtimerne. Men kan også lige sige, at går du fra et LCD til Plasma går du ikke tilbage til LCD.
![]() |
||||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
||||
![]() |
||||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10524 |
|||
Ja, desværre.
Flemming
|
||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19680 |
|||
Jeg har mit tv hængende på en sydvendt væg, og på den vestvendte væg har jeg 2 store vinduer. Mit tv er 6 år gammelt og ja, det hænder jeg kan se lyset fra de vestvendte vinduer som en refleksion i skærmen. Det kunne jeg nu også på det gamle billedrørstv (det var faktisk værre). Et LCD tv har også reflektioner, specielt de "moderne" med blanke overflader. Det er i mine øjne ikke noget problem. Klaus |
||||
![]() |
||||
Bananabot ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
|||
Du kunne evt gå ned i Elgiganten og købe et LED fjernsyn for at sammenligne med dit plasma. Du kan jo bare benytte dig af de 14 dages fuld returret de reklamerer med.
|
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8665 |
|||
Og i de fleste LCD skærme. |
||||
![]() |
||||
Bananabot ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
|||
Dog ikke i nær så stor udstrækning som plasma, i fht. hvad jeg har oplevet.
|
||||
![]() |
||||
Mikael nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Maj-2012 Sted: Kbh Status: Offline Point: 130 |
|||
Tusind tak for alle svarene, kan kun sige jeg er rigtig glad for mit nye plasma tv. Lige pt er der ikke genskin, men det ville nok også kun være om eftermiddagen og aften når solen er på siden af bygningen hvor solen vil stå på... Føler i hvert fald ikke der er mere genskin i forhold til mit gamle lcd
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||
Nej, det er "kun" på ca. 95% af alle LCD (LED) skærme. Så come si, come sa! Det er et generelt problem, på fladskærme i dag. Hér er et godt eksempel på, at (mat) LCD ikke hjælper det store: Faktisk er det på netop en plasma lettere at se gennem reflektionen - hjernen abstrahérer noget for det, ser det vi fokuserer på - hvor genskinnet på en LCD spreder sig ud i selve overfladen, og derved gør det umuligt at se billedet. Da 95% af alle LCD-skærme i dag også har blank overflade (af billedmæssige årsager), så lad venligst være med at gøre dette til et plasma-issue!! M.v.h.
|
||||
![]() |
||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
|||
Ja på grund af billedekvaliteten er man gået væk fra mat lcd skærm,
Ja der er reflektionen på alle skærme af den ene eller anden årsag og nej problemet bliver ikke løst af en oled skærm man ser jo heller ikke en film i bio i sollys Redigeret af xcardman - 16-Maj-2012 kl. 16:05 |
||||
![]() |
||||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
|||
jeg har både plasma og LCD - jeg oplever ikke den ene teknologi være hverken være eller bedre end den anden. Jeg synes da jeg har døjet med masser af genskin siden jeg havde et sort/hvid Grundig TV. Min konklusion - tænk over hvor tv'et hænger. Jeg har sat mit TV på en sydvendt væg med vinduer - det er dér jeg synes der er færrest problemer og iøvrigt dér hvor tv'et passer bedst ind
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |