recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer skift fra Waoo til Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer skift fra Waoo til Boxer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 20:23
Jeg har netop oprettet et Boxer Flex abbonement og må sige at jeg er fint tilfreds med billedkvaliteten.
Jeg er vant til god kvalitet via Canal Digital på sattelit, og syntes så længe der er tale om HD kanaler, lader Boxer umiddelbart ikke til at have dårligere billedkvalitet.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 09:46
Det skal også siges at Boxer er i gang med en større omlægning, der betyder flere HD kanaler.

Det kan læses her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1453438231
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Som skrevet er lyden HE-AAC. Og her er Boxer foran andre. Da DR sendte i surround, oplevede jeg en lyd som på DVD.


Synes bare der skal skrues meget op for lyden på recieveren når man ser TV. ( Boxer )
Måske knap på HD kanaler.
Oplever i det samme.?
Mvh.

Det afhænger af to ting! Sæt lyd i tunermenu til stereo. Skal der så stadig skrues meget op? Multikanal lyd er nemlig svagere.

Oplever på min nuværende PVR box, at lyden er lav ved direkte TV, og ekstremt lav ved optagelser.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg har netop oprettet et Boxer Flex abbonement og må sige at jeg er fint tilfreds med billedkvaliteten.
Jeg er vant til god kvalitet via Canal Digital på sattelit, og syntes så længe der er tale om HD kanaler, lader Boxer umiddelbart ikke til at have dårligere billedkvalitet.

Jeg siger ikke billedkvaliteten er direkte dårlig på Boxer. Men at der er plads til forbedring, og sammenlignet med Stofa, synes jeg Boxer er for ringe. Måske ser du ingen forskel fordi CD også er ringe.

Men studer bitraten på Boxer vs kabel TV vs satellit TV, og bliv overbevist.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Som skrevet er lyden HE-AAC. Og her er Boxer foran andre. Da DR sendte i surround, oplevede jeg en lyd som på DVD.


Synes bare der skal skrues meget op for lyden på recieveren når man ser TV. ( Boxer )
Måske knap på HD kanaler.
Oplever i det samme.?
Mvh.

Det afhænger af to ting! Sæt lyd i tunermenu til stereo. Skal der så stadig skrues meget op? Multikanal lyd er nemlig svagere.

Oplever på min nuværende PVR box, at lyden er lav ved direkte TV, og ekstremt lav ved optagelser.


Hej.
Det vil jeg prøve,har lige fået recieveren,så skal lige lære den at kende.
Der er godt nok mange ting der skal læres.
Mvh.
Ps. Undskyld til trådstarter,det har vist taget en drejning væk fra dit spørgsmål.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg har netop oprettet et Boxer Flex abbonement og må sige at jeg er fint tilfreds med billedkvaliteten.
Jeg er vant til god kvalitet via Canal Digital på sattelit, og syntes så længe der er tale om HD kanaler, lader Boxer umiddelbart ikke til at have dårligere billedkvalitet.

Jeg siger ikke billedkvaliteten er direkte dårlig på Boxer. Men at der er plads til forbedring, og sammenlignet med Stofa, synes jeg Boxer er for ringe. Måske ser du ingen forskel fordi CD også er ringe.

Men studer bitraten på Boxer vs kabel TV vs satellit TV, og bliv overbevist.

Så vidt jeg husker så ligger Canal Digital via sattelit i toppen når det kommer til bitrate, så jeg burde være godt vant.
Godt nok en ældere test, men mon ikke billedet stadig er nogenlunde det samme.

Men i forhold til da jeg prøvede Boxer for første gang, dengang da de kom frem og til i dag, virker det til at der er sket en stor kvalitetsforbedring.
Jeg fravalgte tidligere Boxer netop fordi jeg ikke syntes billedekvaliteten var i orden, hvor jeg i dag er fint tilfreds med deres HD kanaler, på de kanaler som CD ikke kan udbyde i HD kvalitet.




Redigeret af Jever - 03-Februar-2016 kl. 15:24
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu