recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke finde FreeSat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke finde FreeSat

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Stan6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 17:37
Her er tilbagemelding.  For at opsumere: jeg bor i Århus område, min parabol er 90cm med 1 LNB hoved 0.1 db. Det var ikke så svært at finde Astra A-B. Der er en mængde af salgskanaler, religions-
orienterede kanaler og sex, mange med TV nyhederne. Men et par stykker kan godt bruges- tror jeg. Det skal tiden vise.
BBC og ITV kanaler er lidt af fiasko. Jeg kan se BBC1-Oxford og ITV2+1, ITV3, ITV3+1, ITV4+1, Sky Travel, Sky News, BBCNews, BBC Alba og Film 24. Det lyder flot, men problem er at signal kvalitet ligger  på ca 40%. Der skal ikke maget til og billedet er til en mozaik. Andre BBC programmer har signalniveau på under 40%- 30% og hvis vejret er fin, så kan man være heldig og se dem.  Men i praksis kan de ikke bruges, de er for ustabile. Lige i dag går de fleste programmer fint. I går blev over halvdelen væk. Men OK, hvis det viser sig, at vi vil gerne have Astra 2D mere stabil og med alle BBC programmer, så er jeg parat til at investere i en større parabol.
Stan
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 17:58
 
 For at få Astra 2D i dit område, så skal der bruges en 1,2 M parabol.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Stan6 Stan6 skrev:

BBC og ITV kanaler er lidt af fiasko. Jeg kan se BBC1-Oxford og ITV2+1, ITV3, ITV3+1, ITV4+1, Sky Travel, Sky News, BBCNews, BBC Alba og Film 24. Det lyder flot, men problem er at signal kvalitet ligger  på ca 40%. Der skal ikke maget til og billedet er til en mozaik. Andre BBC programmer har signalniveau på under 40%- 30% og hvis vejret er fin, så kan man være heldig og se dem.  Men i praksis kan de ikke bruges, de er for ustabile. Lige i dag går de fleste programmer fint. I går blev over halvdelen væk. Men OK, hvis det viser sig, at vi vil gerne have Astra 2D mere stabil og med alle BBC programmer, så er jeg parat til at investere i en større parabol.
 
Ja Astra 2D er svag. Har selv en ældre 120cm Triax Prime Focus parabol, bor ca. 20Km syd for Aalborg.
Endte med at købe en Invacom twin TWF-031 LNB:
 
Var spændt på resultat, for havde læst på en forhandlerside at det kunne være problem ved lange kablestræk med denne model, hvor de anbefalede en anden, som bare ikke havde så god modtagerfølsomhed og støjtal.
Men selv med ca. 25m kabel er den god, og pengene værd. Det gav lige det sidste der skulle til for at give rimeligt stabilt signal.
 
Ulempe ved Prime Focus parabol er at sne skal fejes ned, da den peger betydeligt mere opad end offset paraboler som er mere udbredte, men med knap så stor forstærkning..
 
Mvh JørgenT
Til top
foreigner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Januar-2009
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 08:44
Hej Stan.
Modtagelse af Astra 2D er lidt af en udfordring jo længere man er væk fra dens beregnede footprint. Se link:
Men ingen grund til fortvivelse Cry
Som andre i denne her tråd skriver kan det aligevel lade sig at gøre. Jeg bor ca. 15 øst for Århus og bruger en mig ukendt oval (liggende) offset parabol med ca. 80h x 95b størrelse. På denne har jeg selv lavet holdere til LNBerne (4 st.) af 2 stykker fladjern og nogle rørholdere fra en VVS mand. Hermed dækker jeg alt fra ca. 30 til 13 grader øst. Incl. ASTRA 2D. De vertikale frekvenser kommer selvf. bedre ind end de horisontale, men BBC HD, ITV HD og en hel del andre spændende kanaler modtages fint. Der skal noget regnvejr til før det kniber.
Som LNB til Astra 2D bruger jeg en Invakom 0,2 og Receiveren er en Lyngbox. Der er ca. 25 m kabel imellem dem.
Jeg er ingen fagmand på området, men måske lidt nørd. Opstillingen kunne sikkert forbedres med bedre F-stick, bedre kabel, større parabol mm.
Noget jeg har lagt mærke til er, at ikke alle receivere kan modtage Astra 2D uden videre. I hvert faldt ikke uden at man manuelt indstiller frekvenser. Måske er det det din nabo mener.
Helt og lykke med projektet.
Til top
KenneK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:24
Hej jeg vil gerne kunne modtage de engelske men hvad skal jeg bruge. Jeg bor i silkeborg, hvad størrelse parabol og hvad modtager skal jeg bruge

Hilsen kenneth 
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 13:21
Prøv at på digitalt.tv, her er det indgående beskrevet..
 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:36
 
 I forbindelse hermed, så har jeg en SKY/Freesat modtager til salg.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu