recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hdmi eller scartstik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethdmi eller scartstik?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sb1097 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: hdmi eller scartstik?
    Sendt: 19-Januar-2009 kl. 21:10

Hejsa

Jeg er forholdsvis uvidenhed udi teknologiens svære kunst, og har brug for et (måske indlysende) råd.

Jeg har en sony fladskærm (vistnok en 3000S) og har lige købt en sony harddiskoptager (rdh-hxd 780). Jeg har koblet dem op med et hdmi-stik, da jeg har hørt at det er bedst. Men har så læst lidt om scartstik og smartlink. Men hvad er nu bedst?

Er i øvrigt lige gået fra TDC TV til kabel, og vil gerne have kopieret nogle af mine optagelser fra TDC TV-harddisken til min sony harddiskoptager. Har læst (både i manual og her på sitet) hvordan man gør, men mine anstrengelser resulterer blot i en sort skærm - meget irriterende. Mener jeg har forbundet enhederne rigtigt. Er der nogle der har et godt råd?

 

 

 

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 21:15

HDMI er bedst fordi det er digital overførsel = bedre billed

Men hvis du vil udnytte alle funktioner, såsom pause live tv, skal du også have scart forbindelse.

TDC boxen har vel scart ud som sættes til scart på recorder. Der vælges indgang på remoten.



Redigeret af Kampus - 19-Januar-2009 kl. 21:18
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 21:17

 

 HDMI fra Recorder til TV er klart det bedste til afspilning af DVD, til afspilning af en optaget udsendelse, er det ikke så vigtigt hvad der bruges, da det er en analog optagelse.

 For at overføre fra HDDen på din STB, skal der et Scartkabel fra den til Recorder, vælg korrekt input, så er der optagelse.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu