recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation - rimelig tid??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReparation - rimelig tid??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Corleone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Emne: Reparation - rimelig tid??
    Sendt: 28-Februar-2006 kl. 12:24

Hej

Lige før jul købte jeg et Samsung LE-40M61B, som desværre viste sig at have en defekt i panelet, som opstod efter ca. 1 måned, desuden var der også nogle små buler i fronten af kabinettet.

Den 9/2 blev tv'et afhentet af Strax, som jeg har haft løbende kontakt med. De bestilte et nyt panel hjem, som også er modtaget, men fronten bestilte de for sig selv, og idag har jeg fået oplyst at den forventes først den 19/3.... aaarrrgghh så jeg skulle forvente at have tv'et omkring den 21-22/3 - altså en reparation på ca. 1,5 måned.

Jeg har idag læst på forbrug.dk at man har krav på at reparationen bliver foretaget inden for "rimelig tid", men der er ingen klar præcisering af dette begreb.

Jeg har ikke fået noget låne tv - kan jeg kræve dette, eller kan jeg kræve et helt nyt tv i stedet? Eller må jeg bare bide den laaaaange reparationstid i mig???

Håber på at nogen kan hjælpe

Don Corleone

 



Redigeret af Corleone
Helt tilfreds med TV: Samsung LE-40M61 HDD: JVC DR-MH300SE Reciever: JVC RX D301
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 17:29

> Corleone.

"Rimelig tid" er et temmeligt svært begreb, men alm. god skik i butikker (ved i hvert fald det gælder elgiganten) er 21 dage. Kan det ikke repareres inden vil butikken formegentlig ombytte det. Det er i hvert fald alm. god skik, men jeg tror ikke det er en lov.

P.S. Det er selvfølgelig arbejdsdage og ikke weekender, helligdage osv.



Redigeret af Langemor84
Til top
atrium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 17:42

Det tog mig over 21 arbejdsdage at få ombyttet min fladskærm hos Expressdelivery.dk. fladskærmen var også defekt og jeg regnede med det bare var en almindelig byt til nyt, men der tog jeg fejl. Det var først da selv gik til bunds i sagen og fandt ud af hvem der skulle ombytte/reperarer den og skrev det videre til expressdelivery at der skete nået.

Tror bare du skal rykke efter det tilpas mange gange at de blive trætte af dig og sender et nyt eller får lavet dit :D

//Atrium

Til top
Corleone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2006 kl. 13:32

I går fik jeg oplyst fra forhandleren (Justbuyit.dk) at producenten/reparatøren kun har 21 dage til reparationen.

Dette fik jeg efterfølgende bekræftet af Samsung support, som bedte mig meddele Strax at jeg skulle have lavet en "RMA", hvilket vil sige at de refundere beløbet jeg har givet for tv'et til forhandleren, hvorefter jeg så kan købe et nyt tv.

Jeg fik også bekræftet, at det fald der har været i prisen i mellem tiden, vil jeg få refunderet.

I dag blev jeg så ringet op af Strax, som PLUDSELIG har fået en ny front alligevel, selvom jeg igår fik oplyst den 19/3.... så nu bliver tv'et repareret i dag, og jeg får det igen sidst på ugen...

Don C

Helt tilfreds med TV: Samsung LE-40M61 HDD: JVC DR-MH300SE Reciever: JVC RX D301
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu