recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Camcorder - HD vs SD kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCamcorder - HD vs SD kvalitet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Mums, MAC og iMovie..... min svorger bruger også MAC, og det er altså lækkert til redigering!

Du er da en rigtig Sony og MAC freak hva´?  Kan du streame HD fra din MAC over PS3?

 

Mvh

LBA75

Tillykke med din beslutning om at købe et HD-kamera.Du vil aldrig fortryde beslutningen.

F.s.v angår redigering med Pinnacle Studio 11 gør du dig selv en stor tjeneste ved at tjekke pc-kravene, som Pinnacle stiller. Utrolig mange mennesker har store problemer med programmet (selv om de opfylder kravene), hvilket du kan læse om i Pinnacle-forummet. Jeg er bange for at programmet ikke er helt modent endnu. Alle forventer en snarlig opdatering.

Jeg anvender selv Studio 11 Ultima, men foreløbig kun med DV-optagelser fra mit HD-kamera. Det har kostet utrolig mange timer, at få programmet til at virke ordenligt. Alle mine optagelser er i HD-kvalitet, der så konverteres til DV. Jeg har ikke prøvet at redigere HD-optagelser, da jeg ikke endnu har investeret i en HD-afspiller. Jeg venter til formatkrigen er slut, hvilket forhåbentligt snart sker. En anden mulighed for redigering af HD-optagelser er med Windows Movie Maker, der er indbygget i Vista. Det er dog ikke så avanceret som Pinnacle, men nemt at gå til.

Til top
ossi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 13:12
vi er i samme båd ;) Jeg er også den lykkelige ejer af et GS-250
men jeg er blevet meget interesseret i Canon HV-30 pga. HD og så 30fps.

Kan man bruge et NTSC cam i DK eller skal det være PAL.

Jeg har ikke behov for at tilslutte HV-30 til TV. Optagelser  skal over i MAC´en under alle omstændigheder og redigeres.

Grunden til mit spørgsmål er at man kan få NTSC modellen meget billigere en PAL.

* Så nu er mit Panasonic GS-250 til salg hvis nogen skulle være intereserede.
Sælges med exstra stor batt. pakke taske osv. inkl org. emballage. Yderst velholdt.

Kom med et bud hvis det har interesse... her eller på mail.
mymaxi77 (a) gmail . com
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2008 kl. 19:35

Jeps, rigtigt spørgsmål........ når det nu er et HD kamera, betyder det så noget om det er NTSC eller PAL?

Mvh

LBA75

Til top
abadabadoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 11:20
Jeg skiftede til Sony HD Cam for et år siden men har ikke haft mulighed for at se optagelserne i HD før. Wauv, som at åbne døren til en helt ny verden. Meget mere power på billederne, utroligt flotte farver og en utrolig dybde skarphed. Der er meget mere liv i filmene jeg optager. Angående streaming kan det ikke betale sig at prøve med trådløs, det kan ikke følge med. Jeg har grabet med movie maker og lagt det på min Qnap server hvorfra jeg streamer til min Aldi netværks DVD trådet. sikke billeder på min PV70. Som alm. Avi. fylder 1t 11Gb, så hav rigelig med plads
Til top
QuaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Jeps, rigtigt spørgsmål........ når det nu er et HD kamera, betyder det så noget om det er NTSC eller PAL?


Mvh


LBA75



Vel både og. Jeg oplever at nogle billige fladskærme ikke kan køre både 50/60 hz men kun 50

Dog kan de fleste skærme, som jeg har haft med at gøre, begge dele.
Billed: Sony 46D3000
Afsp: Sony PlayStation 3
Kameraer: Sony DSC-W200, Sony Alpha 100 D-SLR, Sony HDR-SR5
Computer: MacBook 2nd gen.
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af QuaZ QuaZ skrev:

Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Jeps, rigtigt spørgsmål........ når det nu er et HD kamera, betyder det så noget om det er NTSC eller PAL?


Mvh


LBA75



Vel både og. Jeg oplever at nogle billige fladskærme ikke kan køre både 50/60 hz men kun 50

Dog kan de fleste skærme, som jeg har haft med at gøre, begge dele.

Så når jeg har et Pioneer 427XD, som godt kan køre 50/60hz, så kunne jeg lige så godt købe et NTSC i USA og spare en masse penge, i forhold til et PAL?

Er der andre problemer...? Ud over garanti osv.

 

Mvh

LBA

Til top
ossi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 09:46
Hej igen,

Jeg fandt en masse  nyttig information vedr. PAL vs. NTSC og hvilke problemer det kunne give.

Se www.hv20.com

Jeg besluttede mig og købte et Canon HV30 her i DK PAL
til en rimelig ok pris hos kamerahuset i Kbh.

Canon HV30 VIXIA er fantastisk og er hver en krone værd.

Her er et af resultaterne døm selv HD i 25P efter en M4V comprimering ;)

http://vimeo.com/792265

/Ossi
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu