recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-fi og populært musik, spild af penge og tid?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hi-fi og populært musik, spild af penge og tid?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4440
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2024 kl. 16:18
Flippo, du glemte (igen igen) at svare på de konkrete spørgsmål jeg havde til dig.
Forstår du det rent faktisk selv siden du ikke kan forklare det, eller har du bare læst noget et sted som du blindt gengiver?

Er du enig i, at hvis lyd når dine ører, så må der også være lyd som rammer vægge et sted? Hvad med den backwave den dipole højttaler laver? Kunne man forestille sig, at lyden man optimeres ved at diffusere den? 

Det var to ekstra ting hvor du gerne må forklare mig, hvad jeg misforstår. 

Det er igen samme tendens med dig og forumtråde. Enten argumenterer du som en 5-årig med et 'Nej', ellers stikker du halen mellem benene og redegør ikke for dine påstande. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2024 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Fordi en elektrostathøjttalere ikke er konstrueret som en alm. højttaler (med kabinet).
Et kabinet laver resonanser der forplanter sig til gulvet. Elektrostat højttaleren udsender lydbølger ligesom en konventionel højttaler. Dvs der kommer reflektioner i rummet når den spiller. Så hvorfor mener du ikke rummet bør optimeres?

Nej!
Kan du uddybe dit korte svar, argumenterne står ikke ligefrem i kø?


Redigeret af Munch - 28-Juli-2024 kl. 16:55
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4440
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2024 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

(Hvis jeg skal gætte på trådens udfald, så hører vi nok aldrig forklaringen. Det plejer at være dét mønster herinde når Flippo råber om noget som folk ønsker uddybet Smile)
Og mønsteret gentager sig Clap
Til top
Hifiigen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2015
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifiigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2024 kl. 12:25
Har lige været tråden igennem, og de sidste flere sider handler ikke om trådstarters emne vist i overskriften, så det er udfra den jeg vil kommentere.

Tidligere lyttede jeg udelukkende til rytmisk musik, og så kom noget alm. jazz til. Som mit anlæg er blevet mere neutralt og velopløst, rummet akustisk forbedret, har klassisk musik i høj grad afløst musiklytning. 

Min erfaring er, at rytmisk musik bliver bedre med bedre anlæg, men musikalsk kan man sagtens få god lytning uden det rigtig gode og meget kostbare anlæg. Jeg har dog også albums med f.eks. Ry Cooder, David Lindley og folk i den genre, som har stræbt god indspilning, og det er en ekstra kvalitet ved lytningen, men det er ikke nødvendigt. Så high-end grej til hundredetusindvis af kroner er lidt for at tilfredsstille andre glæder ved indkøbene (ejerglæde, betjening, nabopral mv.). 

Men for mig forudsætter klassisk musik rigtig gode indspilninger, gode kunstnere OG et meget neutralt og velopløsende anlæg. Først der kommer der liv, nuancer og god dynamik frem, som gør det til en god musiklytning, som musikalsk giver mig stor tilfredsstillelse. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu