|
Hi-fi og populært musik, spild af penge og tid? |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | |||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Flippo, du glemte (igen igen) at svare på de konkrete spørgsmål jeg havde til dig.
Forstår du det rent faktisk selv siden du ikke kan forklare det, eller har du bare læst noget et sted som du blindt gengiver? Er du enig i, at hvis lyd når dine ører, så må der også være lyd som rammer vægge et sted? Hvad med den backwave den dipole højttaler laver? Kunne man forestille sig, at lyden man optimeres ved at diffusere den? Det var to ekstra ting hvor du gerne må forklare mig, hvad jeg misforstår. Det er igen samme tendens med dig og forumtråde. Enten argumenterer du som en 5-årig med et 'Nej', ellers stikker du halen mellem benene og redegør ikke for dine påstande.
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kan du uddybe dit korte svar, argumenterne står ikke ligefrem i kø?
Redigeret af Munch - 28-Juli-2024 kl. 16:55 |
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og mønsteret gentager sig
|
|||
Hifiigen
Ny bruger Oprettet: 18-Maj-2015 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har lige været tråden igennem, og de sidste flere sider handler ikke om trådstarters emne vist i overskriften, så det er udfra den jeg vil kommentere.
Tidligere lyttede jeg udelukkende til rytmisk musik, og så kom noget alm. jazz til. Som mit anlæg er blevet mere neutralt og velopløst, rummet akustisk forbedret, har klassisk musik i høj grad afløst musiklytning. Min erfaring er, at rytmisk musik bliver bedre med bedre anlæg, men musikalsk kan man sagtens få god lytning uden det rigtig gode og meget kostbare anlæg. Jeg har dog også albums med f.eks. Ry Cooder, David Lindley og folk i den genre, som har stræbt god indspilning, og det er en ekstra kvalitet ved lytningen, men det er ikke nødvendigt. Så high-end grej til hundredetusindvis af kroner er lidt for at tilfredsstille andre glæder ved indkøbene (ejerglæde, betjening, nabopral mv.). Men for mig forudsætter klassisk musik rigtig gode indspilninger, gode kunstnere OG et meget neutralt og velopløsende anlæg. Først der kommer der liv, nuancer og god dynamik frem, som gør det til en god musiklytning, som musikalsk giver mig stor tilfredsstillelse.
|
|||
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |