recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo eller H/K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo eller H/K

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 14:18

Jamen Hvis du bruger computerens rca stik vil du ikke vinde på at få noge med hdmi stik i på den front.

Det der ofte undre mig lidt, er at der ikke er flere der har fået øjnene op for at købe en ældre top model og så med rca stik fremkomme den ønskede hd lyd. Der er ofte seriøst lækkert grej til salg i topmodeller til spot priser, om det så er fra denon, nad, yamaha, marantz, onkyo, lexicon, harman osv osv.

Så feks. en lexicon mc8b processor(forforstærker) for en 3 uger siden til 17.500 4,5 år gammel, jeg mener den kostede mellem 55 og 60.000 da den kom frem, og nej den har ikke hdmi. men seriøst den er da stadig monster overlegen ifht meget andet der er nyt...

Nå.. "back on topic" jeg har hørt et 5.1 setup på en onkyo 875 det lød rigtigt fint men jeg er personlig mere til den mere dynamiske analog og punch agtige lyd harman levere. Har selv haft flere japanere og de gør jobbet der skal gøres syntes bare de mangler lidt "sjæl" det syntes jeg harman har..   



Redigeret af ZuluKongen - 08-Februar-2009 kl. 14:18
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 14:42
Har prøvet de interne rca stik og der er alså støj, så vel anfale et externt lydkort.
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 15:18
Zulu: Det var jo også det mine overvejelser går på:
Enten køb en brugt topmodel reciever, eks. H/K 7300

Eller tage en Onkyo til spotpris med lav pund. Og så er
der jo også garanti.

Synes sku det er svært.
Kan også være jeg skal give det tid, og vente til der
kommer et virkeligt godt tilbud i DBA ;)

Xcard jeg har et ok godt lydkort som er firewire. Og det
har sådan nogle stik her som også er i recievere:
http://www.thg.ru/video/20040624/images/firewire_6.jpg
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 16:22
Jeg har haft både en Onkyo 875 og en Harman Kardon AVR 355 hjemme på prøve, og har A/B testet dem, selvom Onkyo'en er en noget dyrere fostærker, holder 355'eren sig bestemt ik tilbage, i surround er der ik den helt store forskel, Onkyoen er nok lidt mere forfinet i sin lyd og effekter osv høres tydligt, hvor Harman er der mere tryk på. I stereo spillede de næsten på samme måde, det kan dog godt lyde lidt tamt med Onkyoen ved siden af Harman, virker som om harman har langt flere kræfter og mere overskud! endte dog med at købe onkyoen da den har nogen federe muligheder og funktioner og dem ville jeg godt betale ekstra for, på det tidspunkt havde harman også nogen børnesygdomme, bla med hdmi som skulle være løst nu med en software opdatering hvilket det også har gjort!
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 17:17
tak Flex, gode observeringer. Det kan jeg helt sikkert
bruge til noget. Hvilke højttalere kører du med?
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 19:49
Komplet Infinity Intermezzo setup en ældre højttaler serie fra 2000 der aldrig rigtig slog igennem herhjemme, alle højttalerne er semi aktive dvs indbygget forstærker til basserne, så de er faktisk ik så svære at trække, men alligevel kunne man godt høre hvilken der havde flest kræfter! Du kan se hele setupet her : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16813&K W=flex195
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 21:48
Har faktisk kigget på dit setup før, vidste bare  ikke at det var dit, ser godt ud:)

Uha der er en del gode tilbud på dba synes jeg. H/K og Marantz især. Ja og en NAD T775 til 4.5kilo.

Tror snart bare jeg skal slå en terning ;)
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 22:50
Jeg ville gå efter en H/K da de har en lidt varmere lyd i toppen og synes selv det matcher B&W højttalere helt perfekt, har selv en kammerat der spiller på komplet B&W samt en H/K 350 og det går super godt! kender ik Marantz men NAD har ihvertfald også kræfterne, men jeg er nok selv mere til H/K end NAD
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 13:39

Hey Tjek lige den her. 

http://www.qxl.dk/kobe/hi-fi-tv--video/hi-fi--surround/forst rkere/yamaha-dsp-z11-titan/v/an561635910/

 

prøv da smide et bud på de 7 og se hvad der sker ??

 

http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/dspz1 1.html

 

http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1692&zoneid=4     citat fra h4a"

Som en sidste krølle på halen kan nævnes Yamaha DSP-Z11, der kommer til nytår og er den nye high-end surroundsound receiver til små 50.000,- kr. 11.2 kanaler med 200 watt og store strømkapaciterer, et hav et tilslutningsmuligheder, understøttelse af alle tænkelige HD-formater etc. gør uden tvivl denne receiver til en seriøs kombattant på markedet for high-end receivere"

http://whathifi.com/Review/Yamaha-DSP-Z11/

 

http://www.audioholics.com/reviews/receivers/yamaha-rx-z11

 

Og nej, har hverken hørt den eller A-B testet den mod onkyo 876, nogle gange må man bare tage chancen på et evt. godt tilbud.



Redigeret af ZuluKongen - 10-Februar-2009 kl. 13:42
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 15:41
Så det vidst for sent, ser ellers godt ud!

Har dog anskaffet mig noget andet i mellem tiden som er defekt så det kan godt være at jeg skal have fat i ovenstående sælger! :)

Købte en defekt Marantz SR8500.
Jeg læser til elektro ingeniør så ved lidt om strøm.
Egentlig tænkte jeg at der måske var 10% chance for at jeg kunne få skidtet til at virke, men at det ville være meget sjovt at rode med.

Men i dag har jeg siddet og målt og fejlsøgt og er ret optimistisk. Tror nok den skal komme til at virke :) (fingers crossed)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu