recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Receiver: Hjælp søges :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Receiver: Hjælp søges :)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 15:09
Skal det være en receiver ?

Hvis der skal opgraderes, var det så ikke en ide´ at købe seperat processor/forforstærker og sluttrin Wink

En receiver er et uendeligt kompromis (læs makværk) og B&W skal have strøm, masser af strøm - først her, vil du høre hvad dine højttalere kan præstere... 

Bond Cool

Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 16:27
mine sidste 2 receivere har været Yamaha fra advantage serien. Det er de eneste recievere jeg har haft der ikke har voldt hdmi problemer eller problemer overhovedet. 

Når det er sagt så har de ikke den bedste auto EQ. Der ville jeg også vælge arc fra anthem eller en receiver med dirac hvis det var en prioritet
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

NAD T778: 23999kr
Denon X4700H: 12999kr

Jeg håber da, at man får bedre byggekvalitet på en næsten dobbelt så dyr AVR

Hvis man går efter den dyre NAD skal man dog leve med, at den ikke har nyeste HDMI i modsætning til den billige Denon. Om man kan leve med det afhænger af ens øvrige setup og tro på fremtiden.

Skallen og software på X4700 & X6700 er ens

Og..? Jeg har ikke forholdt mig til x6700 vs T778. Jeg konstaterede at x4700 koster cirka det halve af T778. 

Det kan godt være, at T778 er et bedre køb end x6700. Jeg aner det ikke.

Med min kommentar ville jeg sige at selvom man køber en X6700 så minder kvaliteten stadig af en til 10000, og du får ikke en bedre Room Correction.


Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2021 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Skal det være en receiver ?

Hvis der skal opgraderes, var det så ikke en ide´ at købe seperat processor/forforstærker og sluttrin Wink

En receiver er et uendeligt kompromis (læs makværk) og B&W skal have strøm, masser af strøm - først her, vil du høre hvad dine højttalere kan præstere... 

Bond Cool


Er enig i seperate er bedre, men måske er det ikke det OP vil. 

Jeg har haft en seperat processor og den var fantastisk lydmæssigt, dog var dens rum korrektion ikke det bedste. Den var dog også i den billigere ende. (Nuforce avp-18).

Har nu en Anthem mrx720 - den har lydkvaliteten som Nuforcen, men meget bedre korrektion. Anthem er meget bedre hvad angår lyd generelt, samt med en fantastisk korrektion, end nogen anden receiver jeg har ejet gennem tiden af Denon og Marantz. De to sidstnævnte har dåselyd ift. Anthem. Anthem er dog også et dyrere produkt. 

Har en god effekt på fronter og det gør selvfølgelig også noget for oplevelsen.


Redigeret af Andromeda - 13-November-2021 kl. 17:02
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2022 kl. 12:27
Jeg lige med på en lytter...

Er selv igang med at kigge på om jeg skal købe nyt, og kigge lidt på NAD 758 eller Anthem 540

Redigeret af CoolMLJ - 25-Januar-2022 kl. 14:37
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu