recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV boks - automatisk opdatering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV boks - automatisk opdatering

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Online
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 55 minutter siden kl. 16:09
Hmm, gad vide hvad det er, der gør, at ATV ikke opdaterer hos nogle og gør det hos andre?

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke brugte/bruger mit ATV dagligt.  Der kan sagtens gå en uge eller to, endda mere, mellem at jeg bruger dem.

Men som Rasmus Larsen skriver, så burde det bare køre automatisk når boksen ikke er i brug.
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 38 minutter siden kl. 19:26
Nu smider min Apple TV apps af fra DR og TV2. Det sker hyppigt her efter opdateringen, at der blir sort skærm, og jeg skal starte appen op igen.

Er der nogen forklaring på hvorfor den ter sig sådan? Stern Smile
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 4001
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 39 minutter siden kl. 20:25
Nu troller jeg lige lidt.

Hvorfor helvede bliver i ved med at bruge Apple tv 4k når i konstant brokker jer over den. Køb en shield. Der er aldrig problemer med opdatering. Man får af viden den er hentet og om man vil installere den. Der er aldrig problemer med Disney Plus. Det kører bare.

Jeg finder selv ud. God aften
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 31 minutter siden kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nu troller jeg lige lidt.

Hvorfor helvede bliver i ved med at bruge Apple tv 4k når i konstant brokker jer over den. Køb en shield. Der er aldrig problemer med opdatering. Man får af viden den er hentet og om man vil installere den. Der er aldrig problemer med Disney Plus. Det kører bare.

Jeg finder selv ud. God aften
Ja UD! LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Online
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 23 minutter siden kl. 20:41
Haha, kiggede faktisk på Shield Pro den anden dag, men da NVIDIA ikke gider opdatere hardwaren mere end en gang hvert årti, så springer jeg lige over...

Tænker det afhænger lidt af behov.  ATV er fint til lidt streaming, men det er også sådan ca. det.  I min erfaring kører ATV apps dog "rock solid", hvilket er en grund til at jeg anbefaler ATV til f. eks. ældre.

Redigeret af archfrog - 3 timer 22 minutter siden kl. 20:42
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 4001
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 20 minutter siden kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af archfrog archfrog skrev:

Haha, kiggede faktisk på Shield Pro den anden dag, men da NVIDIA ikke gider opdatere hardwaren mere end en gang hvert årti, så springer jeg lige over...

Tænker det afhænger lidt af behov.  ATV er fint til lidt streaming, men det er også sådan ca. det.  I min erfaring kører ATV apps dog "rock solid", hvilket er en grund til at jeg anbefaler ATV til f. eks. ældre.
men hvorfor opdaterer hardwaren, når den virker som den skal. Den får stadig sikkerhedsopdateringer, og har stadig den bedste billede skaler af de to.

Jeg ville ikke tøve med at købe en til hvis det blev nødvendigt
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 46 minutter siden kl. 21:18
Så så venner, vi skal ha fundet ud af hvad der er galt med mit setup. Jeg tror det er TV der genstarter. Det har lige gjort det, og tænder selv igen. 

Kan det ha noget at gøre med at TV tidligere bad om at køre et stort skærmrense program? Man skal nemlig fravælge det hver gang man tænder TV, hvis der er noget der skal ses. Og det er der jo, jeg ser Vild med Dans!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 39 minutter siden kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nu troller jeg lige lidt.

Hvorfor helvede bliver i ved med at bruge Apple tv 4k når i konstant brokker jer over den. Køb en shield. Der er aldrig problemer med opdatering. Man får af viden den er hentet og om man vil installere den. Der er aldrig problemer med Disney Plus. Det kører bare.

Jeg finder selv ud. God aften

Jeg brokker mig aldrig over ATV, da det bare fungerer, glidende, hurtigt og problemløst!
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 53 minutter siden kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så så venner, vi skal ha fundet ud af hvad der er galt med mit setup. Jeg tror det er TV der genstarter. Det har lige gjort det, og tænder selv igen. 

Kan det ha noget at gøre med at TV tidligere bad om at køre et stort skærmrense program? Man skal nemlig fravælge det hver gang man tænder TV, hvis der er noget der skal ses. Og det er der jo, jeg ser Vild med Dans!
Hvis dit tv genstarter efter slukning af ATV, så er ATV problemet. Jeg bruger 4K ATV på to "sekundære" tv, hvis jeg ikke går i indstillinger på ATV, og slukker for ATV i menuen, så går der typisk mindre end 10 minutter og ATV tænder igen sammen med TV.
Det gør mig så glad for min Shield Pro på det det primære tv, langt bedre end ATV på alle punkter.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27 minutter siden kl. 23:37
Han skriver, at hans tv genstarter, mens han ser noget. Lidt noget andet end det du beskriver.

Har aldrig haft problemer med at tv starter efter at have slukket for det.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 minutter siden kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Hej
Jeg troede, at min Apple TV boks automatisk ville opdatere styresystemet, når Automatisk opdatering er aktiveret under System.

Vores boks kom op med nogle betingelser der skulle godkendes forleden.
Det gør den, når den har opdateret, hvilket vores gør selv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 sekunder siden kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så så venner, vi skal ha fundet ud af hvad der er galt med mit setup. Jeg tror det er TV der genstarter. Det har lige gjort det, og tænder selv igen. 

Kan det ha noget at gøre med at TV tidligere bad om at køre et stort skærmrense program? Man skal nemlig fravælge det hver gang man tænder TV, hvis der er noget der skal ses. Og det er der jo, jeg ser Vild med Dans!
Hvis dit tv genstarter efter slukning af ATV, så er ATV problemet. Jeg bruger 4K ATV på to "sekundære" tv, hvis jeg ikke går i indstillinger på ATV, og slukker for ATV i menuen, så går der typisk mindre end 10 minutter og ATV tænder igen sammen med TV.
Det gør mig så glad for min Shield Pro på det det primære tv, langt bedre end ATV på alle punkter.
TV og ATV er sat til hdmi cec, så de tænder og slukker sammen. I eftermiddag inden jeg opdaterede, var det galt med apps fra både DR og TV2, der lukkede ned uden videre.

Efter opdatering af ATV, og her iaften under Vild med Dans, opførte det sig underligt, så jeg troede det var ATV. Men det var mit TV der begyndte at slukke og tænde igen sådan ca 3 gange i timen. De første gange skulle appen genstartes, og det skulle forstærkeren også for at få lyden ud i højttalerne. Men efterhånden kunne jeg bare vente på at TV genstartede, og så var alt igang igen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu