recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - component kable forkerte farve
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcomponent kable forkerte farve

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pcjt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juli-2009
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 23:51

Jeg har os hidtil brugt RGB, men jeg har bare læst så mange steder efterhånden at component er noget bedre om det så er ville jeg jo så afprøve.

Da det så faktisk ikke virkede, håbede jeg lige at der var et klogt hovede herinde som lige havde stødt på det problem før

Til top
pcjt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juli-2009
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Der er et af kablerne (de fleste tilfælde rød) der er bærer af signal aktivitet, så lad det røde sidde i rød ,ryk rundt på de andre, eller grøn til grøn ryk rundt på de andre,Osv.

radiomanden har sådan set ret ,eneste væsentlige forskel er at hver farve er skærmet.

Jeg har prøvet på kryds og tværs, men der kommer kun et billede frem når jeg sætter farvene som de skal efter farvene.

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 00:00
du kan teste om det er et af kablerne, ved ,at skifte kabelfarve ,men bevare input/output farverne ,så hvis der er overstyring af en anden farve end den du fik første ,gang (ved samme kabel farve til samme input/output farve) så er der sandsynligvis fejl ved et kabel.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 14:21

Ofte sidder komponent (rød, grøn, blå) stikkene tæt sammen med audio (hvid, rød) stikket. Der kan så ske en ombytning at rød (video) bliver forbyttet med rød (audio). Tjek det lige.

Til top
pcjt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juli-2009
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 20:24

Len61

Jeg har lige præcis prøvet det du sagde, osse prøvet almendelig composite kabel som udgør samme effekt.

 

sd2100

Det tror jeg slet ikke der ville komme et billede ved vidst jeg kom til det, men der er tekst under hver udgang, så det er rimelig enkelt.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 23:28
har du ikke en anden enhed som har component, så kan du udelukke kabel OG tv?

For jeg mener da du snart kan konkludere at din kiss er defekt på den port? eller fejl i firmware?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu