Novatic skrev:
thor-thor skrev:
Er til dels enige med jer mht. at det er reklamationsretten vi taler om her. Men returret er bare bedre efter min mening.
Hvad havde holdningen været hvis en skærm ankom men en pixelfejl som ikke var "accepteret" som fejl ud fra producenternes definition.
Expert kunne så, fuldstændig med rette, have afvist det som en uberettiget reklamation.
Ville det være acceptabelt? Det synes jeg ikke, men det ville være fuldstændig efter reglerne. Men lur mig om folk ikke ville have brokket sig over manglende service fra Experts side, selvom Expert havde gjort præcis som de var forpligtet til. |
Man skulle efterhånden snart tro, at du selv er ansat hos Expert.
Problemet handler ikke om returret, men om hvor vidt Expert skal gøre noget ved et problem i TVet, der er til irritation hos forbrugeren. Og jeg tror at vi kan blive enige om, at når man på hele 4 meters afstand bliver drevet til gene, pga. et støj problem som ER kendt i nogle G20 modeller, så må forhandleren enten give Momsemor pengene tilbage, eller også skal de stoppe med at sælge Panasonic, hvis det er en så udbredt fejl, at det ikke kan svare sig at sælge dem. |
Mener egentlig ikke at jeg har givet udtryk for den store sympati overfor Expert i denne tråd? Jeg har netop flere gange sagt at jeg ikke finder serviceniveauet i orden i denne sag!
Samtidig har jeg dog også sagt at jeg ikke har så meget sympati for nogle af "ekstrablads-formuleringerne" i tråden, fra udenforstående, som reelt ikke aner noget om problemet/omfanget
Et eksempel: Det her er godt nok lavpunktet for Expert. De sælger en overpriset plasma, der støjer så det er en plage at se tv.......
Du kan sikkert genkende det
Jeg foretrækker såmænd bare en sober og reel tone i tråden istedet for den kendte lemminge-effekt på nettet, hvor alle pludselig kan blive enige om at dette eller hint er frygteligt.
Derudover er min pointe også at der allerede i starten af dette køb blev gjort opmærksom på at den manglende returret kunne være et problem og især at den ikke særlig tydelige oplysning om dette. Dette blev fra flere sider afvist, men det har jo vist sig at holde stik.
Dette er jo især vigtigt i forhold til problemer, der er en vurderingssag som denne, hvor køber står svagt så længe der ikke er en fast defineret grænse for, hvornår noget er "generende". Præcis der virker en returret perfekt: ok, det er ikke en berettiget reklamation. Fint, så vil jeg gerne returnere varen.