recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ombytning af strømforsyning - reklamationsret?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ombytning af strømforsyning - reklamationsret?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

med informationen om at computeren slet ikke oprindeligt er købt hos Æblehuset, men hos Humac, så ændrer historien sig jo lidt.

Så kan jeg pludselig godt forstå at Æblefolket ikke kan acceptere skaden som deres problem. Æblehuset kan jo sandsynligvis ikke umiddelbart få noget godtgjort fra Apples side. Derimod skal du bringe reklamationen til Humac, som du har handlet hos oprindeligt. Det er dem, der har reklamationsforpligtigelserne over for dig ikke andre.
At Æblehuset så tidligere har hjulpet dig under applegarantien er en anden sag. Husk garanti og reklamationsret er 2 helt forskellige ting.
 
Det bliver nok svært, at få Humac til at se på en reklamationssag, hvor den oprindelig solgte enhed er efter garanti/reklamationsudløb. Og så til og med på en lader, som de ikke engang selv har udleveret!
At Eplehuset vælger - under reklamationsperioden - at ombytte laderen, giver efter mig overbevisning, reklamationsforpligtelsen på den "nye" lader...
 
M.v.h.
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 08:19
At du har købt produktet i Humac og ikke Eplehuset ændre jo sagen helt. Så kan jeg godt forstå Eplehuset siger det er en sag mellem dig og Apple hvor Eplehuset bare en mellemmand der, i mine øje, yder en en god service ved at tage din lader ind. 
Kan også godt forstå Eplehuset vil have laderen undersøgt grundig før de gør noget ved den. Hvis de bare gav dig en ny med det samme og Apple så afviser din defekte lader fordi den ikke var dækket, så stod Eplehuset med en regning på ny lader de ikke får dækket nogen steder.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

At du har købt produktet i Humac og ikke Eplehuset ændre jo sagen helt. Så kan jeg godt forstå Eplehuset siger det er en sag mellem dig og Apple hvor Eplehuset bare en mellemmand der, i mine øje, yder en en god service ved at tage din lader ind. 
Kan også godt forstå Eplehuset vil have laderen undersøgt grundig før de gør noget ved den. Hvis de bare gav dig en ny med det samme og Apple så afviser din defekte lader fordi den ikke var dækket, så stod Eplehuset med en regning på ny lader de ikke får dækket nogen steder.
 
Du har forstået at Eplehuset tidligere har ombyttet laderen - ik'?
Så det produkt (laderen), er ikke fra Humac!
 
M.v.h.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

At du har købt produktet i Humac og ikke Eplehuset ændre jo sagen helt. Så kan jeg godt forstå Eplehuset siger det er en sag mellem dig og Apple hvor Eplehuset bare en mellemmand der, i mine øje, yder en en god service ved at tage din lader ind. 
Kan også godt forstå Eplehuset vil have laderen undersøgt grundig før de gør noget ved den. Hvis de bare gav dig en ny med det samme og Apple så afviser din defekte lader fordi den ikke var dækket, så stod Eplehuset med en regning på ny lader de ikke får dækket nogen steder.

Jeg mener at have fået at vide, at official apple resellers tager sig af alle sager vedrørende Apple-produkter. Desuden mener jeg også at have fået at vide, at køber noget noget af Apple.dk, så beder de en om at gå ned til Eplehuset eller Humac hvis produktet går i stykker.

Den gang min første oplader gik i stykker, så spurgte jeg inde i Eplehuset hvad jeg skulle gøre. De forklarede mig at jeg skulle aflevere den hos dem, fordi de var langt hurtigere end Humac til at reparere produkterne.

Så da jeg fik udleveret den nye oplader af Eplehuset, så jeg ret sikker på at sagen om opladeren bliver til en sag mellem dem og jeg.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 14:21
Sidste update:
I dag tikkede der en SMS ind, hvor i der stod at jeg kunne hente min oplader. Og ganske rigtigt, da jeg kom der ned var der intet problem med at få en helt ny oplader. Den blev dog hentet nede hos deres teknikker.

Jeg er selvfølgelig glad for, at jeg har fået en ny oplader ikke 24 timer efter jeg har afleveret den.

Men alligevel må jeg undre mig lidt over, hvorfor de ikke bare kunne have sagt at de lige kiggede på det i løbet af dagen, eller ombyttede den med det samme.
Hvorfor hele denne fadæse om at den skulle ind til Apple, og at man i første omgang ikke vil anderkende reklamationsretten.

Men alt i alt, så sidder jeg nu med en ny oplader.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 18:19
Og forhåbentlig en ny kvittering?
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Og forhåbentlig en ny kvittering?

Jeg har fået en færdigrapport. Det må være gyldigt nok, hvis uheldet skulle være ude igen.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 18:27
Ja, når man offentliggør disse sager, så bliver kundeservice lige pludselig en helt anden..

Hvad kan man lære fra disse sager? - hold jer væk fra Humac og Eplehuset medmindre i har styr på dine rettigheder som forbruger i DK/EU.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu