|
RMA-sag, hvad gør jeg nu? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tror nok jeg forstår hvad du reelt mener i den her sætning. Den giver omend bare langt fra mening, medmindre du snakker om udseendet
Tilbage med den.
Hvis det er en forhandler du har rimelig tidllid til, så giv dem muligheden for en ommer. Ellers er der ingen tvivl, find en anden. Hvis du savner en computer som er sindsyg lækker, men som ikke kan tænde, så kan jeg nok godt strikke noget godt sammen til dig, til "billige" penge |
|||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det drejer sig om en Dell Latitude 7350. God vægt, tablet og bærbar i en. Kan se prisen er steget noget fra de lige under 5.000 kr jeg gav for den. Så alt efter hvad de vender tilbage med nu, må jeg jo gøre op med mig selv, hvad jeg gør. Alternativt findes der noget lignende til de ca. 5.000 kr. |
|||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
uden yderligere forklaring har jeg i dag modtaget en mail om, at de sender mig en ny pc.
|
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvor skønt! Mon de læser med herinde ;-)
|
|||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg taler af egne erfaringer, firmaet jeg arbejder i tidligere har købt nogle medarbejder PC'er til hjemmebrug. Medarbejderne ville have nogle bestemte modeller fordi, de havde nyere hardware end Optiplex modellerne. Derfor endte de med maskiner der af Dell betegnes som at høre hjemme i "home" segmentet. En af maskinerne opføre sig sporadisk ustabilt fra starten og jeg kunne ikke spore mig ind på om det var strømforsyning, ram eller bundkortet. Jeg ringede til supporten og de var helt umulige, da jeg ikke længere lå i business segmentet. De spurgte om alt muligt irrelevant og ville ved hver henvendelse have mig til at geninstallere, til trods af at jeg kunne påvise fejlen efter at være startet op på en test CD. Jeg tror den maskine blev installere om 3 gange. Det hjalp mig ikke at mit firma har Dell Pro support på alle vores servere og at Dell support gerne tillader at vi som IT afdeling klarer udskiftning af næsten alle stumper på disse. Men det er åbenbart ligemeget om man professionelt arbejder med Dell udstyr, hvis en maskinen står i hjemme segmentet. Dell kunne ikke sende tekniker ud til maskinen, når den er i hjemme segmentet. Det skal lige nævnes at personen ikke har bil og derfor ikke nemt kunne tage en desktop maskine med i firmaet. Så den skulle afhentes og det ville Dell sørge for, han skulle bare være hjemme når fragtmanden kom. Han var hjemme og havde pakket alt i original emballage og fragtmanden kom nu med en TOM papkasse. Fragtmanden ville ikke tage maskinen med, det skulle ske efter 2 dage efter som han var booket til. Så medarbejderen skulle IGEN være hjemme og vente til de afhentede og til at de leverede igen. Man kan ikke ændre supportstedet, når sagen er oprettet og undervejs. Så det kostede medarbejderen 3 dage hjemme og så problemet ikke løst da den kom tilbage. Jeg endte så med at beholde den i firmaet og havde den efterfølgende sendt 2 gange til service, hvor den fik skiftet ram bundkort og psu. Det var lige i den periode, hvor Dell var oppe i DR Kontant og ikke havde så godt et ry hos private: Redigeret af Cyberguyen - 23-Oktober-2015 kl. 16:52 |
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Må indrømme jeg faktisk synes dell har en kanon service.
Jeg skrev angående et problem på deres chat i går. I dag blev jeg ringet op klokken 8 af tekniker. kl 10 stod tekniker i døren, kl 1030 kørte tekniker igen.
|
|||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har ingen service ud over almindelig reklamationsret. Den er købt ved happii og gjorde Dells support opmærksom på det. Det betød dog intet, så længe der var reklamationsret på den.
Det er en Latitude 7350. Ved ikke om det er business segment.
|
|||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
en Latitude er en business maskine og ikke en hjemmepc - men der kan sagtens være "mandagsmodeller" blandt alle producenter, fordelen ved at være b2b kunde er at man ikke har så store problemer med at tilkøbe support. Og når der er supportaftale på en enhed er der sjældent nogen problemer med at få tingene lavet. - men som med AL support, så køber man det jo egentlig i det håb at det aldrig bliver brugt, men hvor meget tid skal man bruge hvis man ikke har og det går i stykker? tja tiden der bliver brugt på den slags er lynhurtigt højere end det koster at få support på enhederne fra starten.
|
|||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som Claus skriver, så hører Dell Latitude til i business segment og dette kommer ofte med en 3 års next business day.
Så dagen efter du ringer og fejlmelder, så står der en tekniker og skruer på din maskine. Den kan forlænges til 7 år, hvis man betaler for det ved udløb.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |