recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan det være rigtigt – Philips nægter at udføre lo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan det være rigtigt – Philips nægter at udføre lo

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bongo50000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Hjoerring
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bongo50000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 09:37
Er der sket noget nyt i sagen
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 12:16
Update og afslutning:

Sagen har fortsat status 3 (ud af 6) hos Konkurrence og forbrugerstyrelsen - men sagen er afsluttet. Dette indikerer meget godt forløbet Shocked 

Philips har indviliget i at reparere dock - men ikke at forlænge garanti, tilbagebetale mit gebyr til Konkurrence og Forbrugerstyrelsen for at indgive klage over manglende overholdelse af Philips forpligtelser til at reparere osv.

Docken er sendt til Philips og er returneret hertil - velfungerende.

Philips har i forløbet kommet med følgende udsagn (citat):

"Philips kan ikke fremskaffe forbrugerens faktura, den leveres fra Philips kort tid efter produktet bliver købt, i form af en download. Dette bliver oplyst til forbrugeren. Philips tilbyder ikke at opbevarer faktura for forbrugerne.
Men hvis forbrugeren kan fremskaffe dokumentation i form af feks kontoudtog, acceptere vi sædvanligvis dette.
Philips acceptere dog ikke en ordre mail som kvittering, som i dette tilfælde” 

"Forbrugeren skal huske på at det er ikke Philips der ikke har gemt sin købsbevis, det blev tilgængelig for forbrugeren da han købte sit produkt."

Jeg noterer blot at "sædvanligvis" er et ord med så meget elastik at det er useriøst! I mit tilfælde kan jeg blot konstatere, at jeg har talt med Philips hotline af flere omgange – og de har ikke accepteret ordrebekræftelse, kontoudtog fra bank mv. De har henholdt sig til det faktum, at jeg ikke havde en faktura! 

En faktura som ikke er tilgængelig for download efter 9 måneder - en faktura som ikke er tilsendt på e-mail eller med varen - men som har været (jf. Philips) tilgængelig for download i en periode(?). Jeg noterer at Philips aldrig har anført, at faktura skal downloades inden for X dage.

Philips - det er useriøst og uprofessionelt!

I har endegyldigt mistet en forbruger.

 /Jesper

Til top
Romer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Romer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af jsmidt jsmidt skrev:

Update og afslutning:

Sagen har fortsat status 3 (ud af 6) hos Konkurrence og forbrugerstyrelsen - men sagen er afsluttet. Dette indikerer meget godt forløbet Shocked 

Philips har indviliget i at reparere dock - men ikke at forlænge garanti, tilbagebetale mit gebyr til Konkurrence og Forbrugerstyrelsen for at indgive klage over manglende overholdelse af Philips forpligtelser til at reparere osv.

Docken er sendt til Philips og er returneret hertil - velfungerende.

Philips har i forløbet kommet med følgende udsagn (citat):

"Philips kan ikke fremskaffe forbrugerens faktura, den leveres fra Philips kort tid efter produktet bliver købt, i form af en download. Dette bliver oplyst til forbrugeren. Philips tilbyder ikke at opbevarer faktura for forbrugerne.
Men hvis forbrugeren kan fremskaffe dokumentation i form af feks kontoudtog, acceptere vi sædvanligvis dette.
Philips acceptere dog ikke en ordre mail som kvittering, som i dette tilfælde” 

"Forbrugeren skal huske på at det er ikke Philips der ikke har gemt sin købsbevis, det blev tilgængelig for forbrugeren da han købte sit produkt."

Jeg noterer blot at "sædvanligvis" er et ord med så meget elastik at det er useriøst! I mit tilfælde kan jeg blot konstatere, at jeg har talt med Philips hotline af flere omgange – og de har ikke accepteret ordrebekræftelse, kontoudtog fra bank mv. De har henholdt sig til det faktum, at jeg ikke havde en faktura! 

En faktura som ikke er tilgængelig for download efter 9 måneder - en faktura som ikke er tilsendt på e-mail eller med varen - men som har været (jf. Philips) tilgængelig for download i en periode(?). Jeg noterer at Philips aldrig har anført, at faktura skal downloades inden for X dage.

Philips - det er useriøst og uprofessionelt!

I har endegyldigt mistet en forbruger.

 /Jesper


Jeg må lige korrigere dig, de har mistet 2 forbrugere!
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 15:58
Ja jeg skal heller ikke lægge kr i en virksomhed med sådan en ringe moral og iøvrigt behandler deres betalende kunder så ringe, når man får problemer med deres produkter.

Redigeret af rhsin - 17-Marts-2013 kl. 16:00
Mvh

René
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2013 kl. 18:44
Puha, det er godt nok dårlig stil..
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu