|
Købet hæves, men hvad med forsikringen? |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er fint at det endte som det gjorde, men der er altså ikke 6 måneders garanti, og så 1 1/2 års reklamationsret. Hele den 2 årige periode hedder en reklamationsret, men "bevisbyrden" for hvor fejlen er, og om den har været der ved købstidspunktet, skifter ved 6 måneder. Jeg håber ikke at det er din juristven der har sat dig ind i købeloven
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
ehrnberg
Bruger Oprettet: 28-April-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 184 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hehe det er det ikke :) Men i forbindelse med min uddannelse har jeg haft overfladisk om den.
Så vidt jeg husker var det før hen 1 års garanti og 1 års reklamationsret, som så blev lavet om til 0,5 år garanti og 1,5 år reklamation? |
|
ehrnberg
Funktioner
Tak(0)
|
Men ja, ved godt at den ikke officielt hedder garanti, men den kan det samme som en garanti.
|
|
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
før der kom 2 års reklamationsret hvor de første 6 mdr er garenti havde vi 1 års garenti og ikke andet
men lige en anden ting, hvordan gik det med pengene retur for forsikringen ? |
|
ehrnberg
Funktioner
Tak(0)
|
Vi blev enige om, at den tid forsikringen havde været igang skulle vi selv betale. Så vi fik bare det beløb tilbage der svarede til resten af forsikringens levetid :)
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
I "gamle" dage hed det 1 års garanti imod fabrikationsfejl. Nu er det 2 års reklamationsret hvoraf man selv bærer bevisbyrden de sidste 18 måneder.
|
|
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |