recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tip til frossen lås?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tip til frossen lås?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Status: Online
Point: 2147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16 minutter siden kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

WD40 er ikke et skod produkt. Det er en ganske god “løsner” og fugtfortrænger.

Klaus

LOL LOL LOL

WD-40 er på ingen måde en fugtfortrænger! Og netop derfor vil en lås stadig fryse, med WD-40.

Prøv at tage et syltetøjglas, og fyld et par cm WD-40 i. Fyld en tilsvarende mængde vand i, skru låget på og ryst glasset. Du får nu en mælkehvid konsistens, fordi det emulgerer.
Gør det samme med en ordentlig olie, og dels vil det ikke blive hvidt og dels vil det skille igen, i løbet af få sekunder!

WD-40 ér og bliver et skod produkt! Ja, det kan fungere som rustløsner, og evt. til at få ting til at skinne.
Men fugtfortrængende og et smøremiddel bliver det aldrig.

Nu foreslog jeg låseolie, og har aldrig haft problemet, på trods af, at min lejlighed også er ud til en svalegang.... Men, hvad er en ordentlig olie?


Redigeret af mnielsen - 9 minutter siden kl. 09:21
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu