|
Upgradering af 5.1 setup |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
TvHomer
Guld medlem Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nå, lige en updatering.
Jeg endte med to Monitor Audio radius 45 height højtalere oppe under loftet i hver hjørne på "forvæggen", og er meget tilfreds. Har ikke prøvet dedikeret atmos materiale endnu, men Denon´en har nogle sound modes der udnytter height speakers (Dolby Surround og DTS Neural:X) for et tredimensionelt lydfelt, og det virker bare lækkert. Meget mere fylde i hele rummet er den bedste måde at beskrive det på. Jeg skulle vælge height speakerne manuelt under Audyssey setup, og Denon´en kalder godt nok set-uppet for 7.1 i stedet for 5.1.2, men afbilleder højtalerplaceringerne som et 5.1.2 setup, og det lyder også som det skal. |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også mine Atmos højtalere siddende højt oppe ca. 3.5m over gulv med en vinkel på ca. 45grader, gælder både for front og bag, DTS X virker og lyder klart best med den opsætning hos mig, og kan enlig ikke høre at der går noget tabt med Atmos fremfor at følge Dolby’s anvisningerne ved loft montage, følger jeg til gengæld Atmos vejledning med loft montage, så er DTS X oplevelsen klart forringet.
Redigeret af Potter - 02-Februar-2021 kl. 19:07 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |