|
Denon Home 250 trådløs højtaler |
Besvar |
Forfatter | |
TvHomer
Guld medlem Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Januar-2021 kl. 13:04 |
Da jeg er blevet så glad for min nye Denon ACV-X3700H receiver i mit 5.1 setup i stuen købte jeg i weekenden en Denon Home 250 trådløs højtaler til køkkenet.
Receiveren er kablet til netværket i stuen, og 250´eren er koblet til netværket trådløst. Jeg bruger HEOS app´en og airplay, og 250´eren spiller super godt i mine ører. Jeg har dog oplevet en enkelt ting, som jeg hermed skal høre jeres bemærkninger til. Når jeg bare starter 250´eren alene og spiller via airplay, så er der ingen problemer. Når jeg starter både receiveren og 250´eren, så er de perfekt i sync, men når jeg vælger et nyt musiknummer (Yousee Musik app´en), så er der ved nogle numre en kortere forsinkelse på 250´eren. Receiveren og stuehøjtalerne starter det nye musiknummer ret hurtigt, men der kan være lidt udfald på 250´eren lige i starten, eller nogle gange efter 10 sekunder og så lige et par sekunder. Resten af nummeret spiller den uden problemer, og de er hele tiden perfekt i sync (bare ingen lyd fra 250´eren, mens der er udfald). Jeg har ikke oplevet problemet ved eksempelvis netradio (via Yousee Musik), men kun når jeg aktivt vælger at springe til et nyt nummer, og når 250´eren spiller alene, er der som nævnt heller ikke problemer. Det er lidt som om 250´eren lige skal "loade/hente/buffe" lidt. Hvis jeg ikke aktivt vælger nyt nummer, men app´en selv finder det næste nummer, så er det også kun sjældent det sker. Er det mon fordi 250´eren er tilsluttet trådløst og receiveren er kablet? |
|
noerden
Guld medlem Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en anden kombination Denon 3600 og Home150. Jeg har ikke Apple produkter, så kan ikke lige hjælpe dig der. Mit er i sync, når det ønskes. Jeg bruger som regel Heos app'en og afspiller Tunein radionkanaler. Det er også dem er favorit på knapperne (3 stk.) Jeg har et andet problem. Det er min Home 150, som man skal trykke på (knapperne) to gane før der sker noget. Første gang tænder "radioen" 2. trykker får den til at afspille noget. Det er irriterende, men der er ikke meget hjælp at hente i app'ens opsætningsmuligheder. Den er netop indkøb pga. at den har 3 "knapper" Jeg gider ikke være afhængig af at åbne en telefon/tablet for at sætte musik eller radio på.
|
|
TvHomer
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke rodet med de 3 preset-knapper endnu, men hvordan har du sat det op.
Har du startet receiveren, slået den over på tunein og din favoritkanal, og når den så spiller, grupperet via HEOS-app´en med 150´eren, og dernæst gemt under eks. preset 1 på 150´eren? Starter receiveren så, når du trykker på eks. preset 1, og næste tryk starter musikken så på 150´eren, og kun den? Vedr. Apple Airplay, bruger du så noget andet, så du kan afspille fra telefon/tablet, hvis du vil? Og hvis ja, hvad sker der så, hvis du lader receiveren og 150´eren spille sammen (ikke grupperet, da man ikke kan det med airplay og sikkert så heller ikke andet lignende)? Oplever du da at 150´eren er langsommere hvis du aktivt vælger et nyt nummer?
|
|
noerden
Guld medlem Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har i app'en sat Tunein op, hvor jeg har nogle favoritter. Dem kan du sætte som Heos favoritter - du holder knappen ned på højtaleren, og så kodes de vist ind i hukommelsen på den måde. Den burde starte når jeg trykker på f.eks. 1 - og ikke trykke to gange. Det har den gjort før. Jeg har ikke æble produkter ;-) Jeg bruger Spotify connect - og det virker fint. Der kan du selv ælge hvilken enhed du vil afspille på, og om du vil gruppere dem (skal dog gøres i Heos app'en)
|
|
TvHomer
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har nu prøvet at lave 3 presets via Tunein i Heos og holde knapperne nede på 250´eren, og det virker fint med ét tryk. Hvordan slukker du for den igen manuelt? Du kan vel ikke gøre det på en måde, så den går i deep-sleep-funktionen? Jeg trykker bare én gang på play/pause-knappen.
Jeg har nu også prøvet Spotify (bare den gratis udgave), og den spiller uden de omtalte cut-outs på 250´eren både ved Airplay og ved HEOS-gruppering med receiveren, så jeg tænker det er noget der går galt med Yousee Musik. Hvis jeg får tid, så vil jeg lige prøve med et andet musikprogram som heller ikke er integreret i HEOS.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |