|
hvor store er jeres biografer der hjemme ? |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |
Tbent
Bruger Oprettet: 11-Oktober-2008 Sted: Næstved Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(1)
|
Ved godt det er den forkerte tråd med elsker hjemmebioer som er integreret i stuen, så der burde altid være billeder med
|
|
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro, Google Tv, Marantz SR5013 Sony BDP-S550 Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300 Sonos Play5, Connect, Move Server Asrock J4205 med Ubuntu |
|
sr7009
Bruger Oprettet: 06-Marts-2015 Status: Offline Point: 180 |
Funktioner
Tak(0)
|
det ville jo også spare et rum men er det ikke svært at forline lyd lyd akostik og højtaler mm i en stue der også gerne må være hyggelig ?
må ind rømmer at jeg jo drømmer om en stue hvor 9 6 4 ikke kan ses når det ikke bruges:) og så savner jeg at lyden fra center kommer bag læret og ikke fra nede under tv men jeg kan ikke forstå hvordan de motoreseret læred kan holdes stille nok ? |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når man laver en hjemmebiograf, så designes alt rundt om lyden. Dvs. man placerer højttalere efter de rigtige regler og krav om symmetri, sofa/subs placeres hvor bassen opfører sig bedst, akustiks behandling placeres på specifikke reflektionspunkter osv.
Dér hvor stuebiografer ofte bliver et problem er, at man laver stuen ud fra indretning og de møbler man skal have derinde - og derefter placerer man setup hvor det er muligt. Og det følger sjældent de rigtige principper. De bedste stuebioer er dém hvor bio tænkes ind fra starten og den person som laver designet kender til de konsekvenser forskellige kompromisser medfører. Det gælder om at tage de kompromisser som betyder mindst lydmæssigt. Det kan sagtens blive godt.
|
|
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |