|
Surround højtaler placering |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville til enhver tid gå efter 5.2.2 fremfor 7.2. Jeg stod selv med samme valg for nylig og valgte Atmos.
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Enig med Nagash, 5.2.2 fremfor 7.2.
Og hvis du kan få plads, så 5.4.2 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har god afstand til dine surrounds mener jeg også 5.2.2 give mere værdi (tilføjer en ekstra dimension). Men hvis du sidder tæt på dine side-surrounds ville jeg gå efter 7.2.
|
|
Grymok
Super bruger Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fedt, også det jeg tænkte mest på at tilføje, dog synes jeg det er svært at finde nogle gode højtalere til atmos :(
Jeg sidder Ca midt i rummet, så har en 2 meter til bagvæggen hvor surround kommer til at gænge og så lige ved siden af min, er det nok 1.5 meter fra midter sæddet til væggen hvor evt 2 højtalere kunne sættes for 7.2.2.
|
|
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med Procella P5V? De er flade og passer perfekt til dine P6'ere (og lyder godt!)
Ud fra din beskrivelse ville jeg også gå efter 5.1.2. I et 5.1.x setup vil jeg personligt sørge for, at placere side-højttalerne længere bag lyttepositionen end det er tilfældet i et 7.1.x setup. Hav gerne det med i baghovedet hvis du dropper surround backs. Se evt. denne: http://www.acousticfrontiers.com/2013314speaker-layout/ Det han siger bekræfter det jeg har erfaret.
|
|
Grymok
Super bruger Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
Funktioner
Tak(0)
|
De ser meget fede ud. Gad vide hvad fordelen ved dem er vs P1. Tænker mine surrounds kommer ca til at match de 110 grader, kan også ses på tegningen på første side, så tænker det går an :) Ellers må jeg nøjes ;)
|
|
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
P6 spiller højere end P5
P5 spiller højere end P1. P1 har dog den fordel, at den spreder lyden mere (110 grader vs. 80 grader) og identisk i alle retninger. Det vil man generelt gerne til loft. Begge vil være et fint valg til din stue.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |