|
BD afspiller - ingen lyd/lilla skærm |
Besvar |
Forfatter | |
kamajoka
Bruger Oprettet: 15-Januar-2013 Sted: Horsens, Danmar Status: Offline Point: 119 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-April-2020 kl. 10:10 |
Hej - søger lidt gode råd.
Har lige anskaffet ny AVR (Yamaha RX A-2080) og alt udstyr er koblet til på eksakt samme måde med eksakt samme kabler som gammel AVR (Yamaha RX V-781). Alt fungerer super perfekt pånær min BD afspiller (Marantz UD7006). Al baggrund bliver lys-lilla (både menuer og ved afspilning af film) og der er ingen lyd. Har prøvet 4 forskellige HDMI kabler og 4 forskellige indgange på AVR. Har også prøvet at tage al strømmen flere gange og starte op i forskellig rækkefølge. Intet hjælper. Så har jeg prøvet at tilslutte afspilleren til min gamle TV og her fungerer ALT perfekt inkl. lyd med nøjagtig de samme indstillinger i Marantz'en. I afspilleren er color sat til YCbCr. Hvis jeg skifter til RGB får jeg de rigtige farver men stadig ingen lyd. Ifølge AVR on-screen information er det analog lyd den modtager selvom afspiller er sat til bitstream output. What to do ?
|
|
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred |
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmmm ...! Umiddelbart lyder det jo som noget HDMI/HDCP-bøvl, men man får som oftest problemer med udstyr som ikke er kompatibelt. Din nye AVR burde jo alt andet lige være bagudkompatibel med en ældre BD-afspiller ... har sgu ikke rigtigt noget bud, desværre, udover alt det du allerede har testet, men måske fik du en idé til noget du kan gå videre med.
Redigeret af jacobe - 03-April-2020 kl. 10:56 |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4665 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sæt afspiller tilbage til fabriksindstilling. Det du beskriver er analogt, den skal outputte digitalt signal og det gør den sikkert i start opstilling.
|
|
kamajoka
Bruger Oprettet: 15-Januar-2013 Sted: Horsens, Danmar Status: Offline Point: 119 |
Funktioner
Tak(0)
|
I den nye AVR kan jeg indstille HDCP til auto eller 1.4. Har prøvet begge - samme resultat.
Lyd output burde også stå korrekt til HDMI - Bitstream. ..og fungerer jo også fint på andet TV / forstærker. Her er billedet fint og lyd igennem HDMI.
|
|
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred |
|
kamajoka
Funktioner
Tak(0)
|
Har for god ordens skyld lige prøve at gendanne afspiller til fabriksindstillinger. Har kontrolleret at indstillinger ser korrekt ud - og samme dumme resultat. Lilla farvetema og ingen lyd
|
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Er din AVR (Yamaha RX A-2080) fabriksny? Hvis brugt, sæt den til fabriksindstilling.
|
|
kamajoka
Funktioner
Tak(0)
|
Den er helt ny - kun 2 dage gammel
Jeg har på samme HDMI indgang og samme kabel prøvet at tilslutte PS4 - alt OK. Har heldigvis en gammel Denon DVD2500-BT afspiller stående i mit stereo-setup til afspilning af musik DVD/BD og den fungerer også perfekt på den ny AVR. Så resultatet indtil videre er at bruge Denon afspilleren i min lille hjemmebiograf og så er Marantz'en rykket ud i min stereo-setup. Så fungerer begge . Ikke den store katastrofe hvis ikke Marantz'en kommer til at fungere med ny AVR - men det var bare rart at finde en årsag. Kan det være noget "HDMI handshake" i en eller anden form ? |
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Nej det tror jeg ikke. Hvis der er problemer med handshake, er der som regel intet billede.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |