|
Surround receiver som effektforstærker? |
Besvar |
Forfatter | ||
Chaospling
Guld medlem Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-April-2020 kl. 18:48 |
|
Nå, min dejlige effektforstærker stod af af en eller anden årsag, så nu er jeg på jagt efter en ny. Effektforstærkeren drev mine to fronter i mit surround system. Jeg overvejer at bruge en sekundær surround receiver, men er det totalt No Go?
Idéen er at notere lydniveauet som det er nu og justere lydstyrken på den sekundære receiver, da den ikke har processor-in. Derudover vil jeg sætte lyden til at være Direct eller Pure, hvad end der påvirker lyden mindst. Ville dette fungere?
|
||
Chaospling
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det gælder jo om at søge på det rigtige på nettet, og jeg fandt at man s agtens kan gøre det, som jeg efterspørger, men at det ikke anses som en synderlig elegant løsning.
|
||
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan vel ligeså godt bruge frontkanalerne i den surround forstærker der driver de øvrige... Det giver vel samme resultat?
|
||
Ning
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan se du allerede har fundet svar på Google... Jeg er enig med Googles konklusion :) Det kan sagtens lade sig gøre, men er meget uelegant. (Og forudsætter, at den surround receiver du bruger tænder med samme volumeindstilling som den havde da den blev slukket medmindre du vil skrue op hver gang du tænder den).
Sælg din surround receiver du har tilovers og brug pengene en rigtig effekt
|
||
Chaospling
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej desværre, der er ikke nok effekt-kanaler i den.
|
||
Chaospling
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej desværre, der er ikke nok effekt-kanaler i den.
|
||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Næste Google er input og output impedahns på enhederne. Det er ikke sikkert det passer mellem enhederne du vil benytte.
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nogle forstærkere har "volumen hukommelse", så den enten tænder på det samme som den blev slukket ved, eller så den altid starter på det samme, f.eks. -40 db. Min Yamaha kan begge dele.
|
||
Vilstrup
Guld medlem Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1007 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
nogle kan også progammeres til at starte på et bestemt volumen, selvom at volumen stod på noget andet før den blev slukket. f.eks min marantz av8801, er indstillet til at volumen skal starte på -50db ved opstart, ligegyldigt om volumen stod på 0db eller -80db da jeg slukkede, så starter den altid op på -50db
|
||
Chaospling
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det bliver en Onkyo TX-SR608, som jeg vil bruge som effektforstærker. Den skal tilsluttes en Denon X5200, så der burde ikke være nogle problemer.
Redigeret af Chaospling - 16-April-2020 kl. 07:51 |
||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan det sagtens være, og det vil høres som skinger/tynd lyd, men med ovenstående som effekt bliver det nok ikke helt oppe i skyerne uanset så går nok:)
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |