|
Indstilling af Hz til Højttalere? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ahhh, min fejl, den havde jeg ikke set.
Korrekt, men det er prisen man må betale for at kunne bruge de der Harman "diskanthøjttalere" som fronter. I det nævnte setup, ville jeg hurtigst muligt få skiftet fronterne til nogen der passer med centeren. Klaus
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ville anbefale at sætte center meget længere nede eller sætte center til large. Eller kommer noget af tale med over i subben. Det komme lidt an påhvad den AVR kan. Det er ikke dem alle sammen der kan sætte separat frekvens.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
KR85 skrev: "Den har kalibreret følgende:
Center 80 hz Front 180 hz Surround 120 hz Loft 150 hz Sub 120 hz" Klaus |
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du begynder allerede at kunne lokalisere en sub der har crossover ved 120hz. Det er beststemt ikke at fortrække at gå så højt, med mindre man f.eks. har 2 subs som er placeret i front sammen med sine LCR højtalere, og samtidigt også har nogle subs som rent faktisk lyder godt når de skal spille i den høje ende af skalaen.
Redigeret af Potter - 16-Marts-2019 kl. 09:31 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok, Jeg ved ikke hvor små de htt er, men over 100 Hz virker meget højt. Specielt 180Hz på fronten .. Det ville jeg eksperimentere med at sætte manuelt hvis det var mit. 80 Hz på center går an. Der kan jeg ikke høre stemmer i subben, når jeg sidder i sofaen.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |