recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overføre alt fra gammel mobil til ny mobil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overføre alt fra gammel mobil til ny mobil

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overføre alt fra gammel mobil til ny mobil
    Sendt: 11 timer 51 minutter siden kl. 22:36
Har købt en motorola og har en xiaomi mobil

Hvad er bedst at bruge til at overføre data fra den gamle til den nye mobil og gerne så genveje blir installeret på forsiden.

Det er over 2 år siden jeg sidst overførte data fra min gamle mobil til den jeg har nu, så der er sikkert kommet nye apps og mange opdateringer af gamle apps
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2020
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 timer 4 minutter siden kl. 23:23
Da begge telefoner har android-os, men forskellige producenter, vil den nemmeste løsning nok være, at du laver en sikkerhedskopi på Google-one af din xiaomi.
Du kan vælge, hvilke ting der skal sikkerhedskopieres, f. eks kontakter, beskeder, billeder, videoer, appdata, indstillinger.
Når du så tænder din Motorola og gennemgår opsætning, vil du blive spurgt om du vil hente og installere data på den nye telefon og det siger du så OK til.
Det er bedst at den nye enten er fuldt opladet eller tilsluttet lader, medens overførsel sker, da det kan tage lidt tid.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 54 minutter siden kl. 23:33
Skal ikke sikkerhedskopiere noget, jeg skal overføre alle data en til en (hvis man kan kalde det det)

Det der er på den gamle mobil er der stadig efter de er kopieret (overført) over på den nye mobil
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 38 minutter siden kl. 23:49
Hvad mener du med overførsel af data, hvis de ikke er indeholdt i f. eks kontakter, beskeder, billeder, videoer, appdata, indstillinger?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 37 minutter siden kl. 23:50
Det hele, det bare en ny mobil med lidt andre specs 

Jeg nøjes heller ikke med at overføre 10% af hvad jeg har på min ssd hvis jeg opgrader til en større ssd eller laver back up og geninstallere windows, det hele skal bare overføres til den nye ssd 

Redigeret af gasolin - 10 timer 32 minutter siden kl. 23:55
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 35 minutter siden kl. 23:52
Hvad er det hele, hvis ikke det er indeholdt i de nævnte ting???

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 26 minutter siden kl. 00:01
Jeg har ikke kun kontakter, beskeder, billeder, videoer, appdata, indstillinger

Jeg har også lyde, spil og apps, ikke kun apps data

Tager jo sindsygt lang tid hvis jeg skal hente spil via play butikken samlignet med at overføre fra min gammel mobil
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 16 minutter siden kl. 00:11
Hvis du bruger den metode jeg foreslog, så får du jo alle apps (appdata) med over på den nye. Spil ligger vel også i en eller flere apps.
Prøv det - skulle der virkeligt mangle noget, så kan det jo overføres senere, men det vil undre mig, hvis ikke du får det hele med over.
Der fjernes ikke noget fra den gamle telefon, når du bruger sikkerhedsfunktionen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu