recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GT5 Prologue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGT5 Prologue

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 10:03

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg skal lige høre hvor lang er demoen.. jeg har nemlig prøvet med en proluoge demo før nemlig og der er kun en bane.. er der lidt mere guf i denne her.?

Det du har prøvet tidligere var ikke Prologue, men en HD demo - hvor  du kørte tidskørsel alene.

Prologue er løb mod andre på Suzuka banen...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 11:02
ahh fedt :D
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 13:01

Den tidligere demo er så vidt jeg har forstået bare en let ansigtsløftning af GT4 i HD opløsning.

GT5 Prologue er væsentlig anderledes. Jeg kan kun anbefale, at man henter den ned og prøver den.

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
And_Christensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 17:08

kan den hentes på den amerikanske PSN?

Sidder ved svigermekanikken og kan ikke vente med svar til jeg kommer hjem

Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 18:05
nej kun på den japanske....

har hentet den og må sige jeg er skuffet efter og ha prøvet forza 2, synes bare ikke GT5 prollogue demoen er god... følelsen med bilen er ikke ret god i forhold til forza 2
Til top
Abaddon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Oktober-2005
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 19:00
Det var da sjovt, jeg synes GT5 proloque demoen er langt bedre end Forza 2. Følelsen af bilerne er langt bedre, og de ser meget bedre ud.

Redigeret af Abaddon - 22-Oktober-2007 kl. 19:02
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 19:44
Jeg er sku også lidt skuffet......har lige spillet Dirt, og dette er ligesom stikke sjoveren i en tønde smør.......der er ingen føling overhoved.
Jeg skal dog have det alligevel da jeg altid har været stor fan af serien.....jeg håber dog at de opper sig gevaldigt.
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Abaddon Abaddon skrev:

Det var da sjovt, jeg synes GT5 proloque demoen er langt bedre end Forza 2. Følelsen af bilerne er langt bedre, og de ser meget bedre ud.

synes nu ikke det er så sjovt.. for jeg har nemlig glædet mig til GT5 siden jeg fik min PS3 d. 23 marts...

men som den er nu ser jeg ingen grund til at købe GT5 prologue, da den mangler det vigtigste nemlig føling med bilen og fart fornemelse...

jeg synes i det hele taget at Forza 2 levere det hele meget flot og bedre end GT5 prologue demoen

man kan jo bare håbe på de forbedre den inden den kommer i salg...

en anden ting er også jeg synes det er lidt tamt med hele Prolouge ideen..
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 09:37

DonJensen: Nu har essensen i GT jo altid været realisme og grafikken. Jeg kan ikke se, at de har bevæget sig væk fra den filosofi. Omvendt synes jeg styringen og følelsen i Dirt er meget urealistisk, så hvis du bruger den som sammenligningsgrundlag, så synes jeg forudsætningen er lidt forkert.

iceman24: Som jeg skriver lige ovenfor så synes jeg altså ikke følelsen med bilen er et problem. I skal huske på, at demoen som udgangspunkt en en styringsassistent slået til. Hvis I sætter denne på professional i stedet for normal, så får i langt mindre hjælp og får en mere realistisk fornemmelse af over og understeering, samt hvordan bilen "knækker" når man drejer meget kraftigt i længere tid - præcis som på en virkelig racerbane.

Farten kan jeg måske noget af vejen være enig i, men omvendt så synes jeg nu også det er begrænset hvor "hurtigt" det skal føles, når man kun ligger og kører 80-130 de fleste steder. Jeg synes det føles rigeligt stærkt, når man kommer op over de 200.

På et lidt mere generelt plan, så har jeg hørt følgende om GT5 Prologue demoen:
- Banen er angiveligt blot banen fra GT4, som har fået en let ansigtsløftning i HD. Det er af denne grund, den halter grafisk efter bilerne.
- Lydeffekterne er ikke dem som kommer med i den endelige GT5 version - de er også genbrugt.
- Den endelige lys, refleks og vejr-engine er ikke tilføjet.

Taget i betragtning af demoens beskedne størrelse, kan der måske være noget om dette, selv om det godt kan lyde som forsvar af et spil, som nogen måske havde forventet lidt mere af.
Personligt vil jeg dog ikke vurdere for meget ud fra en demo, men jeg synes nu ikke den skuffer. Jeg er måske lidt farvet, fordi jeg altid har været stor (og lidt fanatisk) fan af GT, men jeg kan sagtens se kritisk på ting, så det er ikke fordi jeg bare stirrer mig blind.

Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 10:16

Oprindeligt skrevet af rasmuslarsen rasmuslarsen skrev:

DonJensen: Nu har essensen i GT jo altid været realisme og grafikken. Jeg kan ikke se, at de har bevæget sig væk fra den filosofi. Omvendt synes jeg styringen og følelsen i Dirt er meget urealistisk, så hvis du bruger den som sammenligningsgrundlag, så synes jeg forudsætningen er lidt forkert.

Hmmm hmmm grafik ja, realisme ved jeg ikke rigtigt. Jeg har ikke rigtigt kunne forlig mig med at man bare kan køre ind i folk som det passer en.

Jeg kunne godt tænke mig en kombination af de 2 spil.

Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 10:36

Jeg har også hentet GT5 Demoen og jeg må umiddelbart også sige, at jeg er lidt skuffet. Især fartfornemmelsen er dårlig. Især når man i disse F1-aktuelle tider, som jeg, spiller en del F1 Championship Edition. Det er vel nok det bilspil med den absolut bedste fartfornemmelse jeg overhovedet har prøvet!

Grafikken fejler derimod slet igenting og mon ikke det kommer på hylden når det udkommer alligevel. Styringen er ok synes jeg og force-feedback virker ok med Logitech Driving Force EX. Jeg er heller ikke fan af styringen i DirT skal det siges. Jeg synes bilerne føles underligt levende.

Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2007 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af rasmuslarsen rasmuslarsen skrev:

Hmmm hmmm grafik ja, realisme ved jeg ikke rigtigt. Jeg har ikke rigtigt kunne forlig mig med at man bare kan køre ind i folk som det passer en.

Jeg kunne godt tænke mig en kombination af de 2 spil.

Gran Turismo har jo altid gået under navnet "The Real Driving Simulator", hvor man har forsøgt at gengive bilerne og deres styring på korrekt vis. Af samme årsag styrer BMW'en og Nissan’en i demoen jo helt forskelligt.

Jeg er 100 % enig i, at dels sammenstød, dels modstandernes AI har været for dårlig indtil nu. De har forbedret den sidste del i demoen, men den må gerne blive bedre (I det gamle undveg de andre biler dig ikke, det gør de til dels i det nye).
Den første del med sammenstød må vi desværre vente med til den endelige GT5 udgave, hvor der kommer rigtige crash og skade-effekter på bilerne.

Jeg er ikke modstander af Dirt, tværtimod kan jeg faktisk godt lide det, men det er altså en helt anden genre. Jeg vil altså påstå, at - ligesom i Motorstorm - styringen er lavet mere efter underholdningens præmisser end realismens præmisser. Tag f.eks. en af de indledende baner i Dirt, hvor du kører på en lang strækning med nogle dump. Så snart du kommer lidt skævt ud ad hoppet og er i luften, er det altså ikke sværere at rette op end at lande og dreje. Du glider ikke ud ligesom det ville være tilfældet i virkeligheden.

Jeg undrer mig altså lidt over kritikken af GT5 Prologue. Jeg synes det er i ægte GT ånd, og jeg har spillet det til fingrene blev helt kolde og følelsesløse i de gamle dage. Jeg købte PS1 udelukkende for at spille GT, det samme med PS2 og nu har jeg igen købt PS3 blot fordi man nu kan få en forsmag på GT5 (og fordi jeg fik den billigt). Jeg kan ikke se, at de har bevæget sig væk fra noget af det, som har gjort GT til en af de største spil i historien.
Man skal jo tage det for det det er. Det er ikke lavet for at være maksimalt underholdende som f.eks. Motorstorm med nitro og fede crash, men fordi man vil føle, at man sidder bag rettet på en rigtig sportsvogn i realistiske omgivelser og på de rigtige baner. Udviklerne af GT har ikke bare taget en tilfældig række biler og smidt ind i spillet; hver bil er korrekt opbygget og reproduceret efter bilproducentens rigtige bil. Af samme grund er Ferrari jo først kommet med nu, da GT udviklerne først har været interesseret i at få bilen med efter Ferrari har kunnet tilbyde support, indblik i bilerne, 3d fotografering osv.

Det fede ligger jo netop også i, at hvis du lige har siddet i en BMW Z4 og efterfølgende spiller med den i GT, så kan du kende bilens karakteristika. Det synes jeg altså der er langt til i spil som Dirt eller for den sags skyld Forza 2.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu