recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - rengørring af plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketrengørring af plasma

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 15:08
Jeg har lige haft "søsterens børn" på besøg i denne uge og der blev kun irrettesat en gang.. det må være et spørgsmål om opdragelse eller mangel på samme :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Var det ikke nemmere at lære folk at man ikke behøver røre ved skærmen for at pege på noget LOL

Hvis det fejler så er manualen den jeg ville holde mig til - uanset hvad naboen, kollegaen eller en eller anden på "indernettet" har brugt i årevis uden problemer :-)
Tror ikke de skriver om rengøring af plasma, men ellers meget oplysende site LOL
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 15:54

Jeg har lige haft "søsterens børn" på besøg i denne uge og der blev kun irrettesat en gang.. det må være et spørgsmål om opdragelse eller mangel på samme :-)
Ork, min søsters børn lytter skam også pænt efter når deres mor eller en af deres søde onkler siger noget, men, sådan noget som "pølsefingre" på skærmen ville jeg ikke irettesætte dem med. Jo, den ældste, men, hun klasker heller ikke hendes hænder på skærmen efter hun har spist is eller andet. De små må næsten alt hos mig. LOL
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 16:43
Jeg vil være barn igen - og bo hos dig LOL

Jeg kan ikke ha' det i mit hovede når der pilles ved skærmen. Jeg kortslutter især når voksne gør det.. og dem kender jeg egentlig et par stykker af - jeg undres over hvorfor de gør det. Det er i min verden et kæmpe "no-go" på linie med at det er en selvfølge at man slukker lyset i det rum man forlader osv. osv.. 

Husk på - det du ikke irrettesætter børnene med nu tager de med i deres voksne liv :) Og kigger man på den brede befolkning i DK er der vist en del der kunne have brugt en irrettesættelse eller to tidligere Confused Men det er vist ikke moderne længere som da jeg var barn. Dengang var der endefulder og stuearrest til - i dag ingen af delene og børn må alt og ikke en kæft råber op når junior står og råber og skriger i Bilka for det er jo en del af barnets frie opdragelse...
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 17:11
Jamen, de opfører sig generelt meget pænt. De skam er meget velopdragne, men, de små må mere end den ældste. Når de bliver lidt ældre, bliver der automatisk sat nogle strengere grænser for hvad de må. Sådan var det også med den ældste. Det har da virket meget fint. Hun opfører sig pænt og min søster har ingen problemer med hende. Hvis man behandler børn godt fra starten af, og skridt for skridt lærer dem hvad der er forkert og hvad der er rigtigt, får man ikke de store problemer med dem. Der er dog mange børn som slet ikke har fået nogen opdragelse overhovedet, og det er trist.

Opdragelse er børn er jo en fin balancegang. Hvornår må de ikke det ene eller det andet? Hvor længe må de overhovedet være BØRN? Jeg er ikke typen der brokker mig når en fireårig kommer til at sætte "pølsefingre" på skærmen. De små må spille Playstation og alt muligt andet når de på besøg hos mig eller en af mine brødre. Det skal hver gang være en god oplevelse for dem når de besøger en onkel. Sådan var det også for mig da jeg var dreng. Nogle af de bedste oplevelser som jeg selv havde som dreng var sammen med en af mine onkler som lærte mig en masse ting som min egen far ikke havde forstand på. Min far havde dog så bedre forstand på andre ting.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Altså med mindre det er leverpostejmadder der er smurt ud over, kan du bruge en fin microfiberklud. Følger efterhånden med til alle skærme.

Kluden vrides op i rent lunkent vand og der tørres forsigtigt uden at gnubbeTongue

Den microfiberklud der følger med en Panasonicskærm er beregnet til de blanke overflader og er efter min mening for grov i fiberne til at jeg vil bruge den til glasset.
Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af ipk ipk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Altså med mindre det er leverpostejmadder der er smurt ud over, kan du bruge en fin microfiberklud. Følger efterhånden med til alle skærme.

Kluden vrides op i rent lunkent vand og der tørres forsigtigt uden at gnubbeTongue

Den microfiberklud der følger med en Panasonicskærm er beregnet til de blanke overflader og er efter min mening for grov i fiberne til at jeg vil bruge den til glasset.
Hvis den er god nok til ikke at ridse plastik'en, så kan du roligt bruge den på panelet også. Du tørrer hen over panelet i én bevægelse frem og tilbage, ovenfra og ned, ligesom hvis du vil rengøre et spejl
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 08:35
Så, hvis jeg har fattet det rigtigt, så skal man bruge to mikrofiber klude > én tør og en fugtigt?

Første "renser" man med den fugtige klud, og derefter tørrer man den af? Flot!

Og til ham der skrev noget med jeg kunne læse i min manual, så har jeg sgu ikke den manual længere. De har det med at forsvinde...

Tak for alt jeres input! 
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 09:52

Jeg vil være barn igen - og bo hos dig LOL

Jeg kan ikke ha' det i mit hovede når der pilles ved skærmen. Jeg kortslutter især når voksne gør det.. og dem kender jeg egentlig et par stykker af - jeg undres over hvorfor de gør det. Det er i min verden et kæmpe "no-go" på linie med at det er en selvfølge at man slukker lyset i det rum man forlader osv. osv.. 

Husk på - det du ikke irrettesætter børnene med nu tager de med i deres voksne liv :) Og kigger man på den brede befolkning i DK er der vist en del der kunne have brugt en irrettesættelse eller to tidligere Confused Men det er vist ikke moderne længere som da jeg var barn. Dengang var der endefulder og stuearrest til - i dag ingen af delene og børn må alt og ikke en kæft råber op når junior står og råber og skriger i Bilka for det er jo en del af barnets frie opdragelse...
Jeg har det på samme måde,synes sgu snart at de voksne er de værst,hver gang vi holder fødselsdag for ungerne,så er der altid en som skal stå og læne sig hen over min ene højtaler,så beder jeg vedkommende om at fise ned fra min højtaler,for jeg lægger mig jo heller ikke over deres bil,hvis man står ved siden af den,så plejer de at se mærkeligt på migLOL,mine børn og andre ved udemærket godt,at de ikke skal røre ved fars legtøj.Wink
Til rengørring,jeg bruger selv kun en tør microfiberklud til skærmen og rammen,har aldrig brugt en våd klud endnu,men netop rammen på et pio 5090 er meget statisk og tiltrækker vildt meget støv,der har jeg brugt afspændningsmiddel til opvaskemaskinen i lunken vand og microfiberklud som vrides godt op og tørre rammen af,det har altså hjulpet en del på det,så man ikke skal tørre støv af dagligt,jeg har IKKE brugt det på selve skærmen. 
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu