@Allan Olesen
Jeg har samme opfattelse, som du beskriver paa side 3. Eftersom det er ret betydelig info INDEN koebet, saa er det ikke nok at det staar i vejledningen. Allan skrev:
"Hvad der står af anvendelsesbegrænsninger i en manual, som man først har fået udleveret efter indgåelse af købsaftalen, er som udgangspunkt ligegyldigt, hvis disse begrænsninger strider mod, hvad en køber med rimelighed bør kunne forvente.
Tænk, hvis du køber en ny bil og efter leveringen opdager, at manualen advarer mod kørsel i solskin.
Så diskussionen bør tage udgangspunkt i, om en køber med rimelighed bør kunne forvente, at han kan se 4:3-udsendelser i korrekt aspect ratio uden at skade TV'et."
Jeg har ogsaa proevet at bruge den forklaring over for et Pana-Center, men de/deres vaerksted ville ikke koebe den.
Og hvad staa man saa med? En sag for et klagenaevn...og det orker jeg ikke..
Jeg har en PZ85, som lider af retention og har altid gjort det. Vi snakker om sekunder med et 4:3 billede (uanset farve paa bjaelkerne) og retentionen er der...lidt nederen naar man bagefter skal se en 2.35:1 film, at man kan se hvor 4:3 bjaelkerne var.
Jeg har ogsaa en formodning om, at mange flere skaerme har retention, men folk er uvidne om det, da de ikke kigger godt nok efter - jeg har moedt flere, der har forbandet mig, efter jeg viste dem retentionen paa deres skaerme.
Flere af mine venner samt frue kunne hellere ikke se det paa min skaerm..
PS.
Uddrag fra vejledningen til min nye BMW:
"Bilen kan ikke komme paa en hastighed over 100 km/t i vaadt foere."
Redigeret af amorbavian - 20-April-2010 kl. 13:59