recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - G20 intern tuner vs yousee HD boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketG20 intern tuner vs yousee HD boks

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 18:45
Men jeg vil heller leve med en g20 og dens billedekvalitet Sammen med en boks.
end vælge noget andet i samme prisklasse.
der sidder jo heller nogen dobbelt tuner i en g20, hvis man vil se noget andet end det man optager
men det er så op til en selv 

Redigeret af xcardman - 29-April-2010 kl. 18:46
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 22:02
Ja - jeg tror mest mine egne øjne - at kvalliteten med tv'ets egen tuner er fin. Det er i hvert fald det jeg erfarede - og de erfaringer er der åbennart også mange andre der gør sig, bla. testpersonen på HDTVtest.co.uk.
Jeg lytter selvfølgelig til personer, der oplever noget andet, men opfatter det lidt som "vrøvl", sålænge det ikke er noget jeg selv har bidt mærke i. Altså at SD åbenbart er så ringe, at man begynder at spekulere i HD-box. Jeg synes de SD kanaler jeg så var fremragende i forhold til hvad jeg tidligere har set.

Uddrag af anmeldelse:
"

Standard Definition

The Panasonic TX-P42G20’s handling of standard-def signal — especially 576i — is much improved compared to last year’s G10 and, for that matter, V10 plasma series.

The main area of improvement is in the quality of scaling/ upconversion. Whereas in the past SD material can look soft and/or blurry on previous Panasonic plasmas, the TX-P42G20 resolved every line of the DVD format (both PAL and NTSC), capturing sufficiently sharp detail (either off-air or from DVDs) without any sign of excessive ringing. Engaging [Resolution Enhancer] in the [Setup] menu would inject some edge enhancement to make standard-definition content look even sharper, but because we started witnessing some unnatural halos and stairstepping (however slight) around high-contrast moving edges, we left it off.

Just like the G10 and V10 series, the Panasonic TX-P42G20 HDTV smoothened jaggies effectively for video-based material, but failed to detect and process 3:2 and 2:2 cadences for film-based content. This deficiency in film-mode deinterlacing means that discerning viewers might notice some deinterlacing artefacts such as moire and line twitter in 24p movies and American dramas.

On the whole however, SD programmes — as long as the source bit-rate was up to par — were a joy to watch on the Panasonic TX-P42G20 thanks to its inky blacks, excellent contrast, accurate colours and decent upscaling."

Redigeret af Garfield - 29-April-2010 kl. 22:07
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 22:40
SD-Kvaliteten er ikke decideret dårlig på et G20 med de indbyggede digital-tunere, den er okay, men jeg føler, at i forhold til skærmens reelle potentiale, lever billedkvaliteten ikke op til det den skal. Derfor er jeg gået over til en HD-Receiver og Parabol, for så er jeg vist dækket godt ind. Den generelle lave bitrate over DVB-T og Boxer, har selvfølgelig også sin indflydelse på billedkvaliteten, og min oplevelse af det.

Nu er Yousee også i en lidt bedre kvalitet end Boxer, så kan selvfølgelig ikke tale på vegne af dette, men mange oplever dog det samme, som jeg gør med DVB-T.

Folk er dog forskellige. Nogle er mere kritiske end andre, og nogle har mere erfaring med at spotte fejlene. F.eks. er der rigtig mange som savler over billedkvaliteten på f.eks. et Pana X10, men det gør jeg ikke, og kan hurtigt remse de mange billedfejl op, andre kan ikke, og det er egentlig dejligt for dem, men kedeligt for mig. G20 er måske det bedste Tv til prisen, men det gør den ikke til en perfekt skærm, langtfra, det er simpelthen umuligt med en skærm til 7-8000 Kr.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 22:53
Det var med YouSee kabel-tv signal, jeg så en 42" G20. Jeg var imponeret, Det var TV3+ vi hovedsageligt så. Jeg synes egentligt jeg er kritisk. Har selv CRT, fordi jeg hidtil ikke har været tilfreds med fladskærmsstandarden.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 22:55
havde jo en px80 som jeg aldrig nogensinde blev tilfreds med
men skærmen kostede også en 1/4 af hvad min pio kostede
billedekvalitet koster alså nogen penge, det må man alså se i øjene
Men det jeg har set på G20 er super i forhold til prisen, men har kun set via en parabol og HD box

Redigeret af xcardman - 29-April-2010 kl. 22:58
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

SD-Kvaliteten er ikke decideret dårlig på et G20 med de indbyggede digital-tunere, den er okay, men jeg føler, at i forhold til skærmens reelle potentiale, lever billedkvaliteten ikke op til det den skal. Derfor er jeg gået over til en HD-Receiver og Parabol, for så er jeg vist dækket godt ind. Den generelle lave bitrate over DVB-T og Boxer, har selvfølgelig også sin indflydelse på billedkvaliteten, og min oplevelse af det.

Nu er Yousee også i en lidt bedre kvalitet end Boxer, så kan selvfølgelig ikke tale på vegne af dette, men mange oplever dog det samme, som jeg gør med DVB-T.

Folk er dog forskellige. Nogle er mere kritiske end andre, og nogle har mere erfaring med at spotte fejlene. F.eks. er der rigtig mange som savler over billedkvaliteten på f.eks. et Pana X10, men det gør jeg ikke, og kan hurtigt remse de mange billedfejl op, andre kan ikke, og det er egentlig dejligt for dem, men kedeligt for mig. G20 er måske det bedste Tv til prisen, men det gør den ikke til en perfekt skærm, langtfra, det er simpelthen umuligt med en skærm til 7-8000 Kr.

Hvad er så det mest perfekte jeg skal købe, inden VM i fodbold?  (prisloft 20.000 og max. 42")

Redigeret af Garfield - 29-April-2010 kl. 22:58
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:23
vent til en test af deres V model i 42 tommer.
Men der kommer stort set heller ikke andet når det hedder max 42.
formoder ikke du kigger på lcd, når du er glad for dit crt tv

Redigeret af xcardman - 29-April-2010 kl. 23:23
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

vent til en test af deres V model i 42 tommer.
Men der kommer stort set heller ikke andet når det hedder max 42.
formoder ikke du kigger på lcd, når du er glad for dit crt tv

Det har du helt ret i. 
Kan ikke li' et LCD billede og kan ikke acceptere snæver betragtningsvinkel,. LCD bevægelsesslør og unaturlige farver,  uhomogen belysning m.v.
Stuen er bare ikke til mere end 42" ifølge konen.  Jeg havde nu regnet med at undgå box. Ingen køber box i dag, ikke i min vennekreds i hvert fald.

Redigeret af Garfield - 29-April-2010 kl. 23:35
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:01
Unaturlige farver er en skrøne, og kan justeres på plads med et godt LCD-TV. Det bliver ikke perfekt, men det er en Plasma-skærm bestemt heller ikke, typisk er de bare indstillet langt bedre fra start, jævnfør f.eks. en THX-Mode fra Panasonic. Otto's kommende LCD-Tv skulle vist endegyldigt mane det til jorden.

Uhomogen belysning er efterhånden heller ikke et problem på de fleste LCD-Skærme i den lidt højere ende af prisskalaen, selvom det dog kan forekomme på nogle modeller, eller fremprovokeres med forkerte indstillinger.

Betragtningsvinklen er et problem, men mere et spørgsmål om blandt andet paneltype, for mit gamle Philips 9831D har næsten perfekte betragtningsvinkler, men paneltypen brugt i dette fjernsyn, er efterhånden ikke noget producenterne benytter sig af mere.

Bevægelsesslør er trods alt forbedret betydeligt, måske ikke helt på niveau med de bedste Plasma-skærme, som dog stadigvæk kan lide af lidt fosforslør, og selv en G20 er altså heller ikke helt fri for bevægelsesslør, dog det bedste jeg har set endnu ud af de skærme jeg har haft hjemme.

Jeg synes dog du skulle kigge på en V20, når den engang dukker op. Alternativet er at overtale din kone til et større Tv, for i 42" begrænser du dine valgmuligheder lidt. Et Sony LX900 ser bestemt også interessant ud.

Redigeret af vasif - 30-April-2010 kl. 11:59
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men jeg vil heller leve med en g20 og dens billedekvalitet Sammen med en boks.
end vælge noget andet i samme prisklasse.
der sidder jo heller nogen dobbelt tuner i en g20, hvis man vil se noget andet end det man optager
men det er så op til en selv 

Jeg valgte G20, så jeg kunne nyde et godt billede, ikke bare med HD. Nu viser det sig, at der muligvis skal en boks og en parabol til, for at opfylde behovet, men det er jeg nu også villig til, for tror heller ikke man får helt samme billedkvalitet for pengene.

Redigeret af vasif - 30-April-2010 kl. 11:08
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu