|
Reparation af DS1815+ |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | |
trouble
Ny bruger Oprettet: 11-Januar-2021 Sted: Hadsten Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hejsa,
Faldt over denne tråd, og håber i kan svare på mit spørgsmål. Min DS1815+ vil ikke starte. Jeg har lavet C2000 modstands tricket, og jeg har skiftet PSU'en ud. Den starter stadig ikke. Men hvis jeg kører med 2 PSU'er. Den lille 250watt der sidder i kabinettet føder 4 pins og 8 pins stikket. (samt sort/grøn forbundet på 24pins stikket som ikke sidder i noget) En stor 600watt ATX psu sidder i 24pins stikket på bundkortet. Så kører den og starter os slukker som den skal. Forstår jeg jer korrekt, at jeg måske bare ved at forbinde sort/grøn på 250watt strømforsyningen, og også bruger den til at føde bundkortet, måske ville kunne undgå den store atx? Altså så jeg kan få låget på NAS'en igen? På forhånd 1000 tak.
|
|
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det ville nok løse problemet.
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så er det en transistor der fejler på bundkortet. Den sidder ved siden af strømstikket. |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
trouble
Ny bruger Oprettet: 11-Januar-2021 Sted: Hadsten Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar Hedberg.
Ja jeg kan se på tysk forum at de henviser til denne: Jeg har dog meget respekt med at begynde at lodde, nu når den rent faktisk drifter med 2 strømforsyninger. Men et forsøg vær.
|
|
Williams
Ny bruger Oprettet: 30-Juli-2024 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Affer Jeg kunne godt bruge din hjælp med at få lodet en modstand på min Synology 1512+ så den kan tænde igen. Har bare blå blink som står og lyser. Har du mod på det vil jeg meget gerne kontakte dig for nermere information og et honorar. |
|
JesperRou
Bruger Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har hørt fra en del at det med modstanden ofte ikke hjælper.
For min var det transistoren som blev skiftet, og nu fungerer den som ny. Jeg fik en kammerat til at lodde, for min kolbe er ikke til smd (heller ikke mine gamle tykke fingre). Elektronik Lavpris har dem altid på lager, men man skal købe 25 :) |
|
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |