|
Smart home Go/No go |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
dreamz
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nope; Netgear Orbi.
|
||
NikolajDS
Super bruger Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 371 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lugter af at du har tilsluttet din gateway med ethernet kabel ind i din router (formentlig den du har fået fra din internet-udbyder), og du også har koblet en dine MESH-AP'er (accesspoint) ind i router via. ethernet kabel. Hvis jeg har ret i det, og du ikke kan se gateway'en fra en af dine trådløse enheder, så har jeg formentlig også ret i næste hypotese: Du har ikke slået DHCP-serveren fra på enten routeren eller MESH-enhederne. Med andre ord kører du med dobbelt DHCP-server, og det er et no-go, fordi det betyder, at Routeren f.eks. tildeler alle enheder som er koblet til den med IP-adresse i form af 192.XXX.X.XXX, men alle enheder der tilslutter via. MESH enhederne får IP-adresser i form (f.eks.) 83.XXX.X.XXX Så kan enhederne ikke umiddelbart finde hinanden. Så det er ikke nok, at du har slukket WIFI i din udleveret router.. Du skal også ind i MESH-enhederne og slå DHCP fra.. (Alternativt så slå det fra i routeren, MEN så kan du ikke tilslutte enheder med ethernet til din router mere..)
|
||
dreamz
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det lyder som en plausibelt forklaring. Det vil jeg prøve at rode med. Foreløbig tak ;-)
|
||
dreamz
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lige en update; Løsningen var ganske ligetil. I stedet for at tilslutte Ikea-gateway til min router, tilsluttede jeg den i stedet i mesh'ens LAN-port (Det er en Netgear Orbi). Og det virker, nu kan alle hustandens enheder se Trådfri dimserne.
|
||
Ole N 84
Bruger Oprettet: 05-Februar-2017 Sted: da vinci parken Status: Offline Point: 56 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af Ole N 84 - 22-Marts-2021 kl. 18:32 |
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |