|
DR1 kl. 19.30 LCD/Plasma |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Frank2603
Ny bruger Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 15 |
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 12:39 | |
Programmet "Derhjemme" om plasma - LCD tv bliver genudsendt på DR1 2 gange: Onsdag den 12. oktober kl. 15.20 og Torsdag den 13. oktober kl. 9.05 Så her kan I bruge Jeres fine DVD-optagere. Indslaget kan også ses på DR.´s hjemmeside |
||
DonJensen
Guld medlem Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 21:53 | |
What a f****** waste of time! Så blev der snakket om dårlig synsvinkel på LCD, er vi ikke ligesom kommet ud over det? Så blev det sat et maleri over plasma´en som man så selv skulle fjerne hver gang, ja det er smart. Beklager det sure opstød, men jeg synes at DR skal stramme op! |
||
HTPC
Guld medlem Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 22:55 | |
Nej langtfra endda. Ifølge producenterner er vi ude over det problem med f.eks. 176 graders synsvinkel. Men et er hvad producenterne skriver og noget andet er sandheden. Prøv at læse denne nye test hvor nogle LCD skærme har overordentlig dålig synsvinkel: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6967 |
||
nbu001
Guld medlem Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 23:40 | |
Det var jo næppe fordi de lagde op til at man skal hænge et maleri over sit plasma/LCD TV for at skjule det , men snarere for, på en spøgefuld måde, at illustrere hvor tyndt og "uanseligt" et plasma/LCD TV er! Men enig, programmet i sig selv var ikke meget værd. /Nils Redigeret af nbu001 |
||
larsen
Bruger Oprettet: 16-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 244 |
Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 02:49 | |
lars skrev Og for almindelig TV-kiggeri, på gammeldags analog TV, er dette tilfældet for ikke så få modeller på markedet. Den analoge tuner er akilleshæl på rigtig mange fladskærms-tv. Når vi får digitalt sendenet til april vil vi så være ovre det problem, og vil man kunne få ligeså god kvalitet som almindelig fjernsyn. Jeg overvejer købe brugt sony til 500 kr til fritids hytte, men vil vente og købe fladskærm , hvis det er god kvalitet til den tid. |
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 08:23 | |
Det er rigtigt. Det er dog "kun" kanalerne DR1, DR2 og TV2. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
Bimsen
Guld medlem Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 09:24 | |
Målgruppen var ikke folk som befinder sig i dette forum, men de resterende 98% af befolkningen, og derfor synes jeg præsentationen var helt OK. En mere dybdegående analyse kunne høre hjemme i Viden Om på DR2 istedet. Det eneste jeg ikke brød mig om var at Expert og Elgiganten hver præcenterede deres bud på et TV. Næsten som en konkurrence i bedst markedsføring. Man kunne næsten tro at programmet var sponseret af butikkerne. |
||
npa-at-dvd
Junior bruger Oprettet: 23-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 12:48 | |
Jeg synes det er at tage munden noget fuld, at kalde den referede test for "sandheden". Hvis du har læst testen i Tænk, vil du se at betragtningsvinklen er bedømt subjektivt. Derfor kan det ikke være sandheden for hele Danmarks befolkning.
|
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 13:13 | |
Det er nok svært at måle betragtningsvinkler. Jeg vil mene, at lige den slags godt kan være subjektivt. Altså hvis det er den samme gruppe af personer som bedømmer alle skærmene. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
npa-at-dvd
Junior bruger Oprettet: 23-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 15:33 | |
Nej det kan ikke!! Subjektivt er og bliver subjektivt. At flere tager fejl gør det ikke mere rigtigt. Men jeg accepterer, at en gruppe mennesker har en opfattelse som jeg ikke deler. Men netop menneskers forskellige opfattelser/holdninger/præferencer (= subjektivitet) gør jo bla. dette forum hysterisk underholdende med nærmest endeløse tråde om det ene produkt/teknologi/design/etc. fordele frem for den/det andet produkt/teknolog/design/etc. Så længe der er mennesker til vil der være forskellige opfattelser af tingene. /Niels |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |