recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1 kl. 19.30 LCD/Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR1 kl. 19.30 LCD/Plasma

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Frank2603 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 12:39

Programmet "Derhjemme"  om plasma - LCD tv bliver genudsendt på DR1 2 gange:

Onsdag den 12. oktober kl. 15.20

og Torsdag den 13. oktober kl. 9.05

Så her kan I  bruge  Jeres fine DVD-optagere.

Indslaget kan også ses på DR.´s hjemmeside

Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 21:53

What a f****** waste of time!

Så blev der snakket om dårlig synsvinkel på LCD, er vi ikke ligesom kommet ud over det?

Så blev det sat et maleri over plasma´en som man så selv skulle fjerne hver gang, ja det er smart.

Beklager det sure opstød, men jeg synes at DR skal stramme op!

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Så blev der snakket om dårlig synsvinkel på LCD, er vi ikke ligesom kommet ud over det?

Nej langtfra endda.
Ifølge producenterner er vi ude over det problem med f.eks. 176 graders synsvinkel. Men et er hvad producenterne skriver og noget andet er sandheden.
Prøv at læse denne nye test hvor nogle LCD skærme har overordentlig dålig synsvinkel: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6967

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 23:40

Så blev det sat et maleri over plasma´en som man så selv skulle fjerne hver gang, ja det er smart.

Det var jo næppe fordi de lagde op til at man skal hænge et maleri over sit plasma/LCD TV for at skjule det , men snarere for, på en spøgefuld måde, at illustrere hvor tyndt og "uanseligt" et plasma/LCD TV er!

Men enig, programmet i sig selv var ikke meget værd.

/Nils

Redigeret af nbu001
Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 02:49

lars skrev

Og for almindelig TV-kiggeri, på gammeldags analog TV, er dette tilfældet for ikke så få modeller på markedet. Den analoge tuner er akilleshæl på rigtig mange fladskærms-tv.

Når vi får digitalt sendenet til april vil vi så være ovre det problem, og vil man kunne få ligeså god kvalitet som almindelig fjernsyn. Jeg overvejer købe brugt sony til 500 kr til  fritids hytte, men vil vente og købe fladskærm , hvis det er god kvalitet til den tid.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 08:23

Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

Når vi får digitalt sendenet til april vil vi så være ovre det problem, og vil man kunne få ligeså god kvalitet som almindelig fjernsyn.

Det er rigtigt. Det er dog "kun" kanalerne DR1, DR2 og TV2.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

OPDATERING: folk der ikke fik set det, er IKKE gået glip af noget

Målgruppen var ikke folk som befinder sig i dette forum, men de resterende 98% af befolkningen, og derfor synes jeg præsentationen var helt OK. En mere dybdegående analyse kunne høre hjemme i Viden Om på DR2 istedet.

Det eneste jeg ikke brød mig om var at Expert og Elgiganten hver præcenterede deres bud på et TV. Næsten som en konkurrence i bedst markedsføring. Man kunne næsten tro at programmet var sponseret af butikkerne.

Til top
npa-at-dvd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-November-2004
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 12:48

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Nej langtfra endda.
Ifølge producenterner er vi ude over det problem med f.eks. 176 graders synsvinkel. Men et er hvad producenterne skriver og noget andet er sandheden.
Prøv at læse denne nye test hvor nogle LCD skærme har overordentlig dålig synsvinkel: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6967

Jeg synes det er at tage munden noget fuld, at kalde den referede test for "sandheden". Hvis du har læst testen i Tænk, vil du se at betragtningsvinklen er bedømt subjektivt.  Derfor kan det ikke være sandheden for hele Danmarks befolkning.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 13:13

Oprindeligt skrevet af npa-at-dvd npa-at-dvd skrev:

Hvis du har læst testen i Tænk, vil du se at betragtningsvinklen er bedømt subjektivt.  Derfor kan det ikke være sandheden for hele Danmarks befolkning.

Det er nok svært at måle betragtningsvinkler.

Jeg vil mene, at lige den slags godt kan være subjektivt. Altså hvis det er den samme gruppe af personer som bedømmer alle skærmene.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
npa-at-dvd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-November-2004
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det er nok svært at måle betragtningsvinkler.

Jeg vil mene, at lige den slags godt kan være subjektivt. Altså hvis det er den samme gruppe af personer som bedømmer alle skærmene.

/Lars

Nej det kan ikke!! Subjektivt er og bliver subjektivt. At flere tager fejl gør det ikke mere rigtigt.

Men jeg accepterer, at en gruppe mennesker har en opfattelse som jeg ikke deler.

Men netop menneskers forskellige opfattelser/holdninger/præferencer (= subjektivitet) gør jo bla. dette forum hysterisk underholdende med nærmest endeløse tråde om det ene produkt/teknologi/design/etc. fordele frem for den/det andet produkt/teknolog/design/etc.

Så længe der er mennesker til vil der være forskellige opfattelser af tingene.

/Niels

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu