|
Oled eller Qled |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | ||
mino
Bruger Oprettet: 10-April-2005 Sted: Hvidovre Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er selv gigantisk OLED fan, men ... Det er bare ikke alle som synes at "korrekt" og "naturligt" er bedst. Det er nok lidt nemmere at forstå på lydsiden, hvor nogen fx vil have mere bas end der egentligt er indspillet. Eller have hævet / dæmpet andre frekvenser. Det blev nævnt tidligere, at har man først været udsat for en af de slemme varianter af fabriks indstillinger, så kan det tage tid at oplevet et korrekt billede som pænt. Det er helt rigtigt, og her må man jo bestemmer sig for om det er noget man ønsker. OP her er muligvis ikke i den kategori - men kan stilles tilfreds med mindre end perfekt på billedsiden - og så er de ekstra penge måske bedre bugt andet sted - hvor OP får mere af det som er vigtigt for OP. Man ved kun selv, hvad som er bedst for en selv :-)
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4696 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis man har oplevet et Oled TV der er professionelt calibreret, så er der ikke noget at komme efter. Lys, farver og kontrast ER kraftigt, og der er en Dag og Nat indstilling. Jeg bruger altid Nat indstillingen også om dagen, for panelet er så godt at kun direkte sollys på det gør at man ikke kan se noget.
Så gør jer selv den tjeneste at få jeres Oled TV calibreret, og nyd hvor flot et billede det kan komme til at præstere.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Meget spændende! Den kommende OLED-paneltype, QD-OLED, fra Samsung Display er heller ikke RGB. Det er en blå OLED-pixel. Så det må være "OLED". Spørgsmålet er så bare hvad skærmteknologien er? Definition af en skærmteknologi har intet at gøre med hverken filtre eller RGB. Ud fra din definition så ville monokron epaper heller ikke være en skærmteknologi... CRT og plasma ville heller ikke være skærmteknologier...
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Klap nu kaje, med al dit forkvaklede vrøvl!! Det er kun i din krøllede hjerne, at OLED består af en rød, en grøn og en blå diode! Det er noget DU har fundet på, men har INTET med betegnelsen OLED at gøre. Eller hvor ser du det i beskrivelsen - organic light-emitting diode,
Redigeret af Flippo - 09-Marts-2022 kl. 11:58 |
||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Funktioner
Tak(2)
|
|
Blot til info, er der ingen grund til at svare Fury - han har pause fra forum.
|
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
Kimjodder
Ny bruger Oprettet: 14-August-2017 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Update - Rendte i Power og købte LG OLED65B16LA - Blev spurgt om jeg ville købe kalibrering - og sagde nej, da jeg havde set diverse Youtube videoer om gode settings.
Nu går jeg ikke meget op i TV, så tænkte jeg kunne starte med de settings når jeg streamer fra min Apple TV som er det eneste vi bruger. Men skæbnen var, at de kun havde en Calman kaliberet skærm stående, så jeg fik skærmen med kalibrering. Er denne mere værd end de 2 A4 sider som er fulgt med, eller har jeg skudt papegøjen ? Kim
Redigeret af Kimjodder - 18-Marts-2022 kl. 14:44 |
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er bedre end ingen calibering.
Og er du tilfreds så er alt godt
|
||
henningdalgaard
Guld medlem Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1682 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bare pas på du ikke har fået en demo model eller udstillingsmodel. De kan have gået tusindvis af timer.
|
||
Kimjodder
Ny bruger Oprettet: 14-August-2017 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De er jo pakket ud/ind når de er kalibreret - men den havde den store film foran skærmen - så antager den er ny....
Og nu ved jeg ikke hvordan det ville stå uden kalibrering - men det ser fint ud ;o)
|
||
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |