Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 15:16 |
Otto J skrev:
Det er nemlig noget folk kan forholde sig til, uanset hvor lidt de forstår om emnet: Bestået eller ikke bestået. Det er ikke sikkert de forstår hvorfor, og hvor stor betydning det har, men hvis de vælger at holde sig fra dem der er "ikke bestået", og nøjes med at købe dem der er, så påvirker det udviklingen i den rigtige retning. |
Kunne du så ønske dig, at teste produktet ud fra nogle kriterier om, hvad det burde kunne til prisen eller hvad produktet påstår det kan det? Nu ved jeg ikke hvordan det forholder sig med det produkt du omtaler i det oprindelig indlæg, men det første er jo meget subjektivt.
Otto J skrev:
Som udgangspunkt må anmelderen rapportere på dét han oplever, og så må forhandleren/producenten følge op hvis de har forbedret noget af dét der kritiseres. Men jeg kan som sådan ikke se noget galt i at lave en opfølgende omtale af at ting man har kritiseret ved en test, er blevet rettet. |
Selvfølgelig må han det, men det skal også være rigtigt. Jeg tænkte også mest på tidsaspektet i at få bekræftet ens resultater. Vil man gerne vil udtale, at et produkt er fejlkonstrueret, så skal også være sikker ellers er det useriøst ligesom det er useriøst, hvis man ikke gør.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 16:08 |
dreamz skrev:
En forhandler kan i bedste fald kun rådgive om de produkter, vedkommende har i butikken. Hvis jeg fx går ind i din butik og efterspørger en dansk produceret højttaler, der kan bi-wires, må du 1) enten sende mig til en anden forhandler, 2) overbevise mig om, at bi-wiring er af mindre betydning eller 3) overbevise mig om, at højttaleren enten ikke behøver at være danskproduceret eller kan være fx fra England (her forudsætter jeg, at de eneste danskproducerede højttalere, I fører, er Dynaudio, der mig bekendt ikke kan bi-wires). Jeg tror, du vil vælge 2 eller 3!
Og med al respekt, som forhandler har man - som udgangspunkt - kun styr på sit eget sortiment, men har næppe kendskab til samtlige sine konkurrenters.
Derfor mener jeg ikke, at en forhandler kan løfte den opgave. |
Jeg kan sagtens følge hvad du mener. Men når det er sagt, så er der mange der vælger en løsning som jeg personligt synes er ret god: I stedet for at finde frem til det bedste køb i hver enkelt situation, så vælger man en forhandler som man har tillid til, og køber hele systemet dér. Ofte viser det sig at selv om den enkelte komponent måske kunne have været købt bedre og/eller billigere andre steder, så bliver man mere glad for systemet som helhed. Det er ikke alle der har mentalitet til at gå dén vej, men min oplevelse er at dem der gør, er rigtigt glade for den løsning de får. CSN henvender sig for eksempel målrettet mod dén type kunder, og ud fra hvad jeg hører er der rigtigt mange der er glade for det system de har fået ud af dét. Dét jeg mener er: Forhandleren er ikke nødvendigvis den bedste til at rådgive dig om hvilken komponent der er den bedste på hele markedet. Men en given forhandler kan godt være den bedste (også bedre end kunden selv) til at sammensætte - og ikke mindst opsætte - et komplet system, til en given pris.
|
|
dreamz
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 16:28 |
Otto J skrev:
dreamz skrev:
En forhandler kan i bedste fald kun rådgive om de produkter, vedkommende har i butikken. Hvis jeg fx går ind i din butik og efterspørger en dansk produceret højttaler, der kan bi-wires, må du 1) enten sende mig til en anden forhandler, 2) overbevise mig om, at bi-wiring er af mindre betydning eller 3) overbevise mig om, at højttaleren enten ikke behøver at være danskproduceret eller kan være fx fra England (her forudsætter jeg, at de eneste danskproducerede højttalere, I fører, er Dynaudio, der mig bekendt ikke kan bi-wires). Jeg tror, du vil vælge 2 eller 3!
Og med al respekt, som forhandler har man - som udgangspunkt - kun styr på sit eget sortiment, men har næppe kendskab til samtlige sine konkurrenters.
Derfor mener jeg ikke, at en forhandler kan løfte den opgave. |
Jeg kan sagtens følge hvad du mener. Men når det er sagt, så er der mange der vælger en løsning som jeg personligt synes er ret god: I stedet for at finde frem til det bedste køb i hver enkelt situation, så vælger man en forhandler som man har tillid til, og køber hele systemet dér. Ofte viser det sig at selv om den enkelte komponent måske kunne have været købt bedre og/eller billigere andre steder, så bliver man mere glad for systemet som helhed. Det er ikke alle der har mentalitet til at gå dén vej, men min oplevelse er at dem der gør, er rigtigt glade for den løsning de får. CSN henvender sig for eksempel målrettet mod dén type kunder, og ud fra hvad jeg hører er der rigtigt mange der er glade for det system de har fået ud af dét. Dét jeg mener er: Forhandleren er ikke nødvendigvis den bedste til at rådgive dig om hvilken komponent der er den bedste på hele markedet. Men en given forhandler kan godt være den bedste (også bedre end kunden selv) til at sammensætte - og ikke mindst opsætte - et komplet system, til en given pris. |
Det kan bestemt også være en løsning, men tager jeg fejl, når jeg påstår, at en af de mest anvendte bemærkninger i et forum som dette er: "Der findes andre butikker end hifi klubben? til de det vel mest stillede spørgsmål : Skal jeg købe Denon/NAD til mine B&W/Dali?
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 16:39 |
Iron Man skrev:
Kunne du så ønske dig, at teste produktet ud fra nogle kriterier om, hvad det burde kunne til prisen eller hvad produktet påstår det kan det? Nu ved jeg ikke hvordan det forholder sig med det produkt du omtaler i det oprindelig indlæg, men det første er jo meget subjektivt. |
Jeg synes ikke det ene udelukker det andet. Man kan for eksempel godt forholde sig objektivt til produktet på universelt plan, og så derefter forholde sig subjektivt til om dén ydelse så er prisen værd. Man kan jo godt rose et produkt der leverer 80% til 1.499,-, mens man sviner et produkt der leverer 90% til 39.999,- - hvis andre leverer 98% til den pris (tallene grebet ud af den blå luft)
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 16:41 |
dreamz skrev:
Det kan bestemt også være en løsning, men tager jeg fejl, når jeg påstår, at en af de mest anvendte bemærkninger i et forum som dette er: "Der findes andre butikker end hifi klubben? til de det vel mest stillede spørgsmål : Skal jeg købe Denon/NAD til mine B&W/Dali? |
Nej, men hvis kunden gjorde som dét jeg beskrev, så spurgte han slet ikke hér, men i Hifi Klubben.
Den udbredte opfattelse på dette forum er, naturligvis, at man skal spørge i dette forum. Det giver lidt sig selv. Ligesom at den udbredte opfattelse hos mig er at man skal spørge mig
|
|
Helmuth
Super bruger
Oprettet: 07-Maj-2008
Status: Offline
Point: 278
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 20:56 |
Japer skrev:
Otto siger mange gange i disse forskellige emner som han opretter_ Det er ikke det jeg vil ind til. Derefter prøver han at forklare hvad det er på en ny måde, og har der været noget kritik bliver denne nye måde også lige drejet sådan at den kritik ikke virker mere fordi det var ikke det han ville snakke om. |
God beskrivelse
|
|
Peter49
Super bruger
Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 21:33 |
Helmuth skrev:
Japer skrev:
Otto siger mange gange i disse forskellige emner som han opretter_ Det er ikke det jeg vil ind til. Derefter prøver han at forklare hvad det er på en ny måde, og har der været noget kritik bliver denne nye måde også lige drejet sådan at den kritik ikke virker mere fordi det var ikke det han ville snakke om. |
God beskrivelse |
Man skulle tro det var nationen på Ekstra Bladet
|
|
Brasch
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 21:41 |
dreamz skrev:
Otto J skrev:
dreamz skrev:
En forhandler kan i bedste fald kun rådgive om de produkter, vedkommende har i butikken. Hvis jeg fx går ind i din butik og efterspørger en dansk produceret højttaler, der kan bi-wires, må du 1) enten sende mig til en anden forhandler, 2) overbevise mig om, at bi-wiring er af mindre betydning eller 3) overbevise mig om, at højttaleren enten ikke behøver at være danskproduceret eller kan være fx fra England (her forudsætter jeg, at de eneste danskproducerede højttalere, I fører, er Dynaudio, der mig bekendt ikke kan bi-wires). Jeg tror, du vil vælge 2 eller 3!
Og med al respekt, som forhandler har man - som udgangspunkt - kun styr på sit eget sortiment, men har næppe kendskab til samtlige sine konkurrenters.
Derfor mener jeg ikke, at en forhandler kan løfte den opgave. |
Jeg kan sagtens følge hvad du mener. Men når det er sagt, så er der mange der vælger en løsning som jeg personligt synes er ret god: I stedet for at finde frem til det bedste køb i hver enkelt situation, så vælger man en forhandler som man har tillid til, og køber hele systemet dér. Ofte viser det sig at selv om den enkelte komponent måske kunne have været købt bedre og/eller billigere andre steder, så bliver man mere glad for systemet som helhed. Det er ikke alle der har mentalitet til at gå dén vej, men min oplevelse er at dem der gør, er rigtigt glade for den løsning de får. CSN henvender sig for eksempel målrettet mod dén type kunder, og ud fra hvad jeg hører er der rigtigt mange der er glade for det system de har fået ud af dét. Dét jeg mener er: Forhandleren er ikke nødvendigvis den bedste til at rådgive dig om hvilken komponent der er den bedste på hele markedet. Men en given forhandler kan godt være den bedste (også bedre end kunden selv) til at sammensætte - og ikke mindst opsætte - et komplet system, til en given pris. |
Det kan bestemt også være en løsning, men tager jeg fejl, når jeg påstår, at en af de mest anvendte bemærkninger i et forum som dette er: "Der findes andre butikker end hifi klubben? til de det vel mest stillede spørgsmål : Skal jeg købe Denon/NAD til mine B&W/Dali? |
Jeg tror nu de fleste butikker (ikke kun elektronik) i større eller mindre grad har et rimeligt kendskab kendskab til hvad det er deres konkurrenter render rundt og laver. Store kæder primært på pris, da produkterne er stort set de samme og mindre butikker på produkter/services, der kan differenciere netop dem fra de andre. Hvis man netop har så meget kendskab til området, så man meget specifikt går ind og spørger efter det du bruger som eksempel, så har man sandsynligvis også et kendskab nogle mærker og forhandlere, der vil gøre det unødvendigt at spørge om det til at starte med. Har man det kendskab, så vil man i de fleste tilfælde nok skyde en hvid pil efter hvilken land højttaleren er produceret i. Du kan have ret i at der er mange begynder spørgsmål, men man kan vel hverken klandre den helt nye eller hifi klubben for at det kun er hifi klubben den brede offentlighed kender som sælger hifi. Det er jo fordi det er dem der henover en årrække har været dygtigst til at promovere sig selv
|
|