Jeg har overset tråden indtil nu, det er ikke fordi jeg ikke har villet svare... Jeg har sådan set ikke så forfærdeligt meget meningsfyldt at tilføje, jeg har rimeligt klart skrevet hvad jeg mener, men jeg vil gerne understrege at det er på et generelt plan at jeg har dén principielle holdning. Jeg har ikke været ude på at lange ud efter nogen bestemt anmelders evner eller formen i nogen bestemte anmeldelser. Hother har så følt sig ramt, det er jeg da ked af, men det ændrer ikke rigtigt på at min principielle holdning er som den er. Det kan man så være enig eller uenig i, eller reagere på som man vil. Det er som sagt ikke en kritik af nogen bestemt, jeg er principielt modstander af at ejere af et produkt skal skrive en anmeldelse, så er det sådan set lige meget om man laver verdens bedste anmeldelse, det ændrer ikke på princippet.
Af præcist samme årsag, så har jeg aldrig skrevet en anmeldelse af et produkt. Jeg har mange gange skrevet min mening om et produkt, ofte ganske udførligt, men som forhandler er jeg per definition inhabil til at skrive en decideret anmeldelse. Jeg er imidlertid ofte blevet opfordret til at kommentere billedkvaliteten, og det har jeg så gjort - så kan folk selv lægge dét i det de vil, med dét in mente at jeg nu engang ER forhandler. Det har aldrig været ment som anmeldelser, eller som nogen egentlig konkurrent til andres anmeldelser. Derfor synes jeg sådan set det er lidt unfair for alle parter at sammenligne mine udtalelser med andres anmeldelser. Hvis jeg skulle skrive en anmeldelse, ville den ikke have samme fordeling af billedkvalitet vs alt andet, så ville jeg naturligvis forholde mig til meget andet end billedkvalitet. Hvis målgruppen for anmeldelsen var "Hr og Fru Danmark", så ville sproget være et andet og teknik-snakken nedtonet. Jeg mener ikke dét at foretage en teknisk og kyndig vurdering af korrektheden af billedet, er i modstrid mod at skrive en anmeldelse i et letforståeligt sprog. Kort sagt: Dét jeg skriver i forummet, er ikke dét jeg forstår ved en god anmeldelse, det har aldrig været målsætningen. Derfor synes jeg også det er lidt unfair at sige at min vægtning af tingene er ubrugelig i en anmeldelse, for dén vægtning jeg lægger for dagen i forummet, er ikke nødvendigvis den samme som jeg lægger til grund for hele min vurdering af et produkt.
Faktisk, så synes jeg i det hele taget jeg ofte har givet udtryk for min holdning til at uanset hvor godt et produkt er mht. ydelse, så er det for dårligt hvis et relativt dyrt produkt er ringe rent betjeningsmæssigt. Jeg har endda haft heftige diskussioner med netop Hother om lige præcist dét emne, hvor det har skinnet igennem at Hother i højere grad end jeg kan acceptere dårligere betjening af et produkt, hvis bare ydelsen så er tilstrækkeligt god. Så jeg synes ikke _helt_ det er fair at sige at fordi jeg tilfældigvis ved en masse om billedkvalitet, så har jeg ikke fokus på andet. Jeg vil _helt_ sikkert synes at en anmeldelse der udelukkende beskæftiger sig med billedkvaliteten, er en dårlig anmeldelse af produktet som helhed.
Anyway: Min grundlæggende holdning står jeg ved, en ejers omtale af sit tv mener jeg hører til i forummet, ikke som officiel artikel, og så er det fuldstændigt underordnet hvem dén ejer er. Lars og Hother har en anden holdning, det respekterer jeg men det ændrer ikke på min.