|
Hjælp søges: Mit nye lydsystem med "blæsende lyd" |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Først og fremmest en step up der passer til din MC PU output, dernæst kommer din lyst til brug af kroner på projektet.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kommer an på, hvor høj lyden er. Egenligt er det jo ikke anderledes end hvis den samme lyd var optaget på pladen. Det sagt, så ville jeg ikke fortsætte, for hvis der er en defekt, hvad kan den så udvikle sig til? Se om ikke du kan låne en RIAA et sted og teste med den. Klaus
|
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis den ikke overdøver musikken, eller på anden måde giver “øresmerter” som i grim forvrængning, skader lyden ikke dit udstyr. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
Baudelaire
Ny bruger Oprettet: 28-Oktober-2023 Sted: Danmark Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det pudsige er at lyden ikke er der når en plade spiller. Det er således kun når jeg tager første plade af, at lyden begynder. Jeg kan ikke forklare det bedre, end hvis en mikrofon står i et mindre blæsevejr eller at man forsigtigt puster ind i selv samme.
|
||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvortil på forstærkeren har du tilsluttet din RIAA ?
Aux indgang eller Phono indgang ?
|
||
SVP03
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
“ Jeg bruger "TUNER" som line in til pickupforstærkeren. ”
Klaus
|
||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er fint
Har du prøvet at flytte det til en anden indgang, blot ikke Phono, Ellers vil jeg også sige det nok er RIAA der driller.
|
||
SVP03
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4696 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det må så være lige omvendt! Hvis CD afspiller har for højt udgangssignal, skal forstærkeren IKKE skrues så højt op. Men det er sandsynligt der skal et dæmpeled imellem, da det forvrænger. Det har jeg oplevet med mine to Sony CD afspillere. Den ene har indbygget variabel udgang, men til den ny købte jeg et par phono mellemled med regulering. Min gamle Pioneer SR kunne oveni købet vise på displayet når indgangssignalet var for kraftigt.
Redigeret af Munch - 01-November-2023 kl. 21:46 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |